Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Smeets bij holland sport

• NHD

mag ik dat zo zeggen? Ja dat mag Ik zo zeggen

http://filmpjes.blog.nl/grappig/2009/02/15/filmpje-mart-smeets-gedist-door-nico-dijkshoorn

• Sub Culture

Haha die mart smeets zit daar roerloos, fantastisch.

• Sjors

Avondetappe is cool.

• Sjors

Het grappige is dat ik het filmpje vanmiddag nog uit mezelf heb opgezocht. Ik keek naar Boogerd op La Plagne onder Smeets' commentaar. Toen moest ik weer aan denken.

Cool gedicht.

• oké

vind die nico dijkshoorn ook alleen maar grappig als ie er weer eens een “mag ik dat zo zeggen” tussendoor gooit.

• Andere Peter

Meesterlijk van Dijkshoorn in DWDD. Ik begrijp niet zo waarom men denkt dat Smeets hier gedist wordt. Ik vind het een eerbetoon, een liefdevol gedicht. Het vereist namelijk liefde om iemand zo goed te karakteriseren. Het ergste wat politici in de jaren 70 kon overkomen was niet genoemd worden door Wim Kan. Het beste was: een imitatie (Joop den Uyl!). Ed van Thijn is zoveel grootser geworden dankzij het Typetje-van-Thijn van Kees van Kooten. Zo is het ook et Dijkshoorn en Smeets. Tom Egbers (of noem tientallen anderen op) heeft gewoon te weinig profiel hiervoor.

• Andere Peter

Je vooringenomenheid maakt dat je vermoedelijk al enige tijd niet meer goed luistert. Smeets was bijvoorbeeld nog magistraal in de finale van de OS-wegwedstrijd en daar was geen Nederlander in beeld hoor. Dat was ongekend goed, wereldwijd ken ik dan geen betere. Hij kan als geen ander zo'n finishverslag in samenvatting de sfeer meegeven die hij het wil meegeven: hij doet het opwarmkunstje niet als de dag dat niet verdient. Dat hij niet (meer) warm wordt van Touretappe nummer 693 (zonder overdrijving) is niet zo gek, dat toont zijn gevoel voor perspectief. Dat hij roept dat Soler (of vul maar in….) onbekend is, is terecht, gezien zijn publiek van 1 miljoen, waaronder 950.000 keer “tante Mien uit Assen”. Hij zegt zoiets niet omdat hij Soler niet kent. Maar ach, je apprecieert zoiets natuurlijk alleen, als je de meerdere lagen herkent, die Smeets in zo'n stukkie legt.

Hij heeft zijn sterkere en mindere momenten. Hij wordt beter naarmate de running mate hem beter aanvult. Bv Boogerd is daar geschikt voor, of iemand anders die kortgeleden nog deel uitmaakte van het peloton. Maar het heeft zoveel meer kleur dan de verhalen van de burocraten, die weten dat de schoonvader van Amets Txurruga boekhouder is, of die Arvis Piziks herkennen aan de kromming van zijn rug in de schaduw op het wegdek.

• dak

Erg grappig dat AP het opneemt voor Mart Smeets. Maar ook wel weer logisch, want AP is natuurlijk de Mart Smeets van de prikpagina. Terend op de nodige feitenkennis, maar allebei geen wielerinzicht en geen gevoel voor wat koersen in houdt. Breng het dan een beetje mooi (of uitgebreid) en het lijkt al heel wat. Zelfingenomenheid is beide ook niet vreemd. Dat alles maakt Mart Smeets geliefd of gehaat, een tussenweg is er vrijwel niet. Het grote publiek dat over zijn ego heen kan stappen ziet hem over het algemeen als erg deskundig. De rest, waaronder de meer insiders, kiezen vaker voor de Belg of de uit knop op de afstandsbediening.

• Andere Peter

Ik ervaar deze vergelijking als zeer strelend. Teveel eer, hoor. Ik was zeer positief over Smeets, maar ik gebruikte het woord deskundig bewust niet. Dat zou hij zelf trouwens ook niet doen. Noch Smeets (basketballer) noch ik hebben zich ooit voorgedaan als insider, als deskundige. Dat maakt het verwijt van zelfingenomenheid ook wat vreemd. Ik zou eigenzinnigheid beter op zijn plaats vinden, dat dekt de lading meer. Voor een tv-persoonlijkheid (het woord zegt het al) vind ik een groot ego wel een pre.

Weet je wat ik zelfingenomen of zelfgenoegzaam vind? Jezelf voordoen als insider, zoals velen hier doen. Dwepen met ‘de Belg’, waar soms louter het Vlaamse accent er een schijnwielersausje overheen giet. Er prat op gaan dat je een renner sneller herkent dan de commentator. Er zijn mensen die alle titels van The Beatles kennen. Er zijn mensen die Für Elise kunnen naspelen. Er zijn mensen die de hele dag de radio aan hebben. Maakt dat hen tot muziekkenners?

Overigens, dak, maak je enkele zeer persoonlijke kwalificaties. Dat mag, maar het zou je sieren als je dat onder je eigen (prik-)naam deed. Gezien je tekst prik je hier vaker, maar “dak (—.tpgi.com.au)” zegt mij niet zoveel (misschien vergis ik mij).

• dvritm

Volledig mee eens , dak, je vergelijking met AP buiten beschouwing gelaten.

Over de stijl van commentaar geven , kan gediscussieerd worden, maar het belangrijkste is volgens mij de koerskennis, en daar zijn ze op de VRT toch beter.

“Dwepen met ‘de Belg’, waar soms louter het Vlaamse accent er een schijnwielersausje overheen giet.” Wat bedoel je hier eigenlijk mee, AP ?