Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Witte trui Tour de France

• apenzoon

Andy is zeker wel kopman in de Tour.

Vorig jaar de beste klimmer van het peloton, alleen jammer van die off-day op hautacam, anders had hij misschien wel podium kunnen rijden.

Dit jaar verwacht ik hem zeker op het eindpodium.

• JasperK

Dekker heeft inderdaad weinig laten zien om in dat rijtje thuis te horen, Lövkvist zowaar nog minder.

Schleck, Kreuziger en Gesink lijken me de enige waarschijnlijke kandidaten.

• Bart

Gaat Seeldrayers dit jaar de tour al rijden? Kiezen ze bij Quick-step niet voor de ‘Mollema-constructie’ door hem nog een kleinere grote ronde eerst te laten rijden? Hij is tenslotte pas 22.

• Bart

@ Apenzoon

Toch denk ik bijvoorbeeld dat Gesink zijn tijdrit op het moment al beter is. Met het rittenschema in gedachte zonder echt een loodzware bergrit zie ik Andy Schleck niet heel veel verschil maken met Gesink in het hooggebergte.

• JasperK

We hebben Gesink natuurlijk nog nooit in een deelnemersveld zoals dat van de Tour aan het werk gezien in de bergen, om nu al te zeggen dat hij direct een Andy Schleck kan volgen lijkt me wat voorbarig (hoewel Gesink in het verleden wel vaker verbaast heeft). De Ventoux lijkt me trouwens wel een klim waar de mindere tijdrijder behoorlijk wat tijd goed kan maken. Daarnaast, de bergen in de Tour zijn op papier nooit zwaar, maar de verschillen zijn altijd aanzienlijk.

• Erwin

Ik heb Gesink wel eens de ventoux op zien rijden!

Daar gaat hij weinig tijd verliezen

• Robin

Dekker wordt nogal onderschat hier. Hem onder Seeldrayers en Hivert zetten, tja.

• apenzoon

Dat parcours is echt wel zwaar genoeg voor verschillen bergop, het is de Tour he.

Daarbij heeft Andy echt geen slechte tijdrit als het ergens om gaat. Uitslag van de slottijdrit in de Giro 2007 (47 KM)

1 Paolo Savoldelli (Ita) Astana 52.20 (49.299 km/h)

2 Eddy Mazzoleni (Ita) Astana 0.36

3 David Zabriskie (USA) Team CSC 0.38

4 Laszlo Bodrogi (Hun) Crédit Agricole 1.08

5 Marzio Bruseghin (Ita) Lampre - Fondital 1.16

6 Andy Schleck (Lux) Team CSC 1.28

7 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas 1.44

8 Danilo Di Luca (Ita) Liquigas 1.57

9 Mikhail Ignatiev (Rus) Tinkoff Credit System 2.01

10 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas 2.02

11 Evgeni Petrov (Rus) Tinkoff Credit System 2.11

12 Damiano Cunego (Ita) Lampre - Fondital 2.17

13 Giovanni Visconti (Ita) Quickstep - Innergetic 2.18

14 Raivis Belohvosciks (Lat) Saunier Duval - Prodir 2.21

15 Andrei Kunitski (Blr) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo 2.29

16 Jurgen Van Den Broeck (Bel) Predictor - Lotto

17 Gilberto Simoni (Ita) Saunier Duval - Prodir 2.44

18 Markel Irizar Aranburu (Spa) Euskaltel - Euskadi 2.49

19 Dario Andriotto (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo 2.54

20 Yuriy Krivtsov (Ukr) AG2r Prévoyance 3.00

Neem daarbij ook nog dat Gesink moet knechten voor Menchov.

• JasperK

Ja, in Parijs-Nice, altijd een matige indicator voor een klassement in de Tour, zelfs types als Voigt, Chavanel, Nocentini en Rebellin kunnen een goed klassement rijden in Parijs-Nice, terwijl ze blij mogen zijn als ze 30e worden in de Tour.

Zoals ik al zei: we weten nog niet hoe Gesink zich staande houdt in een echt top deelnemersveld.

• G1ant

Wat een vroege voorbeschouwing. We moeten de witte trui nou ook weer niet overschatten, omdat er toevallig twee van ons een klein kansje maken. Huiskamervraag: noem vijf witte trui winnaars van de laatste tien jaar. Zonder op te zoeken.

Denk dat Gesink liever een etappe wint en negende wordt in het klassement, tewijl Schlek en Kreuziger boven hem eindigen dan dat ie de witte trui in Parijs brengt met een zestiende plek.