Devolder zal een grotere rol spelen. Hij zit in een stijgende lijk, qua vorm, terwijl Chavanel vermoedelijk eerder in een dalende lijn zit. Bovendien heeft Devolder toch reeds meer bewezen in de grote klassiekers, niet in de laatste plaats vorig jaar tijdens de RvV…
Voor de Tour. Hoewel ik Devolder een overschat ronderenner vind, zeker i.c.m. zijn ‘perfecte’ voorbereiding, denk ik toch dat hij in principe meer kwaliteiten heeft voor het grote rondewerk dan Chavanel, al is dat meer een gevoel en zullen ze elkaar in theoretisch opzicht niet veel ontlopen. Qua tijdrijden doen ze niet bijster veel voor elkaar onder, denk ik. Bergop zouden ze - gezien ook hun vergelijkbaar postuur/lenge/gewicht - elkaar dan dus ook niet veel moeten ontlopen, al heeft Devolder, intrinsiek gezien, toch een betere indruk gemaakt bergop. Het vermogen, echter, om dat een hele ronde lang vol te houden is bij beide heren nog onder de maat, waardoor ik ze allebei niet direct in de top 10 verwacht. Top 20 lijkt me reëler…