Als je goed leest is het verschil tussen Brum en mij dat Brum eigenlijk (net) niet tevreden is, terwijl ik juist wél heel tevreden ben. Brum vind het jammer dat Rabo gisteren niet heeft aangevallen, terwijl ik stel dat ze gisteren (de enige etappe die zich er een beetje voor leende) juist de hele dag sterk in de aanval zijn geweest.
Of dat nu iets toevoegen of iets weerleggen is, mag je zelf uitmaken, maar je opmerking vind ik niet sterk.
Als je alleen eerste plaatsen telt heb je wel (altijd) een slecht seizoen. In elke koers kan er maar één winnen en de rest zijn dus allemaal onbekwame verliezers. Zelfs iemand als Haussler verliest veel vaker dan dat hij wint, en Boonen (die wel heel vaak verliest) is dus al een prutser.Zo kun je elke ploeg neersabelen (wat hier m.i. ook veel te veel gebeurt, vooral door betweters die met de kennis van achteraf haarfijn kunnen uitleggen wat een ploeg of renner fout deed).
Om Menchov (vanuit de luie stoel en nadat je op de Rabosite gelezen hebt dat hij de laatste km niet kende) te verwijten dat hij gisteren niet won lijkt me nogal simpel. Wil je beweren dat al die concurrenten die aankomst wel exact kenden (of zelfs verkend hadden ?). Er zaten toch een paar man in die kopgroep die in aanmerking kwamen voor de etappe. Mosquera, Cobo en Menchov probeerden het. Als Menchov te vroeg gaat krijgt hij (klassement) Contador aan zijn wiel, dus het moment was niet zo slecht. Goed geprobeerd, jammer dat het net niet lukt, zeg ik dan zelf (best tevreden met het rijden van de ploeg de hele dag ).
Wat die vorm betreft:Ik kan me natuurlijk vergissen, maar Leipheimer was al vroeg in vorm omdat de Ronde van Californië m.i. al een hoofddoel was. En Contador zit in zijn planning deze weken op een vormpiek, en gaat nu binnenkort een rustperiode inlasten, om daarna naar de Tour toe te werken.