Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta a Castilla y Leon (2.1) Etappe 5

• Mazter

Je voegt eigenlijk dus niets toe aan hetgeen wat Brum zegt, prestaties goed, lekker aangevallen, collectief sterk, voorin gereden, maar het heeft tot nu toe niet meer overwinningen opgeleverd dan vorig seizoen. En als je dan achteraf leest dat Menchov te laat ging omdat hij de klim niet goed kent, lijkt een 4de plaats in het klassement belangerijker dan een etappe-overwinning.

En waaraan ontleen jij eigenlijk het feit dat Contador en Leipheimer dichter bij hun topvorm zouden zitten dan Menchov?

• Brum

Zoals ik zei, misschien ben ik te ongeduldig. Maar overwinningen in een sterk deelnemersveld als dit tellen echt wel (en ook in P-N waar er meer gegokt werd op Garate dan op de etappe overwinning in de waaier etappe, gemiste kans). De manier van rijden doet dat ook, maar uiteindelijk gaat het om de overwinningen. Het is nog maar te bezien of deze goede vorm (ook relatief ten opzichte van andere teams) later in het seizoen ook gehaald wordt. Het valt me dan ook op dat JW en Wanny direct over de Tour beginnen, terwijl dat m.i. geheel niet aan de orde was. Het rijden van Rabo (althans de vorm van de renners) en dat van andere teams (oa Astana) op dit moment zegt niks over de Tour. De verhoudingen zullen in juli echt wel weer anders liggen.

En zoals Mazter al zegt: blijkbaar is een 4e of 5e plaats lijkt al tot een behoorlijke tevredenheid te resulteren bij Rabo. Niet onterecht naar mijn mening, maar waarom niet naar boven kijken en eens risico nemen en echt flink aanvallen (gisteren zagen we dat Clement en Menchov niet doen, zoals wel vaker).

• Brum

De groeten vergeten:

Groeten!

• JasperK

Ik heb gisteren Garate, Ten Dam en Menchov in de aanval gezien, als dat al niet genoeg is.

Dat Clement geen aanval plaatst vind ik logisch, die rijdt voor het eerst een goed klassement in een ronde, dan ga je geen alles of niets poging doen om een etappe te winnen.

• Dolf Kersten

rabo is veelste vroeg op kop gekomen dit seizoen…mooi dapper en aantrekkelijk ze doen maar lekker aan! dit is voor ons fans die alles kijken nog altijd leuker dan enkele kopmannen die 2e en 3e worden in de klassiekers….voor een gedegen seizoensopbouw moet je robert gesink zijn….die heeft het begrepen….erik dekker trekt het iets teveel door….de mannen zitten straks allemaal stuk….maat nochmaals….mijn zege heeftie!!

• Brum

Klopt, Garate en Ten Dam hebben het geprobeerd. Ik had het vooral over Menchov, bij wie de grootste kansen lagen. Hij probeert pas op 500m van de top weg te rijden uit een groepje met een gecontroleerd tempo. Jammer dat hij geen oorlog maakt en met Cobo mee probeert te gaan, desnoods rijdt hij zichzelf daarmee in puin. Dat vind ik nog een extra puntje en zou goed passen in het motto van Rabo (Fun Focus Fighting, en dat vooral de Fighting).

Desalniettemin (en nogmaals0) wel degelijk respect voor de rijden van Rabo dit seizoen. Het killersinstinct mist naar mijn mening nog een beetje (zie vooral ook P-N, en de omloop)

• JW

Als je goed leest is het verschil tussen Brum en mij dat Brum eigenlijk (net) niet tevreden is, terwijl ik juist wél heel tevreden ben. Brum vind het jammer dat Rabo gisteren niet heeft aangevallen, terwijl ik stel dat ze gisteren (de enige etappe die zich er een beetje voor leende) juist de hele dag sterk in de aanval zijn geweest.

Of dat nu iets toevoegen of iets weerleggen is, mag je zelf uitmaken, maar je opmerking vind ik niet sterk.

Als je alleen eerste plaatsen telt heb je wel (altijd) een slecht seizoen. In elke koers kan er maar één winnen en de rest zijn dus allemaal onbekwame verliezers. Zelfs iemand als Haussler verliest veel vaker dan dat hij wint, en Boonen (die wel heel vaak verliest) is dus al een prutser.Zo kun je elke ploeg neersabelen (wat hier m.i. ook veel te veel gebeurt, vooral door betweters die met de kennis van achteraf haarfijn kunnen uitleggen wat een ploeg of renner fout deed).

Om Menchov (vanuit de luie stoel en nadat je op de Rabosite gelezen hebt dat hij de laatste km niet kende) te verwijten dat hij gisteren niet won lijkt me nogal simpel. Wil je beweren dat al die concurrenten die aankomst wel exact kenden (of zelfs verkend hadden ?). Er zaten toch een paar man in die kopgroep die in aanmerking kwamen voor de etappe. Mosquera, Cobo en Menchov probeerden het. Als Menchov te vroeg gaat krijgt hij (klassement) Contador aan zijn wiel, dus het moment was niet zo slecht. Goed geprobeerd, jammer dat het net niet lukt, zeg ik dan zelf (best tevreden met het rijden van de ploeg de hele dag :D).

Wat die vorm betreft:Ik kan me natuurlijk vergissen, maar Leipheimer was al vroeg in vorm omdat de Ronde van Californië m.i. al een hoofddoel was. En Contador zit in zijn planning deze weken op een vormpiek, en gaat nu binnenkort een rustperiode inlasten, om daarna naar de Tour toe te werken.

• Blueprint

Typische Valverde-aankomst?

• anti-dope

Boonen is inderdaad een prutser

• Art

Even een update.

Bauke Mollema (Rabobank) en Mikel Ilundain (Orbea) hebben 3'20" op het peloton.