Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rabo Ardennen Proef

• Gerd

Volgens mij is de status van de Raboabank Ardennen Proef altijd geweest.

- zie per jaar 2 groepen van 25 renners per jaar in een omgeving waar het niet vlak is.

- probeer er achter te komen of er bijzonder klimtaltenten bij zitten die op het vlakke niet opvallen of in de vlakkere wedstrijden nog niet opgevallen zijn.

- leer de renners iets over voeding, training en hun fiets.

- voor mensen die de renners begeleiden geeft het een mooie kans om de renners ook eens te zien buiten de wedstrijden.

Insider zegt dat ze terug gaan naar het oude systeem maar ik hoor hem wel zeggen dat er landelijke dagen komen of de Rabobank Ardennen Proef wordt voort gezet. Mogelijk is het toch niet zo'n slecht idee geweest om de RAP op te zetten. Een vriend van mij is wel eens op de RAP voor crossers geweest.

Opvallend is wel dat er veel mensen zijn die zich afzetten tegen het Rabobank Wielerplan maar als ze dan het zelf willen gaan doen ze er toch de nodige elementen van overnemen.

Het Rabobank Wielerplan is een uniek project in zijn opzet en uitvoering. Jammer dat er zoveel jaloezie is in Nederland. Sommingen denken nog steeds dat ze die dingen in het maatschappelijk leven kunnen doen die ze in de koers ook al deden.

• Jubb

Ja deze gaat door en wel in het weekend van 21 en 22 september 2002 geef je vlug op is alleen voor 2e jaars Nieuwelingen en 1e jaars Junioren.

Veel succes

• thijs

waar kun je, je opgeven??????

• Matthijs

Daar wordt je toch voor uitgenodigd?

• Kenner

Gerd,

Verwar je “afzetten” en “jaloezie” niet met “opbouwende kritiek” en een “ander inzicht”???

Natuurlijk heb je gelijk met te stellen dat, “Het Rabobank Wielerplan is een uniek project in zijn opzet en uitvoering”, maar dit wil toch niet zeggen dat de makkers van John Race de almachtige wijsheid in pacht hebben.

Er zijn namelijk vele wegen die naar Rome leiden.

Volgens mij was de oorsprongelijke opzet van het wielerplen “de opleiding van wielertalent te bekorten en zodoende meer goede Nederlandse profs af te leveren”.

Welnu, de afgelopen jaren hebben mistens twee dingen aangetoond, nog steeds volgens mij dan (…), dat of wielerkampioen zich niet laten “maken”, of dat er een duidelijk een structureel gemis is in talentvolle wielerjeugd.

Ik denk dat we de laatste optie wel kunnen vergeten (remember o.a. Bobby Traksel en Niels Scheuneman!!!), maar dat sommige van de begeleiders van het wielerplan de ambitie van vaderlandse wielerjeugd duidelijk onderschatten.

Ik las hier ooit de term “ideale schoonzoon”, welnu om een ambitieuze wielrenner te zijn moet je volgens mij niet het karakter bezitten waar een “ideale schoonzoon” trots op zou zijn.

En juist aan dit aspect, en dat heeft niets met “training” of “planning” of “voeding” te maken, zou het bij de huidige opzet wel eens kunnen ontbreken.

Ik begrijp dat U een supporter bent van de zienswijze waarop het wielerplan jonge wielertalenten probeert op te leiden, hulde hiervoor, maar een echte supporter durft ook de vinger op de zere plek te leggen en niet alleen maar blindelings de leider te volgen.

Dat dit bij sommige als “jaloezie” en “afzetten tegen” gezien zal worden, dat nemen de echte wielersupporter dan maar voor lief.

Deze wielersupporters hoeven er toch niet van te eten, maar vinden inmiddels wel twéé verloren wielergeneratie iets te veel van het goede.

Mvrgr,

Kenner (maar ook niet van “alles” hoor…)

• Marco

Kenner schreef:

“inmiddels wel twéé verloren wielergeneratie ”

Nou nou Kenner, een generatie zonder Tourwinnaar hoeft toch niet meteen verloren te zijn? …

• Hendrik

Aan: Kenner (niet van “alles”) en Gerd

Als ik het commentaar lees van Kenner en Gerd dan sluit ik me bij Gerd aan.

Volgens mij verwart Gert “afzetten tegen” en “jaloezie” niet met “opbouwende kritiek” en “een ander inzicht". Dat er vele wegen naar Rome leiden is niet nieuw maar ik denk toch dat Kenner de Paus gemist heeft toen hij daar was.

Als je vindt dat de Rabobank het niet goed gedaan heeft (of doet) waar was (is) de KNWU dan om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Het eerste wat ze deden was het opdoeken van de Nationale selecties toen de Rabobank kwam met de Rabobank junioren en amateur selectie. Het kwam de KNWU wel goed uit dat de Rabobank met een junioren en amateurploeg kwam, de KNWU kon dan daar direct op bezuinigen (ondanks een extra sponsoring door de Rabobank aan de KNWU). Nu dan op deze manier commentaar geven (afzetten tegen) is nogal opportunistisch het heeft niets met opbouwende kritiek te maken.

Dus als er sprake zou zijn (wat zeker niet is) van 2 verloren wielergeneraties dan ben je daar zelf schuldig aan.

O ja, Thijs Verhagen werd nog wereldkampioen begin dit jaar, en nog de groeten van het “niet” verloren lid N.E.S.P. Sgambeluri.

Gerd en Kenner ik zie jullie reactie graag tegemoet.

• Kenner

Hendrik,

Natuurlijk heeft iedereen als het er op aankomt gelijk. Echter als ik het over een “verloren generatie” heb, dan doel ik echt niet op even geen Nederlandse Tour de Francewinnaar, trouwens Lance Armstrong is er ook helemaal “zelf” gekomen terwijl de kenners riepen dat Amerikanen alleen maar hamburgers konden eten (!!!),

maar veel meer van een generatie die 7 jaar geleden bij de jongerencategorieën bij de beste van de wereld behoorde en waar ik (maar wie ben “ik”) vanaf het moment de het wielerplan zich ermee ging bemoeien helemaal niets meer van vernomen heb. Namen van renners noemen doe ik niet want dan wordt te persoonlijk, bovendien heeft iedere renner zijn eigen verhaal waardoor er niet uitgekomen wat de toenmalige kenners ervan verwacht hadden.

Dat de K.N.W.U. zich er volgens U met een Jantje van Leiden vanaf gemaakt heeft is inherent aan een nood waar elke sportbond mee te maken heeft.

Namelijk “slappe was”, “pecunia”, of gewoon gezegd “geld”!!!

Ik weet niet of U de begroting van de KNWU t.o.v. de begroting van het wielerplan de laatste jaren gevolgd heeft, maar dan zult U zien dat deze twee grootheden aanmerkelijk van elkaar verschillen.

En dan in het voordel van het wielerplan.

Bovendien, wist bijna niemand 7 jaar geleden dat je met het gericht schieten op talent toch nog zo'n lange tijd nodig hebt om tot daadwerkelijk rendament te komen.

Ik weet dat er hele simpele mensen bij de KNWU waren die “het maken van kampioenen” met gefronste wenkbrauwen aanzagen.

Pas nu, 7 jaar later, blijken deze simplisten, met pijn in hun wielerhart, gelijk te hebben (ze “krijgen” natuurlijk geen gelijk, maar dat is weer een heel ander verhaal…).

Dat U mij als medeschuldige aanwijst dat er nu direct geen nieuwe aanwas is om toppers als Boorgerd, Dekker, Van Bon, Knaven (trouwens allemaal renners die nog uit het oude systeem kwamen) te vervangen vind ik een beetje flauw.

Of misschien heeft U hierin ook wel gelijk, echter ook in de wielersport geld de regel wie het geld heeft die bepaald wat er gaat gebeuren.

En in die optiek moet ik U bekennen dat ik, en de KNWU al helemaal niet, het geld niet hadden en trouwens nog steeds niet hebben om een uitgebreide nationale selectie, in alle catagorieën, op de been te houden (als u een potentiële KNWU-sponsor op het oog heeft dan heoft U maar naar Woerden te bellen en U zult met open armen ontvangen wqrden…).

Nogmaals ik zet me niet af, ik signaleer alleen maar en ik heb begrip voor degene bij het wielerplan die de afgelopen jaren hun rug eronder gezet hebben om Nederland weer aan komende toppers te helpen.

Echter een roepende in de woestijn zal ik me nooit voelen, want de Paus in Rome heb ik nog nooit ontmoet (hij mij trouwens ook nog nooit…).

Hopend U met dit antwoord een beetje bevredigd te hebben,

Mvrgr,

Kenner (nog steeds niet van alles…)

P.S.: O ja, “nog de groeten van het “niet” verloren lid N.E.S.P. Sgambeluri”, wat moet ik hier nou weer mee???.

• Szurkowski

Wat een analyse, helemaal mee eens.

• Nieuweling

Kun jij me zeggen

waar ik me op kan geven.

Jubb schreef:

>

> Ja deze gaat door en wel in het weekend van 21 en 22

> september 2002 geef je vlug op is alleen voor 2e jaars

> Nieuwelingen en 1e jaars Junioren.

>

> Veel succes