Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kemna was kampioen als.........

• Kenner

Franck,

Je schrijft :

“Gelukkig heeft Kemna niet gewonnen! Het is een beetje genant als gerespecteerd wielerland om een nationaal kampioen te hebben die op echt profniveau nog nooit wat heeft gepresteerd of zal gaan presteren (uitgezonderd de categorie kermiskoersen). Bij Stefan van Dijk kunnen we tenminste nog een excuus verzinnen dat het een talent is dat er aan gaat komen…..”

Dat Kemna niet gewonnen heeft zullen zijn supporters echt niet als “gelukkig” willen omschrijven. En elk gerespecteerd wielerland krijgt de kampioen die het verdient. Wanner Kemna wel kampioen geworden was (met een ander schakelsysteem was hij wellicht al twee keer kampioen van Nederland geweest…) dan had hij het net zo verdiend als nu Stefan van Dijk (of Max van Heeswijk, of Stven de Jongh…) die hebben immers de hele wedstrijd zich ook niet aan het venster getoond. Wat deze renners vooraf allemaal wel of niet gewonnen hebben speelt n.m.m. helemaal niet mee. En Kemna heeft niet alleen maar kermiskoersen gewonnen hoor, je bent wellicht die etappe in de Ronde van Nederland in Denekamp alweer vergeten, maar toen klopte Kemna ook alle dure sprinters.

Over Stefan van Dijk kan ik alleen maar zeggen, maar wie ben ik (…), dat volgens mij Van Dijk er al is!

Wanneer je kampioen van Nederland bij de amateurs bent geweest en je wordt ook nog eens kampioen van Nederland bij de profs, dan heb je wel wat in huis, dan heb je inderdaad “talent”, maar dan ben je er al wel…

Mvrgr,

Kenner

• MountaiMike

Hoezo zal ik dat niet doen. ik heb vakantie en als het slecht weer is ga ik wel eens oude beelden terug kijken. mijn favoriet is het WK cyclo cross in Tabor in 2001.

mvgr

Mike (die morgen NK heeft op de baan……)

• Bontempi

Voor een persoon als Rudi Kemma bouwt de Koninklijke fietsenfabrikant “graag” commandeurnokken op de onderbuis, ik ken wedstrijden waarin Rudi door dit schakelsysteem de snelste was, Rudi beheerst namelijk als geen ander het “schakelen met de knie naar de 11 ! ”

Okee de eerste is altijd de winnaar maar de Rabo's waren die dag echt de verliezers en Rudi zeker niet!

• BdeVries

Nee Bontempi ; Rudi Kemna rijdt niet op een fiets van de “ Koninklijke fietsenfabriek”

De enige echte Koninklijke fietsenfabriek is wel materiaalverschaffer voor ondermeer Weba Gazelle, Bert Story-Piels-Gazelle, Gerrie Knetemann en Gerben de Vries.

En ze hadden speciaal voor het evenement die hele mooie Giro(ningen) fiets gemaakt.

• piet pelle

ja en hij heeft niet speciaal een frame waar de commandeur nokken zijn opgebouwt,

hij rijd gewoon op zo,n oud frame

Batavus 2000

de rest van de ploeg rijd gewoon op een batavus met carbon achtervork en moderne nokjes