Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Witte trui Tour de France

• Mazter

Zeg er dan ook gelijk bij dat hij Savoldelli, Piepoli en Schleck achter zich liet. Daarnaast, in Romandie en Zwitserland komen de klassmentsrenners in vorm voor de Giro en Tour. Castillie en Baskenland zegt me niet zoveel, de ene maakt enkel kilometers, de andere is halverwege de op- of afbouw, een enkeling maakt er een kleine doel van.

• zabirskie

Ik denk niet dat Gesink heel veel zal moeten knechten voor Menchov. Er gaan meer dan voldoende knechten mee om Menchov (en Gesink) in bijna elke rit te ondersteunen en Gesink zal wel zijn eigen plannetje mogen trekken, wat hij op basis van zijn Vuelta ook verdient. Alleen als Denis geel pakt, wordt het een ander verhaal.

• GeorgeBush

Gesink wordt hier op het forum zwaar overschat, denk eerder dat Thomas Dekker de witte trui gaat pakken. Die leeft nu op het gemakkie naar de Tour toe, mooie trainingen afwerken en zo zonder druk te rijden, heefgt een goede tijdrit in de benen, bergop ook sterk en de ploeg met Cadel is vele male sterker dan die van de Rabobank. Als het op talent en vermogen aankomt is Thomas Dekker de betere van Robot Gesink

• Eindhovuh

Een vele malen sterkere ploeg voor de Tour? Hahahahaha. Georgie toch ;-)

• en

Maar die bergritten waren wel maar erg magere bergritten, nauwelijks een referentie voor het echte werk. Dekkers mogelijkheden in het hooggebergte zijn toch redelijk onduidelijk, hopelijk krijgen we dit jaar wat te zien. Hoewel hij in de tour van 2007 natuurlijk wel aardig voor de dag kwam in een dienende rol. Ik denk wel dat hij zijn mannetje kan staan bergop, maar het is toch giswerk. Gesink, dat is een heel ander verhaal. Maar Dekker is natuurlijk ook een heel ander type.

• Bart

Kijk dit is een goede referentie apenzoon.

Toch vond ik hem vorige tour in de tijdritten nog niet indrukwekkend. En een tijdrit waarin di Luca achtste (!) wordt, is geen doorsnee tijdrit.

Over het parcours verschillen wij duidelijk van mening. Als je de afgelopen jaren kijkt zie je dat de verschillen op de aankomsten bergop steeds kleiner worden. Denk bij vorig jaar aan Prato Nevoso en Alpe d'huez waarin hele groepen binnenkwamen achter Sastre. Als je dit jaar kijkt is er behalve de Ventoux geen enkele echt zware aankomst bergop. Andorra en Verbier zijn 1ste catergorie cols waarin niet heel veel verschil gemaakt kan worden. Dan verwacht ik nog meer van de etappe naar le Grand Bornand met twee steile cols in de laatste 25 kilometer.

Nee de verschillen voor zowel de gele als de witte trui gaan vooral in de tijdrit naar Annecy en de rit naar de Ventoux gemaakt worden. Ik bescouw dit als een voordeel voor Gesink.

• Sub Culture

Niemand klimt zo dartel als Andy Schleck.

Dat is de enige trui waarvan we al zeker zijn voor de Tour begint.

• Lucas

Sinds Paris - Nice 2009 misschien..?

• apenzoon

@ Bart:

“Nee de verschillen voor zowel de gele als de witte trui gaan vooral in de tijdrit naar Annecy en de rit naar de Ventoux gemaakt worden. Ik bescouw dit als een voordeel voor Gesink.”

Die tijdrit is wel een goede referentie, want dat is net als de tijdrit dit jaar naar Annecy een “slottijdrit” waardoor de inspanningen van drie weken door zullen wegen en alleen de mannen met een goed klassement nog de moraal zullen hebben om alles te geven. Dat Di Luca hoog eindigt komt omdat hij de roze trui verdedigt, dan kun je altijd meer, dat doet niet zo veel af van de prestatie van Schleck.

In de Tour zag je Schleck vorig jaar juist steeds sterker worden in de ronde, met een goede indruk op Prato Nevoso en een tweede plaats op Alpe d'huez. In de Vuelta van vorig jaar zag je Gesink in de laatste ritten juist minder worden. Omdat het zwaartepunt aan het einde ligt is dat dus juist een voordeel voor Schleck.

Dit jaar moet er bergop ook meer gekoerst worden dan vorig jaar, toen kon het bijna niet laffer.

Contador heeft er belang bij om Leipheimer (zijn grootste concurrent) op achterstand te zetten voor de laatste tijdrit en hij zal dus zeker aanvallen. Er is dus een zelfde scenario mogelijk als in 2007 maar nu met Contador-Schleck, en Leipheimer die het dan net niet haalt.

En alleen de slotklim zegt natuurlijk niet alles, de mannen van saxobank hebben genoeg klasse in huis om de koers al eerder open te breken en de koers hard te maken.