het is jammer dat een mooie verdiende zege hier niet erkend wordt en wordt afgedaan als een financiële kwestie.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsTuurlijk wel, van Impe moet meedraaien om Haussler het zo lastig mogelijk te maken terug te keren. Bovendien gaat Eeckhout niet 10 km met van Impe in het wiel rijden. Om dan vervolgens in de laatste 2 km de rol om te draaien. Eeckhout de keuze geven, strijden om de winst (lees: 2de plaats) of Boonen en een “uitgepierde” Hausler terug laten keren en om de 3de plaats strijden. Veel keuze was er niet voor de 2, dat voordeel heb je als je als sterkste ploeg een snelle man mee hebt.
Ik heb niets van de koers gezien, maar kan aan de hand van het prachtige (en soms wat gekleurde) verslag hier wel zo'n beetje raden wat er gebeurd is.
Ik begrijp best dat zo'n finale een beetje een anticlimax vormt, maar als ik lees dat Kevin al in de kopgroep zat en dat QS met 4 man bij de beste 7 eindigt is de zege van Kevin van Impe meer dan terecht.
Als Nico Eeckhout zich bewust in de luren laat liggen in ruil voor een parketvloer is dat zijn probleem, dat doet echter niets af aan de zege van Van Impe. Sportief gezien is die gewoon terecht.
Maar ja, sommige prikkers zien overal combines in. Het is in Nederland al een axioma dat Langeveld betaald is door Boogerd een paar NK's terug. Nooit bewezen, maar algemeen aangenomen. Niemand die nog weet dat Boogerd en Langeveld allebei een superkoers reden.
Jongens, bedankt voor jullie verslag hier. Het komt mij over als een pechkoers voor Rabobank en Silence, maar een sterk overheersende rol van Quick Step. Wat is er dan mooier dan een zege voor een (zeker in Nederland) onderschat renner die het vorig jaar vooral mentaal heel zwaar had? Ik ben blij met deze uitslag.
Tenslotte: die George Bush is wel een ontzettende dissonant zeg. Wat een treurigheid, zijn reacties. Ik begin nu zelfs fan te worden van Arend “Jannes” Appelberg. :-)
Meer dan 300 posts hier en nog geen fatsoenlijek uitslag….
1. VAN IMPE Kevin QUICK STEP 04:52:55
2. EECKHOUT Niko AN POST - SEAN KELLY TEAM :02
3. BOONEN Tom QUICK STEP :14
4. HAUSSLER Heinrich CERVELO TEST TEAM :16
5. DEVOLDER Stijn QUICK STEP :48
6. HUTAROVICH Yauheni FRANÇAISE DES JEUX 1:51
7. CHAVANEL Sylvain QUICK STEP
8. HAYMAN Mathew RABOBANK
9. WEYLANDT Wouter QUICK STEP
10. GODDAERT Kristof TOPSPORT VLAANDEREN - MERCATOR
11. HAMMOND Roger CERVELO TEST TEAM
12. DE KORT Koen SKIL-SHIMANO
13. HOOGERLAND Johnny VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM
14. SIEBERG Marcel TEAM COLUMBIA - HIGH ROAD
15. SENTJENS Roy SILENCE-LOTTO
16. NUYENS Nick RABOBANK
17. BURGHARDT Marcus TEAM COLUMBIA - HIGH ROAD
18. HOJ Frank TEAM SAXO BANK
19. LEUKEMANS Bjorn VACANSOLEIL PRO CYCLING TEAM
20. COENEN Johan TOPSPORT VLAANDEREN - MERCATOR
21. BOUCHER David LANDBOUWKREDIET - COLNAGO
22. RASCH Gabriel CERVELO TEST TEAM
23. GOSS Matthew Harley TEAM SAXO BANK
24. HUNT Jeremy CERVELO TEST TEAM
25. GUESDON Frédéric FRANÇAISE DES JEUX
26. LADAGNOUS Matthieu FRANÇAISE DES JEUX
27. SPILAK Simon LAMPRE - N.G.C
28. DE WEERT Kevin QUICK STEP
29. VAN EMDEN Jos RABOBANK
30. BARBE Koen LANDBOUWKREDIET - COLNAGO
31. CAMANO ORTUZAR Iker FUJI-SERVETTO
32. STAMSNIJDER Tom RABOBANK
33. TERPSTRA Niki TEAM MILRAM 2:15
34. TJALLINGII Maarten RABOBANK 2:28
35. TOMBAK Janek CYCLING CLUB BOURGAS 2:42
36. WROLICH Peter TEAM MILRAM 2:47
37. KLIER Andreas CERVELO TEST TEAM 3:34
Cyclad ajb: Nooit bewezen, maar algemeen aangenomen. Het was op televisie hoor. Hoeveel bewijs heb je nodig?
Vandaag lag het er iets minder dik op maar nog steeds dik genoeg. Ik had overigens hetzelfde gedaan als ik Eeckhout was. Van Impe heeft hem wss laten kiezen: een zak met geld en een tweede plaats of van Impe die geen kopwerk meer doet (met als wss resultaat een tweede plaats zonder zak met geld). Hij had hier normaliter ook nooit kunnen winnen. Het feit dat hij perfect de sprint aantrok voor van Impe was dan wel weer jammer.
Ik begreep uit de reportage dat de ploeg gesponsord wordt door de broers van Eeckhout. Een autohandelaar en een aannemer. Niet de meest lucratieve business om nu in te zitten. De rest van de famillie moet blijkbaar een beetje bijspringen. Zijn zus ging al uit de kleren voor een foto en Nico doet het op deze manier. Mooi toch? Die broederliefde.
Ik heb de koers wel helemaal gezien en naar mijn mening was het inderdaad een prachtige koers. Waarin Quickstep inderdaad in de laatste 60 km vrij oppermachtig was.
Hoe het kwam dat Rabo niet echt mee voorin zat weet ik nog niet. Korr voor de beslissende heuvelzone zaten ze met vier of vijf man aan de kop van het peloton, toen even later de eerste klim begon zaten ze een stuk naar achteren. De verklaring zal wel op de Rabo-site komen. Zeker is dat ze een paar keer met pech te kampen kregen, net als (alweer) Lotto.
De Saxoploeg viel opnieuw tegen.
In de finale zat Quickstep met het probleem dat Haussler de snelste was. Alleen zat er nu geen peloton met Hushovd en andere snelle mannen dicht achter hen. Of er een deal tussen Quickstep en Eeckhout gemaakt is weet ik natuurlijk niet zeker. Maar het hele verloop van de laatse kilometers was zodanig, dat het bijna onmogelijk is te geloven dat er géén deal was.
Knap gereden van Van Impe, maar naar mijn mening geen mooie zege.
En wat sommige “dissonanten” betreft: ik heb me voorgenomen daar niet meer op te reageren. Als iedereen dat zou doen zouden ze hier snel weer weg zijn (hoop ik).
Rudy Tek, je moet vooral geloven wat je geloven wil. Ik houd je daarin niet tegen.
Maar in ernst, hoe kun je het nu zeker weten? Ik heb de koers niet gezien vandaag, maar heb je een gesprek opgevangen of heb je iemand met bankbiljetten zien wapperen?
Het zoveelste axioma wordt weer toegevoegd aan je rijkelijke fantasie.
Het zou je sieren als je een beetje enthousiasme kan opbrengen voor de collectieve sterkte van Quick Step en de winst van de vandaag kennelij kijzersterke Kevin van Impe. Maar nee hoor, de wegschaal slaat weer eens aan de verkeerde kant door, het enige wat dan resteert is de “omkoopbare” Eeckhout. Zo jammer.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?