Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ploegentijdrit mogelijkheden Lotto in de Tour

  • Kraus

    Wat een onzin! De Groot en Lotz vergelijken met Flecha, Posthuma, Tankink, Moerenhout en Clement. Stuk voor stuk renners die toch van veel meer waarde zijn voor een ploegentijdrit.

    Als je met Menchov, Gesink, Freire, Flecha, Tankink, Ten Dam, Clement, Posthuma en Garate/Moerenhout niet top-5 rijdt in de TTT in de Tour moet je je schamen. Perfecte selectie mijn inziens.

  • DutchSL

    In 2005 hadden ze Menchov, E.Dekker, Wauters, Posthuma als tijdrijders, Rasmussen reed in een etappe dat jaar Moreau en Voigt solo helemaal zoek op het vlakke, Kroon, Lowik en Boogerd zijn gewoon prima hardrijders en Weening was toen nog de oude goede Weening.

    Ik zie niet zoveel verbetering hoor, het is nu wel iets sterker maar ook niet zo spectaculair en het is maar de vraag of renners als Clement uberhaupt wel hun topnivo halen.

  • DutchSL

    Men vergeet snel. Bram de Groot was destijds een uitstekende knecht, niets minder dan Tankink nu (Tankink gaat wel wat beter omhoog, de Groot was wat rapper en .. maar die kwaliteiten zijn niet relevant in de TTT).

    Maar het waren allebei, net als Lotz en Moerehout niet meer dan leuke meedraaiers waar ze er bij wel 10 ploegen ook een blik vol van hebben.

    Geen top 5 moeten zich schamen? Misschien moet je ipv. je blind te staren op Rabobank maar eens kijken wat de andere ploegen in huis hebben. Een zesde plaats zou al heel knap zijn.

  • bakfiets

    ik vind FDJ van het jaar best wel goed rijden eigenlijk, veel beter dan afgelopen jaren. coppel, casar zulke mannen gaan misschien wel eens verrassen. niet voor de top 4 maar misschien wel niveau lotto.

  • JasperK

    Ach, op de eerste positie na maakt het natuurlijk geen zak uit op welke plek je eindigt in een ploegentijdrit. De Rabobank moet gewoon de schade beperken, en ik denk dat hun team daar aardig in zal kunnen slagen in de Tour.

  • Joske (A)

    Zou dit de TdF line-up voor Garmin worden ?

    David Millar

    Christian Vande Velde

    David Zabriski

    Sven Tuft

    Tyler Farrar

    Danny Pate

    Bradley Wiggens

    Martijn Maaskant

    Tom Danielson

  • Kraus

    Kijk, dat is nou net het probleem:

    Kijken wat andere ploegen in huis hebben……

    NEEEE, van eigen kracht uit gaan, dan kom je het verste. Rabobank heeft allemaal goede renners, maar dat komt er niet allemaal uit omdat ze naar andere ploegen kijken.

    Ploegen als Columbia en Saxo Bank doen niks anders dan van eigen kracht uit gaan en kijk wat ze allemaal bereiken….

  • DutchSL

    Het zou dom en arrogant zijn om met oogkleppen op alleen naar jezelf te kijken.

    Bovendien heb ik het niet tegen Rabo, die hebben heus wel realistische doelen voor zichzelf gesteld, maar tegen jou.

  • Norminator

    Was altijd mooi die mannen van Lotto na de ploegentijdrit in de Tour altijd ‘klagen’ dat van Bon zo rap kon rijden.

    Puur intervalwerk zo'n ploegentijdrit. Dan heb je meer aan een type van Bon, O'Grady of Rasmussen (A.) in vorm dan een goede Gesink, Clement of Dekker.

  • Goozzer

    Ik denk niet dat je kunt zeggen dat je meer hebt aan een type x dan aan een type y. Je hebt een goede combinatie van x en y nodig. Mannen die het tempo (lang) kunnen vasthouden en mannen die het tempo steeds opnieuw de hoogte in kunnen brengen…