Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kevin de Weert: 1e Rabo neo voor 2003

• Wouter

Cycling4all weldt: Kevin De Weert (Bel) = neo will become pro-rider with Rabobank next year. He signed for 2 years.

Dat is dus de eerste Rabo aanwinst voor volgend seizoen. Er zal wellicht nog wel een neo bijkomen (Hans Dekkers?)

Kan iemand mij wat meer vertellen over de kwaliteiten van de 4e Rabobelg, wat voor een type renner is het?

• maarten

Kijk eens naar de uitslagen van de beloften wedstrijden? En zeker naar de verslagen van de wedstrijden. De Weert woekert nogal graag met zijn krachten, of zet marathon ontsnappingen op. Meestal is hij een van de sterksten maar rijd taktisch nogal povertjes.

• GHB

Waar vind ik deze verslagen??

• maarten

Verslagen vind je in de krant. Ik zou dus maar eens langs de kranten sites surfen en dan eerder van de belgische kranten. En zoek dan maar verslagen van Wereldbeker en belgische topcompetitie westrijden. Ook in olympia's s tour heeft hij ook eens een marathon ontsnapping opgezet met een andere rabo.

• Ad

Ik verwacht naast Hans Dekkers toch ook dat Mart Louwers (winnaar Olympia's Tour) en Pieter Weening (winnaar Thüringen en nu prominent in Spanje) volgend jaar hun profdebuut maken.

Renners als Duijn, Boerman, Pronk en wellicht ook de Zbergjes (wat vallen die Zwitsers vies tegen dit jaar) zullen moeten vrezen voor hun plek….

• Roy

mart louwers heeft buiten olympia's tour volgens mij niet veel laten zien. Of wel? dan wil ik dat graag weten.

• talentje

we zullen zien

het jaar is nog lang

straks wordt 1 van die zwitsertjes zwitsers kampioen, en op het wk denk ik dat die 2 ook niet kansloos zijn

dat die overige nederlanders iets (meer) moeten laten zien ben ik met je eens, maar je hebt natuurlijk ook altijd knechten nodig want zonder knecht(en) ben je als kopman nog steeds (bijna) nergens

• maarten

Ik vrees voor Dekkers dat hij nog te veel puur sprinter is. Naar mijn mening is hij eerder een twijfelgeval. Je mag dan wel razendsnel zijn maar als je het niet met de eerste groep aan de meet komt heb je daar niet veel aan. Hans moet op de zwaardere omlopen nog iets te vaak passen.

• Jeroen B

Met Duijn ben ik het eens en die Zwitsers mogen wel weg ja, maar haal dan ook goede versterkingen daarvoor terug he, want als de Zbergjes weggaan zal er wel wat salarisruimte daarvoor komen.

Dan mogen ze wel betere renners voor het voorjaar halen, Bijvoorbeeld Hoffman, Baden Cooke, Wesemann, Fredje Rodriquez……de Zbergjes voor twee anderen zou leuk zijn.

Pronk hoeft niet te vrezen voor zijn plek hoor die rijd een heel seizoen constant, is een goede knecht en kan in voorjaarklassiekers aardig mee af en toe.

• Leon

Type Blijlevens dus, die kwam als amateur ook geen molshoop over. Maar die was toch ook op zijn 22e al prof, en niet zonder succes.

Laat Dekkers maar snel prof worden, genoeg koersen zonder veel klimwerk om aan het profritme te wennen. En af en toe een zuidelijk rondje er tussendoor om toch bergop te leren rijden. Krijgen we eindelijk weer een coureur die in de Grote Rondes weer eens een massasprint kan winnen (misschien onderschat ik Van Dijk nu, sorry voor de fans).

Weening moet zeker ook prof worden, zoveel klimtalent hebben we niet, dus hij verdient een kans. En Louwers zal dit jaar moeten laten zien dat die overwinning in de GP des Nations geen uitzondering was. Toptijdrijders hebben we ook weinig…

Trouwens, 4 neo's moet toch echt wel kunnen voor Rabo. Ze hebben nu 24 man bij het TT-1, dus hoeven er maar 3 weg. Richard Groenendaal kunnen ze wel naar het TT-3 afschuiven, zoals dit jaar al met De Knegt is gebeurd, die twee hoeven toch alleen maar kleine wegkoersjes te rijden als voorbereiding. En verder is het toch ook niet moeilijk om uit het rijtje tegenvallers Hayman, Duijn, Den Bakker, Pronk, Verheyen, Zberg en Zberg 2 afvallers te selecteren. Bovendien zal het eventuele vertrek van de Zbergen ook geld vrijmaken om eventueel ook nog iemand van buiten aan te trekken.