Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

49e Brabantse Pijl (1.1)

• Niels

Leuke wedstrijd. Er was eigenlijk niemand in de kopgroep die de overwinning niet verdiende. Het deelnemersveld valt wel wat tegen. Bijna geen Spanjaard of Italiaan gezien.

Rabo probeert veel, maar lijkt met deze ploeg iets te licht voor de heuvelklassiekers. Al zal het er ook mee te maken dat Gesink nog niet zo sterk is als vorig jaar en natuurlijk speelt het ontbreken van Freire mee.

• De Pakhaas

er eindigen hier wel heel veel renners voor gesink die hij in een dergelijke koers normaliter mijlenver achter zich laat…

hongerklop, vormdip, desinteresse…

• reinder

Het wordt toch wel weer duidelijk dat Gesink niet echt geschikt is voor dit type koers.

• Martijn

Is Gesink nu echt niet geschikt of ligt zijn piek gewoon ergens anders/later op het seizoen? In de Ronde van België en de Waalse Pijl heeft hij toch laten zien dit werk aan te kunnen (maar misschien mist hij de power om op de iets minder stijle klimmetjes zijn klasse te tonen).

• Ger

Inderdaad had iedere renner in de kopgroep recht op de overwinning. Alleen Pineau niet want die deed alleen maar achteraan hangen.

• Martijn

Pardon, stijle is steile. Veel gemaakte fout, en ik maak 'm ook. Dom.

• anti-dope

met deze ploeg heeft Rabo hier niks te zoeken. Natuurlijk is Freire er niet bij, maar een grote ploeg moet niet afhankelijk zijn van een renner. Onbegrijpelijk dus dat ze Thomas Dekker zomaar hebben laten gaan

• Martijnz

Gesink reed als een vaatdoek in de rondte.

Volgend jaar gewoon weer naar Parijs Nice lijkt me.

• Andere Peter

Ik moet nog zien dat Gesink zich ontwikkelt voor dit type koers. Dit is natuurlijk al een stuk minder selectief dan Waalse Pijl. Iedereen heeft die ene sprint voor ogen waarin hij ooit als neo op de Muur van Hoei van 35e naar 9e plaats opschoof, maar ik betwijfel of dat een goede maatstaf is. Ik heb eerder het idee dat Gesink zich ontwikkelt tot type locomotief, man van de lange duur en stabiel hoog niveau, dan iemand van de explosieve machtsklimmetjes. Anders gezegd: in geen koers waar Geslin, Pineau en Kroon hoofrdollen opeisen verwacht ik een hoofdrol voor Gesink. Ik hoop dat ik mij vergis.

• Jan

Brabantse Pijl was inderdaad zijn hoofddoel en de Tirreno was ook slecht