Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

49e Brabantse Pijl (1.1)

• kristof

Uitslag:

1. Anthony Geslin (Fra/Française des Jeux) de 194,5 km in 4u22:00

(gem. 44,542 km/u)

2. Jérôme Pineau (Fra)

3. Fabian Wegmann (Dui)

4. Björn Leukemans; 5. Karsten Kroon (Ned); 6. Frederik Willems 0:02; 7. Xavier Florencio (Spa); 8. Christian Knees (Dui) 0:07; 9. Philippe Gilbert 0:20; 10. Benoit Vaugrenard (Fra); 11. Niko Eeckhout; 12. Gerben Löwik (Ned); 13. Bert De Waele; 14. Johan Coenen; 15. Preben Van Hecke; 16. Allan Davis (Aus); 17. Paul Martens (Dui); 18. Serge Pauwels; 19. Matti Breschel (Den); 20. Pierre Rolland (Fra); 21. Samuel Dumoulin (Fra); 22. Ben Hermans; 23. Laurens ten Dam (Ned) 0:38; 24. Pieter Weening (Ned) 0:40; 25. Francesco Reda (Ita) 1:03; 26. Biel Kadri (Fra) 1:48; 27. Grega Bole (Slo); 28. Kenny Van Braeckel; 29. Frank Hoj (Den); 30. Lloyd Mondory (Fra); 31. Koen Barbé; 32. Aleksandr Kuschynski (WRu); 33. Dominique Rollin (Can); 34. Yuriy Krivtsov (Oek); 35. Geert Verheyen; 36. Simone Ponzi (Ita); 37. Floris Goesinnen (Ned); 38. Marcel Wyss (Zwi); 39. Mickaël Buffaz (Fra); 40. Iker Camano (Spa); 41. Josep Jufre (Spa); 42. Carlos Barredo (Spa); 43. Martin Mortensen (Den); 44. Bram de Groot (Ned); 45. Mickael Cherel (Fra); 46. Jelle Vanendert; 47. Wesley Sulzberger (Aus); 48. Yohann Gene (Fra); 49. Stéphane Auge (Fra); 50. Maarten Neyens; 51. Grischa Niermann (Dui); 52. Michal Golas (Pol); 53. Simon Gerrans (Aus); 54. Peter Velits (Slk); 55. Perrig Quemeneur (Fra); 56. Frederik Veuchelen; 57. Murilo Fischer (Bra); 58. Filip Meirhaeghe; 59. Jan Bakelants; 60. Guillaume Bonnafond (Fra); 61. Dries Devenyns; 62. Martin Reimer (Dui); 63. Johnny Hoogerland (Ned); 64. Jurgen Van de Walle 2:03; 65. Ronny Scholz (Dui); 66. Johannes Fröhlinger (Dui); 67. Massimiliano Mori (Ita) 2:43; 68. Leonardo Duque (Col) 3:48; 69. Borut Bozic (Sln) 8:50; 70. Yukiya Arashiro (Jap); 71. Kenny Dehaes 9:20; 72. Kurt-Asle Arvesen (Noo); 73. Matthé Pronk (Ned); 74. Steven Van Vooren 10:25; 75. Jean-Charles Senac (Fra) 11:45; 76. Arnoud van Groen (Ned); 77. Blaise Sonnery (Fra); 78. Oleg Chuzda (Oek); 79. Romain Zingle; 80. Sergio Dominguez (Spa); 81. Kai Reus (Ned); 82. Wim Vanhuffel; 83. Serguei Ivanov (Rus); 84. Marcus Ljungqvist (Zwe); 85. Matthew Goss (Aus); 86. Florent Brard (Fra); 87. Bert Roemens; 88. Daniel Musiol (Dui); 89. Olivier Kaisen; 90. Stefan van Dijk (Ned); 91. Reto Hollenstein (Zwi); 92. Stijn Vandenbergh; 93. Alexander Efimkin (Rus); 94. Bart Dockx; 95. Benny De Schrooder; 96. Julien Belgy (Fra); 97. Sebastien Portal (Fra); 98. Sebastien Minard (Fra); 99. Martin Velits (Slk); 100. Paidi O'Brien (Ier); 101. Matthias Russ (Dui); 102. Francesco Rivera (Ita)

• Martijnz

Ik zag al bij zijn eerste versnelling dat zijn hele lichaam pap was. Hopelijk is het niet ernstig.

• Koos

29/03/09 - Wielrennen

Kai Reus: “Voelt vandaag als een overwinning”

Kai Reus rijdt een prima Brabantse Pijl. Hij voltooit zijn eerste echte (semi-)klassieker.

Stapje voor stapje komt Kai Reus (foto) eraan. Vorige week reed hij een goede Ronde van het Groene Hart, maar zondag was hij nog beter in de Brabantse Pijl. Toch een (semi-)klassieker met een stevige reputatie en een dito parkoers. Reus beëindigde zijn eerste grote eendagswedstrijd. Nog niet in de punt van de aanval, maar op een acceptabele positie. “Vandaag voelt toch een klein beetje als een overwinning. Ik ben echt een gelukkig mens.”

Ploegleider Erik Dekker was heel uitbundig. Je hebt de Brabantse Pijl uitgereden en ook nog veel werk verricht voor de kopmannen. Wat was jouw doelstelling voor deze wedstrijd?

“Ik had me voorgenomen om de Brabantse Pijl uit te rijden. Maar Erik Dekker temperde vooraf enigszins mijn verwachtingspatroon. ‘Dit is een hele lastige koers’, zei hij. ‘Ik ben al blij als je het tot twee ronden voor het einde volhoudt.’ Nou, toen zat ik nog bijna in de eerste groep. Toen heb ik gereden of de vonken er vanaf vlogen, want ik wilde de wedstrijd met alle geweld uitrijden. En dat is prima gelukt.”

Het was nochtans geen kattenpis vandaag. Er is vreselijk hard gereden en in de finale was geen vlakke kilometer. Je had de lat dus vooraf wel erg hoog gelegd.

“Dit is een geweldige wedstrijd. Het is helemaal mijn koers. De Kai Reus van twee jaar geleden had hier een mooie uitslag neer kunnen zetten. En de Kai Reus van 2010? Laten we het hopen. Ik wil hier in elk geval terugkeren, want dit is een wedstrijd voor mij. Ik kan niet wachten tot de volgende keer.”

De stap, die je nu hebt gemaakt, komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Zag je dit al aankomen?

“Ja, want trainen gaat al veel gemakkelijker. Ik herstel ook sneller. Na trainingen, maar ook na wedstrijden. Al gaat het me nog steeds niet snel genoeg. Ik heb weinig geduld wat dat betreft. Soms geef ik mezelf te weinig tijd. Ik wil sneller dan soms goed voor me is. Maar het is ook een heel prettig gevoel wanneer je merkt dat er een positief effect in je lichaam gaande is.”

Je bent altijd een temperamentvolle coureur geweest, die er invloog wanneer de mogelijkheid zich ook maar even voor deed. Nu je je beter gaat voelen, moet je dan ook soms de handrem aantrekken?

“Jazeker. Vandaag heb ik me in het begin ook bewust een beetje ingehouden. Ik kon goed mijn werk doen voor onze kopmannen. Robert Gesink, Laurens ten Dam en Pieter Weening. Ik heb ze soms uit de wind kunnen zetten en drinken gehaald. Mee aanvallen zou nu nog niet verstandig zijn. Dat komt straks wel weer. Hoe het vandaag is gegaan, voelt toch een klein beetje als een overwinning. Ik ben echt een gelukkig mens.”

bron: rabosport

• Martijnz

Reus 81ste, netjes.

• X.

Gesink afgestapt. Ziek. Dat kan ook nog kenners.

• DutchSL

Wat Rabo betreft snap ik de selectie ook niet zo goed.

Flecha en Nuyens waren hier de afgelopen jaren altijd zeer goed en ook Langeveld kan deze koers prima aan, toch laten ze geen van de drie de dubbel rijden terwijl ze in het verleden vrijwel altijd hun sterkste mannen in dit werk in beide koersen opstelden..

• Ger

Nuyens wilde zelf alleen maar de E3 prijs Harelbeke fietsen en niet de Brabantse Pijl.

• JW

Rabo kon vandaag es geen echt opvallende rol spelen, maar echt slecht kun je het nu ook weer niet noemen. Er waren ook duidelijke lichtpuntjes. Vooral Martens ontpopt zich steeds meer tot een renner die van enorm nut voor de ploeg kan zijn.

Van tevoren favoriet geachte ploegen als Quickstep, Saxo bank, Lotto en Cervelo staan dit week end ook gewoon met lege handen.

• derrick

Het rijden van Gerben Löwik is ook weer bemoedigend. Keurig gedaan!