Hendrik,
Natuurlijk heeft iedereen als het er op aankomt gelijk. Echter als ik het over een “verloren generatie” heb, dan doel ik echt niet op even geen Nederlandse Tour de Francewinnaar, trouwens Lance Armstrong is er ook helemaal “zelf” gekomen terwijl de kenners riepen dat Amerikanen alleen maar hamburgers konden eten (!!!),
maar veel meer van een generatie die 7 jaar geleden bij de jongerencategorieën bij de beste van de wereld behoorde en waar ik (maar wie ben “ik”) vanaf het moment de het wielerplan zich ermee ging bemoeien helemaal niets meer van vernomen heb. Namen van renners noemen doe ik niet want dan wordt te persoonlijk, bovendien heeft iedere renner zijn eigen verhaal waardoor er niet uitgekomen wat de toenmalige kenners ervan verwacht hadden.
Dat de K.N.W.U. zich er volgens U met een Jantje van Leiden vanaf gemaakt heeft is inherent aan een nood waar elke sportbond mee te maken heeft.
Namelijk “slappe was”, “pecunia”, of gewoon gezegd “geld”!!!
Ik weet niet of U de begroting van de KNWU t.o.v. de begroting van het wielerplan de laatste jaren gevolgd heeft, maar dan zult U zien dat deze twee grootheden aanmerkelijk van elkaar verschillen.
En dan in het voordel van het wielerplan.
Bovendien, wist bijna niemand 7 jaar geleden dat je met het gericht schieten op talent toch nog zo'n lange tijd nodig hebt om tot daadwerkelijk rendament te komen.
Ik weet dat er hele simpele mensen bij de KNWU waren die “het maken van kampioenen” met gefronste wenkbrauwen aanzagen.
Pas nu, 7 jaar later, blijken deze simplisten, met pijn in hun wielerhart, gelijk te hebben (ze “krijgen” natuurlijk geen gelijk, maar dat is weer een heel ander verhaal…).
Dat U mij als medeschuldige aanwijst dat er nu direct geen nieuwe aanwas is om toppers als Boorgerd, Dekker, Van Bon, Knaven (trouwens allemaal renners die nog uit het oude systeem kwamen) te vervangen vind ik een beetje flauw.
Of misschien heeft U hierin ook wel gelijk, echter ook in de wielersport geld de regel wie het geld heeft die bepaald wat er gaat gebeuren.
En in die optiek moet ik U bekennen dat ik, en de KNWU al helemaal niet, het geld niet hadden en trouwens nog steeds niet hebben om een uitgebreide nationale selectie, in alle catagorieën, op de been te houden (als u een potentiële KNWU-sponsor op het oog heeft dan heoft U maar naar Woerden te bellen en U zult met open armen ontvangen wqrden…).
Nogmaals ik zet me niet af, ik signaleer alleen maar en ik heb begrip voor degene bij het wielerplan die de afgelopen jaren hun rug eronder gezet hebben om Nederland weer aan komende toppers te helpen.
Echter een roepende in de woestijn zal ik me nooit voelen, want de Paus in Rome heb ik nog nooit ontmoet (hij mij trouwens ook nog nooit…).
Hopend U met dit antwoord een beetje bevredigd te hebben,
Mvrgr,
Kenner (nog steeds niet van alles…)
P.S.: O ja, “nog de groeten van het “niet†verloren lid N.E.S.P. Sgambeluri”, wat moet ik hier nou weer mee???.