Ook prachtig was de docu over de legendarische etappe over de Gavia, met Erik Breukink en Johan van der Velde in een hoofdrol.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDat wij wielerautisten het Zuidhorn - Groningen verhaal van Mollema nu wel weer een keer kennen wil nog niet zeggen dat het normale op sport georienteerde publiek (die ook nog wel eens iets anders doen, dan wielrennen volgen) alle zin en onzinverhalen over het wielrennen kennen. Ik vind overigens Wilfried de Jong zonder van Nieuwkerk wel minder. Het altijd prachtig voorgedragen verhaal van v. Nieuwkerk t.b.v. het zgn. sportmuseum waren altijd pareltjes. Vandaag was de Jong echter weer op dreef, of beter gezegd Henk Grol, de grote pleitbezorger van het traditionele judoën, (“die tegenstander moet zo snel mogelijk op de rug ”). Hoe mooi liet hij met zijn analyse bepaalde historische judomomenten zien, die een judo-leek als mij liet smullen. Grol won Peking de mooiste bronzen medaille alle tijden. Hij is er nu nog ziek van, zo mag ik het graag zien.
Helemaal mee eens Dutch SL, die was even zo mooi, misschien nog mooier. Dank dat je me dit meegeeft, was het bijna vergeten, maar met je opmerking komt het weer boven.
In de sneeuw en de koude.
Johan van der Velde, samen met de Breuk.
Bergop, omhoog, Van der Velde als eerste,
maar daarna bevangen door de koude (stapte in een wagen om op te warmen).
Breukink reed door, met sneeuw op zijn lichaam.
Prachtige beelden. Zie geen hand voor ogen meer, bevangen door koude, toch doorgaan, op de fiets.
Johan stapte af om bij te komen. In een camper.
De Breuk reed door. Hij won de Etappe !
Legendarisch.
Prachtig door Wilfried de Jong in beeld gevangen.
Een documantaire, prijs-waardig.
Persoonlijke aanval? Man, @!#$ niet zo dom! Eindelijk werd Kluivert de Kwal eens tot nederigheid gedwongen, en kwam zijn eerdere arrogantie en zelfzuchtigheid aan het licht. De banden die De Jong heeft/had met de familie van het slachtoffer droegen in deze bij aan het gesprek.
PS. ik vind De Jong een geweldige interviewer, zou er echter een goede presentator naast willen zien.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?