Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er aan de hand met Skil -Shimano

• Cyclad

CI staat misschien niet hoog aangeschreven bij veel wielervolgers, maar wel bij de organiserende ASO. Het is toch echt zo dat opvallende prestaties in dat soort wedstrijden ploegjes als Skil de kans geven zich in de Tourkijker te rijden. Dat doen ze, daarom is er weinig tegen in te brengen dat ze naar de Tour gaan. Misschien is het inderdaad zo dat de prestaties niet de eerste trigger zijn geweest om Skil te selecteren, maar zo langzamerhand beginnen de prestaties in de juiste wedstrijden wel extra voeding aan de selectie te geven. Kortom, Skil is goed bezig.

• Cyclad

De grootste fout die veel mensen maken is dat bergop rijden niet hetzelfde is als een explosief klimmetje als De Bruine Put nemen of de Lindenberg.

Robert Gesink (hoewel onwel) en Kevin Seeldraeyers klimmen prima, maar kwamen er vandaag in de Brabantse Pijl niet aan te pas.

Erik Breukink was ook een goed klimmer, maar presteerde nooit op heuveltjes als in de Brabantse Pijl en L-B-L. Echt niet vergelijkbaar met de cols.

Theo Eltink komt beter tot zijn recht in de wat langere beklimmingen, hij mist alle explosiviteit voor de Brbantse Pijl.

Het lijkt me toch echt niet nodig om Theo (voor de zoveelste maal) af te branden. Als hij nu de hele wedstrijd z'n snor drukte en vervolgens gelost werd, okay.

• Kraus

Dat begrijp ik ook wel. Ik heb deze discussie net ook op een ander forum zitten voeren, maar dan over Gesink.

Ik doel dus op de gehele loopbaan van Eltink. Daar zit een DALENDE lijn in. Ik heb hem op die lange cols in Parijs-Nice ook niet gezien? Jij wel? Het wordt onderhand wel weer eens tijd dat hij zijn klimvermogen nog heeft, want ik twijfel daar ernstig aan.

• en

Inderdaad. Maar op basis van die tourselectie (terecht naar de criteria van aso) mag je dus niet concluderen dat Skil ook beter is dan Vacansoleil, zeker niet in eendagswedstrijden.

• Cyclad

In Parijs-Nice kwam hij inderdaad niet met de besten mee, maar zat meestal een groep daarachter.

Ik hoorde deze week iemand een aardige reden vertellen waarom Eltink op zijn terrein niet meer zo kan opvallen.

Bij Rabobank heeft hij zich altijd in een knechtenrol moeten schikken, waardoor hij dikwijls al behoorlijk opgebrand was als zijn terrein er aan kwam.

Ik denk dat daarin wel een kern van waarheid zit.

Dit seizoen krijgt Eltink de kans op te laten zien dat hij het nog wel kan.

Die kans moet hij inderdaad wel pakken.

Ik vind wel dat we hem niet meteen moeten afbranden op een in de ogen van sommigen tegenvallende Parijs-Nice en zijn optreden vandaag onderde rook van Brussel.

Kom zeg, het is pas maart, het seizoen is amper 2 maanden aan de gang.

Ik schort mijn oordeel nog wel even op.

• DutchSL

Eltink heeft zich gewoon laten uitzakken toen de toppers er aan kwamen, dat was duidelijk in beeld.

Natuurlijk heeft hij (nog) niet het nivo van toen hij top 30 in Giro en Vuelta reed of naar leuke ereplaatsen sprintte in rondes als die van Romandie en Burgos, maar die vorm kwam vorig jaar ook pas in augustus toen hij 5x top 10 reed in enkele weken. Laat laat hem gewoon eens een seizoen rijden, als hij het hele jaar niets presteert zal hij vanzelf wel plaats moeten maken voor één van die “50 betere Nederlanders die nog geen plaats hebben”, al heeft hij als knecht al zijn waarde gehad in bv. in de Ronde van de Middellandse zee waar hij persoonlijk de top 10 klassering van Piet Rooijakkers heeft gered.

• Cyclad

Beste en, ik heb die conclusie niet getrokken.

Ik zei eerder dat ik vind dat Vacansoleil het beter doet dan Skil.

Misschien moet je toch eens beter gaan lezen!

• en

Dat weet ik wel, maar de TS lijkt die conclusie wel te trekken (en is vervolgens verbaasd dat die conclusie niet strookt met de werkelijkheid). Mijn post was dus eerder als aanvulling bij jouw punt bedoeld. ;)

• Nelis!

Volgens mij komt het ‘bashen’ van landgenoten vaak alleen maar uit pure teleurstelling en soms uit jaloezie.

• inzage

vorig jaar hadden ze moraal omdat ze Rabo mochten helpen.

die kunnen het nu blijkbaar zonder hun hulp