Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stef Clement

• Alwin

Stef Clement heeft formidabel gereden afgelopen week.

Ik dacht eerst dat ie alleen maar kon tijdrijden en zodra er een col kwam sluit ie aan in de laatste bus. Nu blijkt dus dat ie wel goed kan klimmen.

Welke rondes zou Clement kunnen winnen?

Ronde van Romandie?

Misschien is Clement vooral goed bij klimmen met een regelmatig stijgingspercentage onder de 8%. Er moeten bepaalde rittenkoersen zijn die hij kan winnen. Eneco Tour misschien ook gezien zijn tijdrit?

Het probleem is dat hij niet van koersen in het noorden met slecht weer houdt. Zonde!

Het is nog trouwens nog wel afwachten of hij dit vormpeil een lange tijd kan behouden. Zo ja, dan doet ie zeker niet onder voor een Thomas Dekker in vorm.

• Kolker

Voor een ronde misschien nog wel beter gezien zijn tijdrit in vergelijking met TD.

• piet

Clement presteert ook een keer goed, niet wat overdreven om hem meteen de ronde van romandië te laten winnen?

• Sub Culture

Een soort Voigt, maar dan met minder inhoud.

• Voigt-fan

Ja een soort Voigt, met een betere tijdrit, maar met een veeeeeeel mindere klasse

Voigt is een held pur sang. Het verbaast me soms nog steeds hoe hard hij soms omhoog kan rijden met zo'n lichaam. En dan verbaas ik mezelf, dat ik dan nog steeds verbaast ben

• Cyclad

Even ingrijpen.

Ik lees hier zoveel onzin.

Eest aan Alwin: Stef Clement heeft echt heel zelden de laatste bus genomen in bergtappes, hij komt doorgaans in een leuk groepje achter de beteter klimmers binnen.

Sub maakt het helemaal erg door Clement met Voigt te vergelijken.

Als er een renner is op wie Clement niet lijkt dan is het op Jens Voigt!

Stef is veel meer tijdrijder, Jens is een hardrijder pur sang, die het best tot zijn recht komt in heel zware wedstrijden. Voigt is een held, dat is Clement nog lang niet.

Ik ben het wel met Piet eens dat Romandië nog te hopog gegrepen is. In zijn beloftekoers was Clement heel sterk in het hooggebergte in Oostenrijk en Slovenië, daarna heb ik hem alleen redelijk zien klimmen in de Vuelta van 2007.

Hopelijk krijgt hij door zijn prestatie in Castilla y Leon zoveel zelfvertrouwen dat hij in de bergen mee gaat spelen, maar ♪één zwaluw maakt nog geen zomer.

• Cyclad

Hmm, m'n dyslexie verlaat z'n latente toestand…

Beteter = betere

• Martijnz

Met zo'n bewezen tijdrit zit er ook bergop meer in dan hij tot op heden heeft laten zien. Gelukkig komt dat er deze week wel uit.

• Pipo

REVELATIE

Op Rabosport, de website van de Rabowielerploeg, lees ik een verslag van de koninginnerit die donderdag is verreden in de Ronde van Castilla y Leon. De Spanjaard Juan José Cobo won de etappe voor Rabo-kopman Dennis Menchov.

Op de Rabosite staat het volgende te lezen: Met Denis Menchov op de tweede plaats en NOTA BENE Stef Clement als zesde heeft Rabo een prima koninginnerit achter de rug. Ik leid hieruit af dat de Raboman die het stukje schreef niet op een zesde plek van Clement had gerekend. Zijn verbazing is niet helemaal onlogisch. De 26-jarige Brabander kwam over de finish in een groepje met Alejandro Valverde, Levi Leipheimer en Alberto Contador, zeg maar de haute cuisine van het peloton. Toch zou ik de toevoeging NOTA BENE in het geval van Clement nooit hebben gebruikt. Ik weet namelijk al langer dat Stef tot grootse dingen in staat is. Dan doel ik niet eens op zijn tijdrijderskwaliteiten die hem al Nederlandse titels en een bronzen WK-medaille opleverden. Nee, Stef kan het beide, tijdrijden en klimmen, en is dus het prototype van de ideale ronderenner. Het enige dat nog ontbrak bij Clement was structuur. Bij de Fransen van Bouygues Telecom werd hij leeg geknepen als een citroen. Geen koers mocht Clement overslaan. Gevolg: In de Vuelta van 2008 zat een geraamte op de fiets. Uitgeteerd en krachteloos schurkte Clement dagenlang tegen de tijdslimiet aan totdat een stemmetje zei: tot hier en niet verder.

Op het WK in Varese zat ik in hetzelfde hotel als zijn ouders. Vader Walter fluisterde me toe dat zijn zoon bij Rabobank op de juiste plek zat. Trainer Louis Delahaije zou van hem een ronderenner gaan maken. Ik geloofde Walter meteen. Stef Clement is geboren om bergop te fietsen, alleen moet hij het zelf nog gaan geloven. Gezien zijn prestaties in de Ronde van Castilla y Leon is hij op de goede weg. NOTA BENE in de Tour de France wordt Stef Clement dé Nederlandse revelatie

Geplaatst door Patrick Delait op 27 maart 2009 om 17:26

• --

vorig jaar was clement in de ronde van Romandie 2de in het bergklassement. Kwam als eerste op de top van de hoogste berg aan in de koninginnenrit. Werd meest aanvallende renner van die dag en ook meest aanvallende renner van de hele koers.