Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stef Clement

• Cyclad

Stef clement heeft inderdaad formidabel gereden in Spanje, maar het stuk van Patrick Delait is nu net wat het niet moet zijn: de bomen groeien ineens tot in de hemel.

Laat Clement nu eerst maar eens tonen een constante factor te zijn in de bergen, dat zal al lastig genoeg zijn.

Ik beaam wel dat de overgang van Clement van Bouygues naar Rabobank een prima keuze is geweest.

• uh

kan me ook nog herinneren dat clement in 2007 in de dauphine achter vinokoerov aanreed in de bergetappe en zelfs even virtueel leider was en uiteindelijk vijfde werd

• ---

Ik geloof heel erg in Louis Delahaije

• Blueprint

Romandië zal een goede test zijn voor Stef Clement. Zijn prestatie bergop in Castilla y Leon is natuurlijk hoopgevend, maar laten we eerst eens kijken of hij dit structureel kan.

• gerd

Erg mooie prestatie, het is een renner die ik niet goed ken.

En nu maar hopen dat hij bevestigd.

Iedere laaglander die goed presteert heeft mijn sympathie.

• JW

Het grootste probleem van iedere laaglander die een keer een opvallend goeie prestatie levert is echter dat de lat meteen zó hoog wordt gelegd dat daarna voor het meerendeel geldt dat elke mindere prestatie al tegenvalt.

Weening, Wielinga…. een eindeloze rij.

Voor sommige renners is het goed voor hun ontwikkeling als ze een keer een buitenlandse ploeg proberen. Misschien dat Stef na zijn toch wat mislukte Franse jaar juist daardoor (organisatie, vertrouwen, begeleiding) een sprong vooruit kan maken. Dat zou prachtig zijn.

Maar als hij gewoon een erg nuttige helper blijft, met af en toe een fraaie uitschieter, is het ook al heel mooi. In elk geval was zijn optreden in deze ronde meer dan verbazend. In elk geval voor mij.

Maar het past vooral in een hele reeks Raborenners die dit jaar in gunstige zin opvalt.

• Andere Peter

Pff, dat is zoiets als: ‘een soort Cavendish, maar dan zonder sprint’.

Het is bovendien flauw om Clement gebrek aan inhoud te verwijten. In 2007 werd hij 32e in de Vuelta, met een prima prestatie (3e) in een van de allerlaatste etappes. Hij was dus aan het einde van die ronde nog sterk. Dat lukt niet zonder inhoud.

Een echte ronderenner zie ik niet in hem, maar als het meezit kan hij zich ontwikkelen in de voetsporen van Joost Posthuma. Bv meedoen om eindzege in rondjes als De Panne, Ruta del Sol.

Als hij deze vorm bergop vasthoudt en bevestigt in mei/juni, dan wordt hij een zekerheidje voor de TdF als Menchov-helper.

• merijntje mortirolo

Afgezien van het feit dat ik een zwak heb voor Posthuma, denk ik toch dat je het mis hebt.

Clement wordt minstens twee klassen beter…

• Eindhovuh

De koersen die Andere Peter hier noemt zijn totaal geen koersen voor Clement. Posthuma is een veel zwaardere renner, beter geschikt voor kasseien. Clement is een lichte renner die totaal niet vooruit komt op kasseien en in waaiers. Andere renners. Clement is de betere klimmer, Posthuma de betere kasseienman.