Al is bewuste natuurlijk in een klassieker altijd beetje moeilijk te zeggen, want er wordt natuurlijk altijd wel gekwakt. Maar bewuste renner weet Leander vast wel te vinden, dus dat zal wel goed komen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsVoordat dit verhaal een eigen leven gaat leiden zal ik hier mijn versie van het verhaal schrijven.
Het was zeer zeker geen bewuste elleboogstoot, daar ging het ook veel te snel voor. Leander reed(zonder dat ik het kon zien) met een groot snelheidsverschil links lanks het peloton. Ik was bezig, zoals elke andere renner in het begin van een voorjaarskoers bezig naar voren te rijden. Hier bij stuurde ik links in de baan van Leander. Leander riep nog maar vrijwel gelijk reed hij hard tegen mij aan. Beide bleven we op de been maar Leander balanceerde nog een meter of 5 op het randje en precies op het slechtse moment kon hij het niet houden en reed tegen een boom/paal aan. Met deze zeer vervelende uitkomst tot gevolg.
Ik ken Leander vrij goed omdat we veel buitenlandse etappekoersen samen hebben gereden, in verschillende ploegen, en onlangs in Burkino Faso in dezelfde ploeg. Ik heb hem inmiddels gemaild en gevraagd of hij het misschien anders ziet en of er dan wellicht iets uit te praten valt. Ik wens dit geen enkele renner toe en zeker ook niet Leander.
Leander nogmaals beterschap gewenst.
Met alle respect voor Aandewiel voor zijn verhaal, maar toch ligt de waarheid in het midden lijkt het zo en lijken de gevoelens van beide renners over deze situatie verschillend.
Niet aanvallend bedoeld, maar ik zou persoonlijk natuurlijk ook zeggen dat het niet met opzet was. Lijkt mij dat deze siuatie ook door anderen gezien is en dat nader onderzoek door de KNWU op zijn plaats is. Indien opzet in het spel is zijn sancties noodzakelijk als is het alleen maar om een voorbeeld te stellen.
Ik kan het me zeker niet voorstellen maar als blijkt dat het slachtoffer daadwerkelijk een vinger wijst naar één persoon is dit, al had hij zijn nek gebroken, ten alle tijde zeer ongepast. Een renner is mijns inziens altijd verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid, helemaal in een waaierkoers. Het kan natuurlijk dat hij dit in de eerste frustratie uit, maar het is ongepast van wielerland omdat te plaatsen en wanneer RESPECT zegt dat de KNWU dit uit moet zoeken heb je er volgens mij helemaal niets van begrepen.
De waarheid zal best in het midden liggen, maar ik vind het nogal van bedenkelijke journalistiek getuigen dat wielerland.nl zo maar een bericht op het web kwakt zonder de betrokkenen te hebben gebeld voor een reactie. Waar is hoor en wederhoor gebleven? Ik zal wel een ouwe @!#$ zijn, maar met al die websites is de kwaliteit van het maatschappelijke gedrag er niet veel beter op geworden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?