Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sterke blokken zondag

• Art

Daar gaat het niet om. Het gaat om de sterkte van het blok. Bij Rabo heb je in principe 3 renners die meekunnen met de besten (Langeveld, Nuyens en Flecha), bij bijv. Columbia maar 2 (Burghardt en Hincapie) en bij Cervelo ook, aangezien ik Klier daar niet sterk genoeg voor acht.

Maar het gaat niet alleen daarom, maar ook om de renners daarbuiten. Rabo heeft, net wat Wanny zegt, met Hayman, Posthuma en Tjallingii nog 3 uitstekende pionnen die op elk moment beslissend kunnen zijn. Zij het als werkpaard, zij het om vooruit geschoven te worden. Dan kan je toch niet anders concluderen dat ze als blok niets onderdoen voor Cervelo en Columbia en al helemaal niet voor Silence.

Of er een afmaker ontbreekt, is een totaal andere discussie.

• Rudy Tek

Op zich een post van Gijsje waar weinig op aan te merken valt denk ik. De naam Brajkovic wordt niet genoemd, ook een unicum.

Iglinsky verwacht ik toch niet. Moest op de typische “Vlaanderen-klimmen” met kasseien toch telkens wel passen. Kwam afgelopen zaterdag enkele malen terug. Boonen en Pozzato reden vervolgens weg op een asfaltklim die Iglinsky toch beter moet liggen als “klimmer” zijnde. Vlaanderen lijkt me toch niet zijn koers.

• grrrr

euhhh ik denk dat rabo erbovenuit steekt in de voorfinale met 4 a 5 man en dan quickstep uiteindelijk met in de volle finale met 2 op 4 komt bovendrijven…

maar quickstep wordt weer eens schromelijk overschat

• gerd

Kan je dat laatste eens argumenteren grrrr ???

Vlaanderen heeft een heleboel kloonwedstrijden van de RVV en ik meen toch te mogen zeggen dat Quickstep in elk van die wedstrijden sterk gepresteerd heeft, ook in de wedstrijden die niet gewonnen werden…dus als blok lijkt Quickstep mij wel uitstekend te zijn.

Daar net onder zit Rabobank met Nuyens, Flecha en Langeveld.

En dan de andere blokken die hier genoemd worden al ben ik ook niet zo zeker van Astana.

Iets in mij (de fan ???) zegt dat Silence Lotto er zondag ook wel zal staan. Wat Van Avermaet betreft: die komt er wel, alleen heeft hij zichzelf iets te vroeg (en on-Vlaams, wat ik wel kan smaken) druk opgelegd door te suggereren dat hij nu al als kopman kan uitgespeeld worden…

• glenn

Ach ja, sub is gewoon anti rabo. En zwaar pro Q-S en alle andere belgen.

Hoe die dan kan beweren dat S-L het tweede sterke blok is kan ik met mijn pet echt niet bij. Die gasten hebben echt nog helemaal niks laten zien in dit werk.

Moraal is zwaar beneden peil. Ach ja, had niets anders van hem verwacht

• Rudy Tek

Nou ja SC zegt: kan bijna niet anders als je de namen daar leest. Als je even vergeet dat Rabo tot nu toe echt sterk voor de dag gekomen is en Silence heel zwak en je kijkt enkel naar de namen (Hoste Gilbert Van Avermaet VS Flecha Langeveld Nuyens) dan zou ik ook voor Silence gaan. Maar de afgelopen maanden heeft niets erop gewezen dat Silence beter zou zijn, integendeel zelfs.

• Mazter

Lijkt me iets te simpel, Art. We zouden dus kunnen concluderen dat Rabo gisteren een zeer sterk blok had, want ze zaten constant met 3 tot 5 man voorin. Maar op het eind konden ze geen van allen reageren op demarages en waren ze niet in staat om de koplopers terug te halen. Als iedereen op zijn tandvlees kan aanhaken is zo'n blok natuurlijk niet veel waard. Zo lijken sprint- en hardrijkwaliteiten me ook wel van belang in de sterkte van een blok. Als iemand niet kan sprinten en niet in zijn eentje een groepje voor kan blijven heb je er natuurlijk ook weinig aan, want die zal ook weinig aanspraak maken op de winst. En sommige door jou genoemde “zwakkere” blokken hebben deze kwaliteien juist wel aanwezig.

Of ze afgelopen weken de stenen uit de straat hebben gereden, dat doet er juist niet ter zake, komende zondag is weer een nieuwe dag en begint iedereen weer op 0.

• Goozzer

Gisteren kwam er plots een gedachte bij me op, over wat de reden zou kunnen zijn voor de strubbelingen bij de Silenceklassiekermannen…

Bij Silence worden, mede door het CycleOpssysteem, alle renners begeleidt alsof het ronderenners zijn. Dit blijkt slecht uit te pakken voor de ‘kasseiencoureurs’..

• JW

Het lijkt mij ook stug dat Lotto Silence plotsklaps een enorme sprong vooruit zal maken. Misschien dat een individuele renner (Gilbert ?) ver mee kan, maar de vraag was “welke sterke blokken ?”.

En ik zou niet weten waarom het Astanablok hoog ingeschat moet worden. Als ik toch nog een mogelijk extra blok erbij zou zetten zou dat eerder Liquigas zijn (Bennati, Kuschynski, Quinziato, Willems).

• glenn

Rudy Tek schreef:

>

> Nou ja SC zegt: kan bijna niet anders als je de namen daar

> leest. Als je even vergeet dat Rabo tot nu toe echt sterk

> voor de dag gekomen is en Silence heel zwak en je kijkt enkel

> naar de namen (Hoste Gilbert Van Avermaet VS Flecha Langeveld

> Nuyens) dan zou ik ook voor Silence gaan. Maar de afgelopen

> maanden heeft niets erop gewezen dat Silence beter zou zijn,

> integendeel zelfs.

Dan nog vind ik Hoste, Gilbert en Van Avermaet niet beter dan ander genoemde.

Minimaal gelijk. Wat hebben van Avermaet en Gilbert dan in de Ronde gepresteerd wat meer is dan Langeveld? En Nuyens/Flecha schat ik zeker even hoog in als Hoste. Je wordt niet zomaar 2 en 3