Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dwars door Vlaanderen (1.1)

• Boris de Löwikfan

Zeer jammer dat Rambo hier niet kon winnen, hoe dan ook..

Iets bekend over de val in de pelotonspurt, Sentjes had hoe dan ook zeker die spurt gewonnen zonder die val..

Haussler zijn groei is idd erg opmerkelijk te noemen, maar verdacht en opmerkelijk is gelukkig niet hetzelfde en is 1+1 niet altijd 2.

GeorgeBush, die laat zich niet koeieneren, Bush Bush.

Groet

• Boris de Löwikfan

Zeer jammer dat Rambo hier niet kon winnen, hoe dan ook..

Iets bekend over de val in de pelotonspurt, Sentjes had hoe dan ook zeker die spurt gewonnen zonder die val..

Haussler zijn groei is idd erg opmerkelijk te noemen, maar verdacht en opmerkelijk is gelukkig niet hetzelfde en is 1+1 niet altijd 2.

GeorgeBush, die laat zich niet koeieneren, Bush Bush.

Groet

• Boris de Löwikfan

Nou Ad, ik kan je vertellen dat ik ook niet echt enthousiast word van dat sterke collectieve blok van Quick-Step, niet goed voor de sport en haar kijkers zo'n overmacht.

Zo ben ik ook niet blij met Astana in de rondes.

Groet

• ton duk

Heb niet alles gelezen ,misschien staat het al ergens, maar een Hoogerland reed natuurlijk een hele goede koers.Als Nuyens gewoon meewerkt op de Cote de Trieu rijden ze dat gat van 20 seconden dicht…nee,hoor,de linkedoor Nuyens demarreert uit de rug van Johnny nadat die de hele beklimmimg geleidt heeft….grrrrr

gr Ton DUK

ps: het is eigenlijk niet leuk dat ik tijdens de koers 2 smsen krijgt waarvan de 1 over Haussler en dope gaat en de ander over geld en Eeckhout…genieten wordt zo steeds moeilijker

• Cyclad

Ik ben het zo hartgrondig met je PS eens, Ton.

Potverdikke, alles wat negatief is of lijkt te zijn wordt zo uitvergroot dat sommigen weleens vergeten dat vererweg de meeste renners een prachtige sportieve prestatie leveren.

Ik zal wel naïef zijn, maar ik wil genieten van de wielersport. Dat lukt doorgaans prima, vooral afgelopen zondag tijdens Het Groene Hart.

Ook vandaag lees ik weer dat het een prachtige keors was, maar alles wordt hier cyberverbaal overschreeuwd door een vermeende financiële transactie. Bah.

• Toni

Zo, is het maar net en Koen de Kort zat toch ook mooi erbij.

• ton duk

dank je Cyclad

ik heb zelden zo hard gelachen dan om/ door de demarrage van Haussler….QST en wat commentatoren even in opperste verwarring brengend …die paar kilometer maken dit seizoen alweer bijna geslaagd (ja,ik ben gauw tevreden)

gr Ton DUK

• Lucas

Mee eens, ik word er ook niet goed van dat idereen alles zo zeker lijkt te weten zonder ook maar één slag om de arm te nemen.

Net als vele sport commentatoren, die altijd precies lijken te weten wat er in het hoofd van een sporter omgaat.

• Rudy Tek

Cyclad, je begint al met op te merken dat je de koers niet hebt gezien. Ik wil best een slag om de arm houden (en niet nemen Lucas), maar leg mij eens uit waarom Eeckhout op 1200 meter zo hard op kop ging rijden? Boonen komt binnen op 14 seconden, die was nooit meer terug gekomen.

En nogmaals, ik keur het niet af, maar als de mannen het er zo dik bovenop leggen moet je niet gaan zeuren als er over gediscussieerd wordt op een discussieforum.

• JW

Jos van Emden zit lang in de kopgroep, maar wordt niet met een korte klassering beloond.

Dwars door Vlaanderen werd een natte, zware wedstrijd. Aanvankelijk deed het Rabo ProTeam prima zaken met Jos van Emden (foto) en Mathew Hayman in de kopgroep. Een lekke band gooide Hayman echter terug. Op de Oude Kwaremont en de Patersberg ontplofte de koers, net toen Nick Nuyens te ver achteraan zat en Joost Posthuma en Bram Tankink lek waren gereden. Toen de kopgroep ingehaald werd door een aantal vooruitgeschoven renners, kon Van Emden nog aanpikken. Maar toen vijf man zich hiervan afscheidden, bleef ook Van Emden het antwoord schuldig. Uiteindelijk maakte Kevin Van Impe de overmacht van QuickStep vooraan af.

Mathew Hayman was met een achtste plaats de beste Raborenner en volgens ploegleider Erik Dekker was dat terecht. ‘Mathew was toch wel onze sterkste man in koers. Toen hij met Jos in de kopgroep zaten, zag het er voor ons zeer goed uit. Helaas kreeg Hayman echter een lekke band en werd tot achter het peloton teruggeworpen. Hij heeft nog een serieuze inspanning moeten doen om terug te komen en heeft vervolgens nog een behoorlijk aandeel in de achtervolging gehad. Maar tegen de vijf sterke mannen vooraan was nauwelijks iets te doen.’

Op de Rabosite de verklaring voor de plotselinge verdwijning uit de kop van de wedstrijd op het moment dat de koers ontplofte:

Nodige pech

Opvallend was dat de Raborenners veel op het asfalt lagen. ‘Gezien het weer waren er nog niet eens zo veel massale valpartijen, eigenlijk alleen bij de finish. Maar wij hadden de pech dat we er vaak bijlagen,’ vertelde Dekker. ‘Zoals het er nu uitziet, heeft het echter gelukkig geen zwaar letsel opgeleverd.’ Ook het materiaal werkte vandaag niet echt mee. ‘Hayman heeft dus lek gereden, net als Posthuma en Tankink op een erg ongunstig moment. Zelfs Haussler zou niet teruggekomen zijn. Bovendien heeft Maarten Tjallingii op de Eikenberg nog van fiets moeten wisselen, omdat iemand tegen zijn derailleur aan was gereden.’

Erik Dekker wilt echter niet alles op pech gooien. ‘Op het moment dat het spel ontplofte, zat Nick Nuyens te ver naar achteren. Hij heeft het nog even geprobeerd, maar dat mocht niet baten. En Sébastian Langeveld was door de kou bevangen. De andere jongens rijden echter een goede koers. Tankink was tevreden over zijn zitvlak, Tom Stamsnijder reed sterk. Jos van Emden doet voorin goed mee. Helaas voor hem wordt dat niet beloond met een korte klassering. Ik zeg niet dat we niet goed genoeg waren, maar we zaten op het beslissende moment niet goed genoeg geplaatst.’