Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leipheimer in de Tour

• Bart

Teveel kopmannen, te weinig knechten werd hier al een keer volkomen terecht opgemerkt. De ontwikkeling van Leipheimer is een katalysator in die situatie.

Daar ligt tevens de kans voor de concurrentie. Als ze vroegtijdig in een bergrit geisoleert raken kun je ze pijn gaan doen. Het is in ieder geval een groot verschil met de US Postals van 2000 tot 2005 waarin de hierarchie en autoriteit veel vaster stonden. Helaas zijn de bergritten dit jaar geen schim van wat ze in die jaren nog waren.

• Sub Culture

Het is zoals Roger De Vlaeminck altijd maar zegt; kopmannen verzamel je niet in 1 ploeg, kopmannen moeten tegen elkaar strijden.

• paul

Misschien moet Leipo gewoon aavallen in de eerste bergrit, nog voor Contador dat doet … Bruyneel moet dan wel voor hem kiezen en daarna hoeft hij alleen bij Contador in het wiel te blijven zitten.

• marksi

Als je kijkt naar de “knechten” die Astana kan opstellen, dan weet ik zeker dat er tijdens de Tour een top team staat. Met knechten die heel ver mee kunnen gaan. De knechten die echt door het ijs zakten waren toch vooral de mindere goden die niet eens de Tour zullen rijden. Zubeldia, Kloden en Rubiera hebben (volgens mij, kan het ook mis hebben) elk slechts één etappekoersje gereden en deden het daar niet eens onverdienstelijk.

Daarnaast een Leipheimer in de Gele Trui gaan ze echt niet achter bijvoorbeeld een ontsnapte Gesink(droomscenario) op de Angliru laten aanrijden. Nee dan doen de “knechten” het wel, die geacht moeten worden dit tot een heel eind te kunnen dragen. Komt het er echt op aan dan zal Contador en/of Armstrong er wel achter aangaan, maar op een dergelijk moment Leipheimer op kop zetten, zal totaal belachelijk zijn en niet gebeuren imo.

• JW

Zo uit het blote hoofd - geen tijd om na te kijken - herinner ik me een slecht rijdende Zubeldia in P-N. Deze week reed hij een stukje beter (maar moest er toch weer snel af op de enige echte col in de ronde, waar Clement wél goed overheen kwam.) .

• marksi

Zubeldia reed ieg niet uit, dus misschien was er wat aan de hand. Rubiera heeft wel al heel wat gereden daarentegen. Popo heeft in PN redelijk meegedaan zonder voorbereidingskoers(volgens mij). Kloden reed in Algarve en Tirreno heel redelijk mee.

• JW

Inderdaad, prachtig scenario ! Contador die nog tijdens de Tour zijn ontslag indient, en als eenmansploegje verder gaat… :) Daarom zal hij ook van tevoren zeker een loyale knecht als Hernandez mee willen hebben (zijn ze al met z'n tweeën !)..

• Goozzer

Hernandez kan nog zo loyaal zijn, aan een loyale ploegmaat in de bus heb je niet veel. Je mag niet van Hernandez verwachten, het zou mij toch enorm verbazen tenminste, dat hij plots met de beste 20 bergop rijdt…

Wat betreft het scenario van (vroeg) aanvallen van óf Contador óf Leipo: ik zie dat sowieso gebeuren. Contador zal niet kunnen wachten, omdat hij dan toch in een vergelijkbare situatie kan komen te zitten als in de afgelopen Vuelta a Castilla y Leon. Bovendien, bijna alle klassementsploegen zitten met meerdere goede renners die men kan uitspelen…

• Sjors

Maar bij Astana is het echt overdreven. Contador, Leipheimer en Armstrong kunnen qua kwaliteit minstens ophet podium. Als ze bij verschillende ploegen hadden gereden waren het de drie grote favorieten voor mij.

Ik denk, net als Marksi, dat je ee in een gele trui rijdende gele trui niet zomaar op kop gaat zetten. Wél denk ik dat Contador gewoon zal aanvallen; wie er ook in de gele trui rondrijdt.

Ik ben heel erg benieuwd. Ik vind in ieder geval dat je Leipheimer niet specifiek als knecht kunt gebruiken. Dat zou belachelijk zijn, daar is deze man gewoonweg te goed voor. Nogmaals, voor mij heeft hij een even grote kans als Contador om de Tour te winnen.

• JW

Och, wat dat knechtendom betreft: Armstrong speelde knecht voor Leipheimer in Californië, Contador was trekpaard voor Leipheimer afgelopen week in Spanje. En zoiets schept verplichtingen.