Onder het vod tel ik maar een seconde of 8, een beetje treuzelen en je verliest er zo 4 of meer, een krachtige sprint van Boonen en/of Hausler erbij en je verliest je totale voorsprong.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsWat is dat toch met Nederlanders en geld. Heb er geen seconde aan gedacht dat de koers verkocht zou zijn. Het is niet onmogelijk natuurlijk, zeker aangezien Eeckhout in een klein ploegje rijdt, maar ik denk toch niet dat het erg waarschijnlijk is. Volgens mij gebeurt dat uberhaupt niet veel meer bij de profs. Nuja, de mensen die zoiets roepen zullen wel dezelfden zijn die vorig jaar beweerden dan P-R verkocht was. Stel je voor…
Hoe sterk was Haussler! Ongelofelijk. Ik denk al x aantal weken dat hij die vorm nooit kan aanhouden tot de RvV, maar hij lijkt alleen maar beter te worden. Nu was het wel een speciale wedstrijd door het weer natuurlijk. Heb Boonen nog nooit zo zien klappertanden, dat was wel grappig. Maar toch, zijn solo was werkelijk indrukwekkend.
Het numerieke overwicht van QS was echter te groot. Prachtige zege voor Van Impe, zo'n jongen gun je zo'n zege natuurlijk van harte. Eeckhout reed voor een podiumplek, niet onbegrijpelijk natuurlijk.
Prachtige wedstrijd in ieder geval, denk niet dat ik ooit al zo'n mooie Dwars door Vlaanderen heb gezien. Wat Massimo zegt kan ik dan ook totaal niet begrijpen, waarom kijk je dan nog vraag ik me af?
Hoogerland rijdt een prima koers, met een beetje meer ervaring steekt ie alleen over naar de kop inplaats van op kop blijven beuken met 30 man aan zijn wiel van wie er maar 5 overnemen.Ik kreeg bij het zien van het feit dat hij als enigste met korte mouwen reed, koude rillingen ondanks dat ik lekker warm achter de buis zat.
Sjappoo Johnny, je gaat de komende weken nog een koers winnen als je zo blijft rijden!
Voor de nachtelijke thuiskomer die de hele koers heeft moeten missen is dit een zeer meeslepend en (op het oog) volledig verslag. Het wordt allemaal zo levendig dat ik nu het idee heb dat ik alles zelf heb gezien! Zonder een seconde gezien te hebben vorm ik mij dus doodleuk een voorzichtig meninkje over de twee twistpunten, geheel gebaseerd op gevoel en op wat ik graag wil geloven:
1. Haussler/doping: pfff, schandalig om een plots ontbolsterend talent met die beschuldiging op te zadelen alleen maar omdat-tie sterk is.
2. Eeckhout/omkoping: ach, is denkbaar natuurlijk. Het zal wellicht zoiets als ‘de winnaar betaalt’ geweest zijn. Niet nieuw, niet zo erg ook. Eeckhout heeft een perfecte verdediging: als hij geen kopwerk doet komen Haussler en Boonen er vast bij en dan wordt hij geen 1e en ook geen 2e. Ik zie niet waarom dit een item is.
Zeker in dit geval zou het inderdaad niet echt een item moeten zijn of er nu wel of niet een deal was. Wie van de twee ook won, het was na de geweldige prestaties van de dag altijd een terechte winnaar. Niemand anders dan dit tweetal hoorde 1 en 2 te eindigen, zélfs Haussler niet !
(Als “Rabofan” was ik wel een beetje jaloers op Quickstep, terugdenkend aan de Omloop. Als Langeveld toen het geluk had gehad met een renner als Eeckhout voorop te zitten had Rabo een heel wat luxere situatie gehad. En zélfs dán was het nog moeilijk geworden, als je nu zag hoeveel moeite de Quicksteps nog hadden om Haussler te beteugelen.Deze wedstrijd maakte nog es duidelijk dat het geen schande was dat Rabo er toen niet in slaagde zijn overtalsituatie om te zetten in winst….).
.
Dat heeft weinig met geluk te maken, als je met 5 man in een groepje van zo'n 15-20 man zit kun je dat min of meer afdwingen. Op het moment dat Hausler kwam aansluiten had Langeveld gewoon de benen moeten stilhouden en dan was het de beurt aan een van de andere 4 om te gaan (zie RvV vorig jaar en gisteren). Net zo lang totdat er 1 van de 5 solo weg is of met een gunstigere groepje weg is. Als je eerst 30 km wacht en het dan pas gaat proberen recht te zetten is het te laat.
Heb je - achteraf bezien - helemaal gelijk in. Alleen vraag ik me af of toen al bij iedereen bekend was hoe sterk Haussler dit jaar is. (In elk geval niet bij alle prikkers hier, gezien het grote aantal dat mogelijkheden voor Langeveld zag in een sprint-á-deux). Momenteel wil in elk geval niemand meer met Haussler naar de streep, en heeft zelfs een sterk Quickstep-drietal veel problemen met hem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?