Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Devolder of Chavanel?

• BonTon

Beiden zijn even oud, hardrijders pur sang en rijden voor dezelfde ploeg en hebben min of meer dezelfde rol binnen de ploeg.

Welke renner zou het meest bepalend zijn de volgende klassiekers?

En wie van de twee zou het verst geraken in de Tour, mits optimale voorbereiding?

• T-I

Chavanel ‘geraakt’ nergens in de tour. Een etappezege, maar klassement rijden is aan hem niet besteed. Devolder, had die niet ooit de gouden trui in de Vuelta waarin hij de volgende rit door het ijs zakte? Als hij zijn vorm vast weet te houden moet hij top tien wel eens kunnen halen denk ik dan.

• JasperK

Ik verwacht meer van Devolder de volgende twee weken. Hij lijkt beter naar deze periode te pieken, en ik ben nog niet overtuigd van Chavanel in de echt zware wedstrijden van 260 km.

In de Tour zie ik beide geen rol spelen in het klassement.

• Blueprint

Devolder is eigenlijk op alle fronten superieur aan Chavanel: sterker op de kasseien, betere tijdrit, beter bergop. Ik zie voor Devolder dan ook een grotere rol weggelegd in Vlaanderen en Roubaix, niet alleen als knecht, maar als mogelijke winnaar. In de Tour zou Devolder, mits hij goed piekt en zichzelf een beetje in toom kan houden, wellicht top-10 moeten kunnen rijden. Chavanel is toch meer de aanvaller, die een ritje kan uitzoeken en verder vooral heel erg hard op kop van het peloton mag sleuren om vervolgens te zien hoe Cavendish de sprint wint, in plaats van Boonen.

• Goozzer

Devolder zal een grotere rol spelen. Hij zit in een stijgende lijk, qua vorm, terwijl Chavanel vermoedelijk eerder in een dalende lijn zit. Bovendien heeft Devolder toch reeds meer bewezen in de grote klassiekers, niet in de laatste plaats vorig jaar tijdens de RvV…

Voor de Tour. Hoewel ik Devolder een overschat ronderenner vind, zeker i.c.m. zijn ‘perfecte’ voorbereiding, denk ik toch dat hij in principe meer kwaliteiten heeft voor het grote rondewerk dan Chavanel, al is dat meer een gevoel en zullen ze elkaar in theoretisch opzicht niet veel ontlopen. Qua tijdrijden doen ze niet bijster veel voor elkaar onder, denk ik. Bergop zouden ze - gezien ook hun vergelijkbaar postuur/lenge/gewicht - elkaar dan dus ook niet veel moeten ontlopen, al heeft Devolder, intrinsiek gezien, toch een betere indruk gemaakt bergop. Het vermogen, echter, om dat een hele ronde lang vol te houden is bij beide heren nog onder de maat, waardoor ik ze allebei niet direct in de top 10 verwacht. Top 20 lijkt me reëler…

• Apenzoon

Zit Devolder in een opstijgend lijk? :?

• Andere Peter

Massimo zal allicht bedoelen dat De Volder zal winnen op Hemelvaartsdag: de 4e etappe van de Ronde van Catalonië of de tijdrit in de Giro naar Riomaggiore.

• Massimo

Wat heb ik hier nou weer mee te maken?

• Kontich en Reet vlakbij

Belgieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

is er leven op Pluto kun je dansen op de maan lalalalalalalalala

• Sub Culture

Dat er leven is op Pluto weet ik al, sinds ik van jouw bestaan af wist.

Het is maar wat je een bestaan noemt natuurlijk.