Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

49e Brabantse Pijl (1.1)

• Goozzer

Ik denk helemaal niet dat je je vergist. Net zo min als bijvoorbeeld een Sastre of Leipheimer in dit soort koersen snel zal winnen…

En, ik blijf er op hameren, Gesink moet snel naar het buitenland verhuizen. Naar een plek waar hij zijn klimtalent maximaal kan ontwikkelen, en zijn tijdrittrainingen zijn klimvermogen niet afbotten. Hij moet stappen gaan maken richting de toekomst, wat mij betreft..

• ---

Dekker reed hier vorig jaar toch ook onzichtbaar rond?

• Jonge Garde

Moest wel lachen toen ik Gesink op zo'n mini mini verzetje zag peddelen. Lijkt toch meer iets voor de Tour komende zomer dan voor de Brabantse Pijl :D Het is wel goed dat hij zo licht kan rijden, maar op sommige momenten word toch een groter verzet nodig geacht.

Gesink leek wel goed in vorm gedurende de Tirreno, dus even afwachten wat de Amstel en LBL brengen.

Kroon goed in vorm voor de Ronde. Leukemans die nog gaat bijtrainen na afloop. Zet ze er maar bij voor volgende zondag.

• anti-dope

Gesink moeten ze lekker een programma als Contador laten rijden. Het probleem is dat ze bij gebrek aan beter hem gelijk bombarderen tot kopman voor de Waalse klassiekers

• Martijnz

Inderdaad, op die verzetjes die hij doorgaans rijdt zal hij op die kortere klimmetjes nooit potten kunnen breken.

Ik dacht dat hij wilde oefenen op dergelijke klimmetjes. komt dus niets van.

Hij moet met een groter verzet die heuvels op rijden.

• Cyclad

Ik snap absoluut de wat laffe aanvallen op Robert Gesink niet.

Robert Gesink maakte maar 1 grote fout: hij viel te snel aan. Als hij had gewacht zoals types als Leukemans en Kroon deden dan zou hij waarschijnlijk mee zijn geweest. Gesink deed 2 keer een forse inspanning op De Bruine Put, respectievelijk 4 en 3 rondjes voor het einde. Tja, dat kan niet als je ook wil meespelen voor de overwinning. Wellicht dacht hij dat de slag al geslagen was, niet dus.

Ik zie absoluut geen reden om Gesink de grond in te schrijven en al helemaal geen reden waarom het in de Waalse klassiekers niet zal lukken. Die wedstrijdne zijn ene stuk zwaarder en veel geschikter voor Gesink dat dit zwaar explosieve werk.

'k Vond het niet de meest enerverende editie van De Brabantse Pijl, maar de finale was spannend.

Gelukkig won Pineau niet, de taktiek van Quick Step was verkeerd. Ik kan met Geslin als winnaar goed leven, hij maakte maximaal gebruik van de situatie. Jammer dat Fabian Wegmann niet won, wat een karakter heeft dat mannetje!

Karsten Kroon was prima en ook Bjorn Leukemans reed een prima koers, zoals de gehele ploeg van Vacaosoleil. Mortensen en Bozic reden in kopgroepen, Veuchelen werkte hard, Hoogerland en Löwik deden het prima en met Leukemans heeft Vacansoleil een prima kopman. Ik kijk al uit naar de Gold Race, daar gaat de ploeg ver komen.

Tot slot nog even een woord aan Silence-Lotto. De knechten (vooral Oliver Kaisen) deden het voortreffelijk, maar als de aangewezen slagmannen als Van den Broeck en Gilbert het zo laten afweten…. wat is er toch met die ploeg aan de hand?

• Jonge Garde

Ik vraag me af of Rabobank daar nu bewust voor heeft gekozen?

Je kon bij de ploegenvoorstelling al concluderen dat:

-Mits in vorm ze een heel sterke Tourploeg op de been zouden kunnen brengen: Menchov (kopman), Gesink (talent dat eigen weg mag gaan, en indien niet super… werkend voor Menchov), Garate (extra adjudant in het gebergte voor Menchov), Freire (voor de sprints), Flecha (eerste adjudant voor Freire en verder het cement van de ploeg), Clement (kan goed mee bergop en zal Rabo extra jus geven in de ploegentijdrit), Ten Dam (vorig jaar al gebleken dat hij Menchov erg lang bij kan staan), Posthuma (zie Clement), Langeveld.

-De ploeg voor de Vlaamse klassiekers na jaren ook een injectie kreeg met het aantrekken van Nuyens. Nu is al gebleken dat dat trio (Flecha, Langeveld en Nuyens) in combinatie met enkele degelijke ploegmaten perfect functioneert en in slechts enkelingen hun meerdere moeten erkennen;

Voor de Waalse klassiekers mist men gewoonweg één pion. Boogerd-E.Dekker, Boogerd-T.Dekker, T.Dekker-Gesink…. dit jaar staat Gesink er toch wel alleen voor.

Met in het achterhoofd de vele sponsoren die er einde 2008 mee ophielden is dat toch wel een gemiste kans geweest. Of was het geld op ;)

• Geslin!

Leuke discussies allemaal, in de kantlijn, maar is er al een volledige uitslag?

• Ger

Team Time CQ

1. GESLIN Anthony FDJ 4h20'15"

2. PINEAU Jérôme QST

3. WEGMANN Fabian MRM

4. LEUKEMANS Björn VAC

5. KROON Karsten SAX

6. WILLEMS Frederik LIQ 02"

7. FLORENCIO CABRE Xavier CTT 02"

8. KNEES Christian MRM 07"

9. GILBERT Philippe SIL 20"

10. VAUGRENARD Benoît FDJ 20"

11. EECKHOUT Nico SKT 20"

12. LÖWIK Gerben VAC 20"

13. DE WAELE Bert LAN 20"

14. COENEN Johan TSV 20"

15. VAN HECKE Preben TSV 20"

16. DAVIS Allan QST 20"

17. MARTENS Paul RAB 20"

18. PAUWELS Serge CTT 20"

19. BRESCHEL Matti SAX 20"

20. ROLLAND Pierre BBO 20"

21. DUMOULIN Samuel COF 20"

22. HERMANS Ben TSV 20"

23. TEN DAM Laurens RAB 38"

24. WEENING Pieter RAB 40"

25. REDA Francesco QST 01'03"

26. KADRI Blel ALM 01'48"

27. BOLE Grega AMI 01'48"

28. VAN BRAECKEL Kenny REV 01'48"

29. HOJ Frank SAX 01'48"

30. MONDORY Lloyd ALM 01'48"

31. BARBE Koen LAN 01'48"

32. KUSCHYNSKI Aleksandr LIQ 01'48"

33. ROLLIN Dominique CTT 01'48"

34. KRIVTSOV Yuriy ALM 01'48"

35. VERHEYEN Geert LAN 01'48"

36. PONZI Simone LAM 01'48"

37. GOESINNEN Floris SKS 01'48"

38. WYSS Marcel CTT 01'48"

39. BUFFAZ Mickaël COF 01'48"

40. CAMAÑO ORTUZAR Iker FUJ 01'48"

• nanard

Vordat er conclusies worden getrokken rond Robert Gewink zou het ook handig zijn even na te gaan wat er exact aan de hand was. Hij blijkt ‘onwel’ te zijn uitgestapt. (Bron: Rabosport)