Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

JeanDeLaTour

• Leon

Alleen is het zo flauw van Leblanc dat die ene wildcard die - in tegenstelling tot de 4 overige - NIET naar een Franse ploeg ging, nu in 2e instantie alsnog terecht komt bij een “eigen” team. Zodat het nu uiteindelijk op hetzelfde neerkomt als vorig seizoen: alle wildcards in Franse handen. Vive la république!!!

• bassolo

Ik ben blij toe dat er alleen maar zwakke renners in de tour rijden, als dan armstrong wint kunnen we altijd nog zeggen dat hij wint bij gebrek aan tegenstand.

Bovendien draagt een zwak rennersveld in de tour er toe bij dat andere koersen zoals de Giro, de Vuelta etcetera (Ronde van het Baskenland!) aan belang winnen. De NOS zal dan straks niet meer om deze koersen heen kunnen en de schamele 10.000 euro (zie Volkskrant vandaag) betalen voor de uitzendrechten.

Haimar Zubeldia aitzin noiznahi, gora euaskadi.

• bassolo

Ik ben blij toe dat er alleen maar zwakke renners in de tour rijden, als dan armstrong wint kunnen we altijd nog zeggen dat hij wint bij gebrek aan tegenstand.

Bovendien draagt een zwak rennersveld in de tour er toe bij dat andere koersen zoals de Giro, de Vuelta etcetera (Ronde van het Baskenland!) aan belang winnen. De NOS zal dan straks niet meer om deze koersen heen kunnen en de schamele 10.000 euro (zie Volkskrant vandaag) betalen voor de uitzendrechten.

Haimar Zubeldia aitzin noiznahi, gora euaskadi.

• Leon

Omdat Garzelli de Tour toch niet zou rijden, en er tig andere toppers zijn bij Mapei. De Saeco-ploeg zou juist wel rond Simoni worden gebouwd. Alleen wel lullig voor Di Luca, die liet de Giro schieten om de Tour te kunnen rijden…

• Bou

bassolo schreef:

>

> Ik ben blij toe dat er alleen maar zwakke renners in de tour

> rijden, als dan armstrong wint kunnen we altijd nog zeggen

> dat hij wint bij gebrek aan tegenstand.

> Bovendien draagt een zwak rennersveld in de tour er toe bij

> dat andere koersen zoals de Giro, de Vuelta etcetera (Ronde

> van het Baskenland!) aan belang winnen. De NOS zal dan

> straks niet meer om deze koersen heen kunnen en de

> schamele 10.000 euro (zie Volkskrant vandaag) betalen voor

> de uitzendrechten.

10000 Euro? Nee, niet te geloven - voor de giro?

Ik hoop dat je gelijk hebt.

Helaas is het deelnemersveld van de tour, ondanks afwezigheid van een pak goede renners, nog steeds niet zwak. De “gemiddelde wielren-liefhebber” is alleen maar geinteresseerd in dat ene rondje in Frankrijk.

• Marco

hier moet ik als min of meer neutrale deelnemer toch Bou gelijk geven. Hoewel dhr. De Vries zeker een originele en soms ook goed onderbouwde kijk op wielrennen heeft, is de door hem gehanteerde discussietechniek soms op z'n minst eigenaardig te noemen.

Er wordt hier niet altijd op hoog niveau gediscussieerd, maar de kwalificatie vuilniszak is volgens mij hier niet van toepassing op Bou, met name omdat hij wel degelijk z'n argumenten inbrengt …

• Marco

Ergerlijk in deze hele zaak is dat de criteria voor de wildcards zo onduidelijk zijn.

Volgens mij zouden deze wildcards uitgedeeld moeten worden aan ploegen die:

- of dit jaar uitzonderlijk goed presteren (de keuze van de eerste 16 ploegen heeft namelijk vooral te maken met de prestaties van het jaar ervoor - uci punten)

- of renners hebben die duidelijk een toegevoegde waarde aan het deelnemersveld van de Tour hebben.

Probleem is dat Leblanc dan ineens met het argument aankomt dat ploegen met ‘valsspelers’ geweerd moeten worden, maar als je dat consequent toepast zijn er meer ploegen die op z'n minst twijfelgevallen voor deelname zijn.

Terwijl Leblanc toch echt op basis van de 2 genoemde argumenten de wildcard voor Saeco zou kunnen intrekken - de prestaties zijn dit jaar niet extreem goed en de renner die duidelijk een versterking van het deelnemersveld zou zijn wordt (hoogstwaarschijnlijk) geschorst. Ik weet wel dat renners als Di Luca en Celestino ook niet de minsten zijn, maar renners van dat Tour-kaliber zijn in veel ploegen te vinden.

De overgebleven wildcard zou dan naar een ploeg moeten gaan die aan bovenstaande criteria voldoet. In aanmerking komen dan Team Coast en Aqua & Sapone, 9e en 10e op de UCI ranking per ploeg van dit jaar.

Ook hebben deze ploegen renners met een duidelijke meerwaarde, Coast met Zulle en eventueel Casero en de zebra's natuurlijk met Cipollini.

Jean Delatour heeft dit seizoen nog minder UCI punten gehaald dan Saeco (25e om 23e op de ranking) en heeft ook geen namen die tot de topattracties van de Tour behoren.

Daarom mijns inziens een onterechte keuze …

(ik noem twee mogelijke argumenten, een derde noem ik niet, nationaliteit van de ploeg, het is wel duidelijk hoe bepalend die is bij de wilcard verdeling …)

• Frst

Het deelnemersveld in de Tour is veel sterker dan in de Giro.

Renners die in de Giro de hoog zijn geeindigd, zijn er in de Tour op Pantani na nooit aan te pas gekomen (Simoni, Garzelli, Tonkov, Hamilton, Noe, Belli). Zelfs Olano eindigde vorig jaar inde Giro nog als 2e, terwijl hij inde Tour niet meer bij de 1e 30 eindigt.

Jean Delatour heeft met de sprinter Olivier en de allrounders Brochard, Halgand en Lefevre geen slechte ploeg.

• Bou

Frst schreef:

>

> Het deelnemersveld in de Tour is veel sterker dan in de Giro.

> Renners die in de Giro de hoog zijn geeindigd, zijn er in de

> Tour op Pantani na nooit aan te pas gekomen (Simoni,

> Garzelli, Tonkov, Hamilton, Noe, Belli). Zelfs Olano eindigde

> vorig jaar inde Giro nog als 2e, terwijl hij inde Tour niet

> meer bij de 1e 30 eindigt.

Heeft ook met het “pieken” te maken. Simoni deed vorig jaar niet mee in de tour. Garzelli in 2000 weet ik niet meer.

> Jean Delatour heeft met de sprinter Olivier en de allrounders

> Brochard, Halgand en Lefevre geen slechte ploeg.

Maar natuurlijk niet te vergelijken met enkele andere ploegen die gepasseerd zijn door Leblanc (Water&Zeep, Coast)

• Christian

Leblanc is ziek dat ie Casero niet in zijn Tour wil.

@!#$!!!!!