De preselectie van Rabobank is bekend, althans stond op cycling4all. Toch wel wat opvallende namen. Allereerst valt op dat die bijna precies dezelfde preselectie is als vorig jaar. Naar mijn idee toch weer wat onlogische namen. Zo mag Jan Boven zich weer proberen in de Tour te rijden. Deze knecht mag echt alles rijden en als maatje van Dekker maakt hij weer een grote kans. Ook staat Den Bakker er weer bij terwijl hij toch aangegeven had dat vorig jaar zijn laatste Tour was. Ook Stefen de Jongh en Marc Lotz mogen als de "maatjes van Boogerd waarschijnlijk weer mee. Helemaal geen slechte renners maar als je ervoor kiest om maar 2 rondes te rijden lijkt het mij niet zo logisch om de halve Giroploeg in de preTour-selectie te zetten. Daarom ligt het voor mij ook minder voor de hand dat alvast Niermann en Verheyen selecteerd, maar dan wel de broers Zberg voor het 2e jaar ze de Tour onthoudt. Ik kan het nog wel enigzins begrijpen dat je jonge jongens als Engels (ondanks zijn vorm in de Giro) Veneberg dan weer niet selecteerd omdat 2 grote rondes te zwaar voor hen is. (mogelijk) Daarom had ik toch liever de gezien dat de broers Zberg en Kroon en Boerman bijvoorbeeld eens in de Tour selectie zouden zitten.
De volledige Tourselectie:
Michael Boogerd (Ned)
Jan Boven (Ned)
Erik Dekker (Ned)
Bram de Groot (Ned)
Steven de Jongh (Ned)
Maarten den Bakker (Ned)
Levi Leipheimer (Usa)
Marc Lotz (Ned)
Grischa Niermann (Ger)
Geert Verheyen (Bel)
Marc Wauters (Bel)