Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Interview Vasseur

  • Lucas

    Sjessus Gerd, overgetypt..? Je bent knettergek, maar wel heel erg bedankt..! ;-)

  • Stephan

    Hij is bezig met een imago verbetering. ;)

  • Frederik Theobalt

    Het hele artikel is overigens te lezen op www.demorgen.be

    onder sport ;-)

  • Boris de Lowikfan

    Hahaha, geweldig Frederik Theobalt, na alles wat is voorgevallen!

    Echt heel goed overigens, zo'n rennersvakbond (of hoe dat vormselgroepje ook mag heten) maar heb nooit echt begrepen waarom juist Cedric Vasseur hier de voorzitter van is. Gelinkt worden aan coke en na EPO (grootste wielerdope schandaal ooit) te hebben gebruikt toch nog zo'n functie bekleden, het blijft een stom wereldje dat hard fietsen.

    Er zijn toch wel meer (Franse) bekende renners met een lange carriere die verbaal goed zijn?

    Zo, nu ga ik ff dat hele artikel lezen.

    Groet

  • Arnold

    Weet je ook Boris dat de haartest waarmee hij gelinkt werd aan coke, uiteindelijk helemaal geen haar van hem bleek te zijn? En de Link met EPO wil je mij vast wel uitleggen?

    Ik heb zelf geen hoge pet op van Vasseur, maar dit komt meer omdat hij met het CPA nog niks voor welke renner dan ook heeft betekend!

    Ps kan het stuk niet vinden op morgen.be

  • Boris de Lowikfan

    De tour van 1998 gemist?

    Ik weet dat hij voor coke is vrij gesproken maar de link alleen is al vervelend voor zo'n functie.

    Verdachtmakingen in het wielrennen zijn vaak waar en alleen daarom al zal die zaak toch vallen bij het vallen van zijn naam, niet echt handig lijkt me om serieus genomen te worden, hoe onschuldig je ook bent.

    Ik kan het artikel ook niet vinden, maar vond dat van geen tv-tjes meer voorin de auto ploeg tijdens de tour ook wel een interessant nieuwtje, althans ik wist het nog niet….

    Groet

  • Arnold

    Wat was er dan in '98, ja ik weet dat het tour de dopage was, maar Volgens mij reed Vasseur niet bij Festina, en kan me niet herinneren dat hij op welke manier dan ook in opspraak is geraakt.

    Ik ben juist blij dat niet de hele wereld je aan de kant zet, als je ook maar enigzins verdacht gemaakt wordt. Maar over de kwaliteiten van vasseur ben ik minder te spreken.

  • Boris de Löwikfan

    Je hebt gelijk Arnold, hij reed toen idd niet voor Festina, raar dat dit dan altijd zo in mijn geheugen vastgeroest heeft gezeten.

    Toch maar eens het boek “de zaak Festina gaan lezen” wat in mijn kast staat weg te rotten.

    Idd geen enkele gegronde beschuldiging naar het adres van Cedric Vasseur, ik neem mijn woorden bij deze terug.

    Groet

  • DutchSL

    Vasseur was wel betrokken bij de Cofidis-dopingzaak, hij werd vrijgesproken bij gebrek aan bewijs en claimde zelf dat het bewijs tegen hem vervalst was…

  • Lucas

    En dat claimde hij niet alleen, dat klopte ook. Alleli getuigenverhoren die hij afgelegd zou hebben bleken voorzien te zijn van een vervalste handtekening.

    En de haar die van hem onderzocht werd en in eerste instantie op coke gebruik leek te duiden bleek uiteindelijk helkemaal niet van hem te zijn..!

    Dit verhaal is een goed vooorbeeld van het feit er lang niet altijd sprake is van onafhankelijk en gedegemn onderzoek, zowel niet van justoitie als niet van de de dopingjagers