Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vuelta a Castilla y Leon (2.1) Etappe 5

• ed@

Bauke Mollema met een spanjaard voorop

voorsprong 4 minuten , 74 kms gereden

• Art

4'20" na 83 km.

• Goozzer

Omdat Contador en Leipo dat wellicht nooit hadden toegestaan, Brum. Resultaat was geweest dat ze het gat hadden dichtgereden en dat Valverde wellicht de etappe had gewonnen. Menchov deed precies op het goede moment zijn uitval, jammer alleen dat Cobo net wat te veel voorsprong had om nog goed te maken. Het feit dat het verschil tussen Menchov en ‘de groep’ uiteindelijk maar 1 seconde is, geeft feitelijk ook aan dat hij niet veel eerder had moeten gaan. Grote kans dat Moreno en Valverde er dan nog overheen gekomen zouden zijn…

• Brum

Ik realiseer mij ten dege dat ze niet altijd kunnen winnen, niks mis mee ook. Waar het op neerkomt is dat ik het jammer vind dat ze constant als ploeg sterk rijden (Omloop, KBK, P-N, Castilla y Leon, Murcia) maar dat het in de finale toch vaak niet af kunnen maken. Alleen in Murcia en Ruta del Sol ronden ze hun dominantie erg goed af.

Vandaar het ‘net niet gevoel’ bij mij. Waarschijnlijk een soort luxe-probleem/te hoge verwachting, maar als er steeds in de finale nog 2 a 3 Rabo's meespelen om de winst hoop ik toch steeds op een overwinning. Dus: jammer dat hun dominante rijstijl nog niet vaak in overwinningen opgezet worden. Ze hebben dit seizoen bijvoorbeeld nog geen zege geboekt in koersen waar de hele boel aan gort gereden wordt, terwijl ze wel vaak meezitten met een aantal man. De overwinningen van Brown en de eindzeges in Ruta del Sol en Murcia zijn uiteraard ook mooie teamverdiensten, maar met de nieuwe manier van rijden (aanvallend en vechtend) hebben ze feitelijk nog geen overwinning behaald. Vind ik persoonlijk jammer, gun ik ze zeker.

• bandana

Hoe gaat het met de Mollemator?

• Eddy Veen

"Mollema op achterstand

Kleine zorgen zijn er wel rond Bauke Mollema. De Groningse klimmer reed vorig jaar een prachtige Castilla y Leon, maar kwam donderdag niet in beeld. “Bauke kwam in de laatste groep binnen en dat is niet normaal”, vond Breukink. “Hij is duidelijk niet in goede doen. Er moet iets aan de hand zijn. Hij geeft zelf aan zich niet helemaal fit te voelen. Wellicht broedt er iets. Een opkomende griep. Maar hij hoeft zich niet al teveel zorgen te maken. Het komt wel goed met hem.”

Getuige bovenstaand stukje van Rabosport was ik blij dat Mollema een excuus had voor zijn zwakke optreden. Dat hij vandaag meezit, geeft aan dat hij of niet ziek was, of zeer snel weer beter. Ik hoop het laatste, want anders moeten wij ons zorgen maken over zijn veelgeroemde klimkwaliteiten.

• Dolf Kersten

moreno…haha stellige aanname na een goede rit van die jongen…haha

• Wijsneus

Aha, dus één eventuele slechte dag plaatst al zijn andere resultaten (o.a. winst in de Tour de l'Avenir) in een ander daglicht…..

• Eddy Veen

Net als één goed rondje van Stef alle vorige optredens doet vergeten…

• Goozzer

Aangezien hij gisteren als 3e bovenkwam, lijkt het me niet zo stellig om te beweren dat, mocht Menchov net te vroeg zijn gegaan, hij voor ipv net achter Menchov zou zijn geëindigd