Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sterke blokken zondag

• Goozzer

“Hoste, Gilbert en Van Avermaet VS Flecha, Langeveld en Nuyens.”

Op basis van deze vergelijking zou ik absoluut niet voor Silence gaan, Rudy. Flecha en Nuyens waren vorig jaar de nummer twee en drie en Langeveld mocht zich ook een van de smaakmakers cq. sterkste mannen in koers noemen.

Bij Silence zit je met een goede Gilbert en Van Avermaet - die ik beide meer ‘Waalse coureurs’ vind, althans daar toch meer naar vind neigen: mannen voor de AGR - en een uitgebluste boerenpimpel als Hoste. Die toch echt al véél meer uit zijn carrière gehaald heeft dan hij ooit had mogen durven dromen, dacht ik zo…

• grrrr

het mag duidelijk ijn dat de QS met devy en boony twee enorme kanshebbers heeft…dat staat ook buiten keif, voor de rest heeft QS heel veel leuke knechten maar ik zie geen van hen nog vooraan zitten na de muur, nee ook chavanel niet, zijn voorseizoen zal te lang hebben geduurd na meer dan 220 km koers…

met de twee favorieten zullen ze in eigen land ook de koers moeten dragen en dat maakt voor mij de kans nihil dat er meer dan twee blauwe hempjes de finale halen, een finale die dan wel weer door quick-step beslist kan worden als de kop zwaar uitgedund is…

'het blok quick step' wordt in mijn ogen dus overschat… devolder en boonen niet

rabobank heeft veruit het sterkste blok maar of ze er mee winnen is zeer de vraag, de maar zal mee zitten met de vroege vlucht en vervolgens zie ik flecha, langeveld, nuyens, posthuma, hayman en tjallingii heel lang mee gaan… wellicht zelfs alle 6 tot aan de muur

rabo zal 1 man helemaal vooraan moeten hebben over de muur die dan niet mee werkt om zijn 2 of 3 ploeggenoten terug te laten keren…

• gijsje

Rast, Muravyev en Vaitkus allemaal al top 10 in Vlaanderen. Die gaan ook steeds beter rijden en via panne naar de topvorm die nodig is. Trouwens Vaitkus pech gehad met pols/elleboog anders was die zaterdag ook goed. Zal nu dubbeltje op zijn kant zijn. Geloof trouwens ook niet dat je er 3 keer afwaait en dan met de twee sterksten meekunt!!

Selectie:

Iglinski

Bazayev

Noval

Rast

Vaitkus

Muravyev

Schar

Kupeschov

In de breedte zeker geen slechte ploeg en ik ben ervan overtuigd dat in de finale er in een groep van 50 ook 3/4/5 astanas zitten. Dan moeten ze gewoon met iedere ontsnapping meezitten en dan kan er vanalles gebeuren.

• grrrr

stiekem denk ik trouwens dat leif gewoon al weken verstoppertje speelt…die gaat er absoluut staan, zijn kansen zullen verdubbelen met aanwezigheid van gilbert… (van avermaet is een suffe hype waar iedereen blind in trapt)

vond boonen wel erg imponerend zaterdag, net als devolder en bij rabo acht ik zondag flecha het sterkst….

gaat cancellara nou eigenlijk starten?

• Goozzer

Nee, en dat maakt ook niet heel veel uit. Cancellara is een coureur in de marge, waar het de RvV aangaat…

• grrr

een zeer gewaagde uitspraak!!

al was het alleen maar omdat er buiten boonen en ballan wel heel veel coureurs in de marge zitten wat het RVV aangaat….

na volgend jaar staat deze koers echter ‘gewoon’ op de erelijst van fabian

• Goozzer

Ik geeft toe: misschien is hij inderdaad gewaagd en scherp…

Aan de andere kant, echter: het is dat hij Fabian Cancellara heet, want puur realistisch bekeken heeft hij nog nooit een buitengewoon grote rol gespeeld in Vlaanderen. Die korte kasseiklimmetjes liggen hem gewoon niet. Getuige zijn eerdere goede prestatie in een koers als Zürich, zie ik hem misschien, mits hij zich daar op zou toeleggen, nog eerder een koers als Lombardije winnen…

• Rudy Tek

Ik wilde je net een beetje gelijk geven wat “Hoste, Gilbert en Van Avermaet VS Flecha, Langeveld en Nuyens.” betreft.

Na deze opmerking over allekunner Cancellara doe ik dat echter niet meer.

Hoste verwacht ik ook wel wat van.

• grrr

ik combineer onze beider voorspellingen en kom tot de conclusie dat in oktober cancallara met een brede glimlach gaat herfstduiken in het comomeer nadat hij lombardije heeft gewonnen…

• Goozzer

Heb ik je idool beledigd, Rudy? ;)

Dan weet ik er nog wel eentje. Jij zegt dat Cancellara een alleskunner is. Ik zeg dat hij eigenlijk maar één ding heel goed kan: namelijk ongelooflijk hard fietsen. Dat hij in die berperktheid héél groots is, en dat ook nog eens op verschillende terreinen, maakt hem nog niet tot een alleskunner…