Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

KBC-Driedaagse De Panne-Koksijde (2.HC) - Etappe 1

• Cecchini

Ik heb de koers vanmiddag op de Belg gevolgd, en ze spraken meerdere keren schande van de motoren voor de Quick Steps en lieten Frison van de Lotto's in de auto zijn ergernis uiten. Kortom de kritiek op Sporza is geheel ten onrechte.

• JW

Inderdaad opvallend. Zeker daar de commentatoren van Sporza er schande van spraken, en de ploegleider van Lotto (evenals Hoste in de wedstrijd) meer dan woedend waren !

Je zou toch op zijn minst mogen verwachten dat deze koersvervalvers komende dagen verdere toegang tot de wedstrijd ontzegd wordt. Of - beter nog - dat Quickstep een verbod krijgt om zijn huisfotografen met de wedstrijd mee te laten rijden.

• Sub Culture

gewoon zoals bij de italianen, elke krant 1 fotograaf.

naar het schijnt had het nieuwsblad zelf tijdens de omloop 7 fotografen op de moto.. waar zijn we dan mee bezig.

• JW

Ik denk dat Nanard op de website doelt. Ook op andere Belgische websites kwam ik niks tegen. Net als op de Belgische Teletekst, die meestal uitgebreid verslag doet,

• Andere Peter

Elke krant 1 fotograaf lijkt mij nog veel te veel. Probleem is namelijk dat al die fotografen op het moment suprême allemaal hetzelfde plaatje willen schieten (vandaag: ‘werkpaard Boonen achtervolgt’). De concurrentie maakt dat effect heviger.

RVV wordt door heel wat tv-stations uitgezonden. Toch komt niet elke omroep met zijn eigen cameraploegen en gaat iedereen ermee akkoord dat men het moet doen met de beelde van een stuk of 3 officiële motoren.

Zo moet het ook met fotografen gaan. Maximaal 5 officiële fotografen is genoeg. Wie betaalt, mag alle plaatjes van die fotografen afnemen: alle plaatjes gaan op een hoop. Die 5 concurreren niet, maar verdelen het werk zoals de tv-motoren dat ook doen. Dan hoeven ze elkaar ook niet in de weg te rijden voor hetzelfde plaatje. En dus ook minder kans op koervervalsing.

Je krijgt dan bv:

Fotomoto 1: voor de kopgroep

Fotomoto 2: net daarachter

Fotomoto 3: bij achtervolger(s)

Fotomoto 4: voor het peloton

Fotomoto 5: achter het peloton

• JW

AP, ik weet niet of je het duidelijk hebt meegekregen maar er was hier géén sprake van fotografen die om de beurt het “werkpaard Boonen” wilden fotograferen. Nee, het waren twee huisfotografen van Quickstep (!), die om de beurt een kilometertje de groep naar voren zogen. Je kon aan de tijdsverschillen precies zien wat het effect was.

• Andere Peter

JW, thanks voor de correctie, dat had ik inderdaad gemist. Maar het doet uiteraard niets af aan de lijn van mijn betoog. Gewoon in eigen hand nemen die handel. Een handjevol door de organisatie aangezen fotomoto's en verder alles eruit. De huisfotograaf van Ajax staat toch ook niet in het muurtje zijn camera af te stellen als de tegenstander aanlegt voor een vrije trap?

O ja: je zou nog kunnen spreiden: bv 3 nieuwsfotografen, 1 voor artistieke plaatjes (bv omgeving erbij nemen) en 1 die specifieke verzoekjes doet (svp foto's schieten van rugnr 187, of ploeg X).

• Herogewier

Om nu te spreken dat Lotto er weer staat vind ik veel te ver gaan. Dat 5 Lotto's en een handvol anderen een ongemotiveerde Boonen niet terug laten komen die het enkel met van Impe moet doen die ook niet volle bak reed om toch iets over te houden was ook niet erg vreemd. De lottos hebben een tijdje goed doorgereden, maar konden ook al snel een paar man in de luwtemee laten glijden. Maar op het moment dat er echt gefietst moest worden, was enkel van Avermaet nog mee en was de rest erg snel weer weggereden, dus van enkele verbetering bij die ploeg is nog geen sprake. Toen eenmaal Willems en Pozzato weg waren, was het bij de achtervolgers ook echt een kwestie van niet meer beter kunnen, dat gold ook voor Posthuma en Leezer.

Wat Westra deze wedstrijd allemaal deed vond ik helemaal onbegrijpelijk. Die moet toch door een ploegleider eens wat meer gecoached worden dat als je in zo'n groep met dergelijke machtsblokken terecht komt, jij niet meer de man bent om het tempo te maken. dan moet je je een 40 km mee laten drijven en dan de finale die goede benen van je laten zien en zorgen dat je in de groep over komt. Ik vind het prima als je onderweg zo wil imponeren en je steeds op de kop van de groep nesteld, maar laat dan ook wat zien in de finale, maar nu er zo af gereden worden (of heb ik iets gemist en heeft hij pech gehad nog onderweg?) dan heb je echt wat verkeerd gedaan. Hij kwam erg sterk over en lijkt goed, maar moet het dus wat taktischer en gedoseerder gaan gebruiken nog. Maar gezien de capriolen van zijn ploegleider achter hem waren ze meer bezig met het elimineren van Boonen dan met het zuinig rijden van Westra.