Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

KBC-Driedaagse De Panne-Koksijde (2.HC) - Etappe 1

• Cyclad

Wederom namens alle werkmensen bedankt voor het verslag.

Bij Silence-Lotto gaat het al veel beter, maar het is toch een veeg teken dat van Avermaet Pozzato niet kon volgen.

De Ronde van Vlaanderen komt voor hem zeker te snel, ook Gilbert en Hoste lijken me nog niet super.

Maar goed, vandaag lijkt het er weer op.

Goed te zien dat Martijn Maaskant in orde is, daar had ik wat twijfels over.

Pozzato gaat de tijdrit heus wel rijden, het zou achterlijk zijn om je voor een afsluitende chrono terug te trekken als leider in een koers.

Hoed af voor Frederik Willems, hij kon als enige Pozzato (op zijn tandvlees, zoals ik begrepen heb) volgen. Dat levert hem wellicht de winst in deze Driedaagse op. Pozzato en Willems kunnen allebei een behoorlijke tijdrit rijden, maar ik geef Willems toch iets meer kans. Bovendien zal hij zich helemaal uit elkaar trekken (o jee, een tristanisme) omdat hij zondag, in tegenstelling tot Pozzato, geen kans maakt op de overwinning.

Lieuwe Weestra toch op het einde gelost: niet sterk genoeg of onervarenheid? In elk geval heeft hij weer aanvallend gereden.

• Nico

1 51 POZZATO Filippo KAT ITA B:10“ 00”

2 105 WILLEMS Frederik LIQ BEL B:06" ‘ ’

3 25 VAN AVERMAET Greg SIL BEL B:04“ 57”

4 156 BOZIC Borut VAC SLO B:02" ‘ ’

5 172 BOLE Grega AMI SLO ‘ ’

6 93 MAASKANT Martijn GRM NED ‘ ’

7 33 BAZAYEV Assan AST KAZ ‘ ’

8 74 JEROME Vincent BBO FRA ‘ ’

9 213 FINETTO Marco CSF ITA B:02" ‘ ’

10 71 CHAINEL Steve BBO FRA ‘ ’

11 103 QUINZIATO Manuel LIQ ITA ‘ ’

12 1 POSTHUMA Joost RAB NED ‘ ’

13 65 HENDERSON Gregory THR NZL ‘ ’

14 121 VAN HECKE Preben TSV BEL ‘ ’

15 116 VOSS Paul MRM GER B:01" ‘ ’

16 101 BENNATI Daniele LIQ ITA ‘ ’

17 212 DALL'ANTONIA Tiziano CSF ITA ‘ ’

18 23 HOSTE Leif SIL BEL ‘ ’

19 155 DE VOCHT Wim VAC BEL ‘ ’

20 7 LEEZER Tom RAB NED ‘ ’

21 24 SENTJENS Roy SIL BEL ‘ ’

22 22 GILBERT Philippe SIL BEL ‘ ’

23 84 CAPELLI Ermanno FUJ ITA 03'05"

24 158 WESTRA Lieuwe VAC NED ‘ ’

25 27 SCHEIRLINCKX Staf SIL BEL 04'44"

26 181 CURVERS Roy SKS NED ‘ ’

27 135 NEIRYNCKX Kevin LAN BEL B:01" ‘ ’

28 115 GAJEK Artur MRM GER ‘ ’

29 222 CAPELLE Dieter PCO BEL B:02" ‘ ’

30 104 FRANZOÏ Enrico LIQ ITA B:03“ 04'47”

31 13 BANDIERA Marco LAM ITA 07'08"

32 136 SCHEIRLINCKX Bert LAN BEL ‘ ’

33 67 REYNES MIMO Vicente THR ESP ‘ ’

34 41 BOONEN Tom QST BEL ‘ ’

35 122 VANSPEYBROUCK Pieter TSV BEL ‘ ’

36 46 VAN IMPE Kevin QST BEL ‘ ’

37 134 BARBE Koen LAN BEL 13'14"

38 162 CHUZHDA Oleg MCO UKR ‘ ’

39 123 GODDAERT Kristof TSV BEL ‘ ’

40 124 LODEWYCK Klaas TSV BEL ‘ ’

41 53 IGNATIEV Mikhail KAT RUS ‘ ’

42 133 BOUCHER David LAN FRA ‘ ’

43 182 DE BACKER Bert SKS BEL ‘ ’

44 126 VAN HEULE Bart TSV BEL ‘ ’

45 86 GÓMEZ GÓMEZ Ángel FUJ ESP ‘ ’

46 97 FRIEDMAN Michael GRM USA ‘ ’

47 4 FLENS Rick RAB NED ‘ ’

48 91 WIGGINS Bradley GRM GBR ‘ ’

49 92 SUTTON Chris GRM AUS ‘ ’

50 83 JUFRE POU Josep FUJ ESP ‘ ’

51 6 HORRILLO MUNOZ Pedro RAB ESP ‘ ’

52 132 MEIRHAEGHE Filip LAN BEL ‘ ’

53 175 RIVERA Francesco AMI ITA ‘ ’

54 137 RICCI POGGI Martial LAN FRA ‘ ’

• Ali w

http://users.skynet.be/fa204276/results/2009/rituitslag1.pdf

• JW

In de Omloop gebeurden ook al rare dingen op dit gebied, waar Rabo erg door benadeeld werd. Dat soort dingen komt helaas vaker voor, maar zo erg als deze keer heb ik het echt nog nooit meegemaakt ! Ik stond op het punt de tv uit te zetten, en voorlopig maar niet meer naar Belgische koersen te kijken. Twee motoren die bij de Quickstep ploeg hoorden, om beurten vlak voor het groepje. Op een gegeven moment zag je in no time het gat 10 sec kleiner worden, was bijna echt stayeren. En niemand die ingreep !

Zonder die motoren was Willems - hoe goed hij ook reed - nooit zo dichtbij gekomen, en was de koers dus anders gelopen. Ook Lotto had zonder die motoren niet zo veel inspanningen hoeven te doen om vooruit te blijven. Als dat geen koersvervalsing is… ! Je moet toch hopen dat er voor de RVV maatregelen getroffen worden !

• Cyclad

Bij deze roep ik Roy Sentjens uit tot de held van de dag, ik begrijp dat door zijn toedoen Boonen en Van Impe net niet konden aansluiten. Roy verslaat in zijn eentje het viertal van Quick Step, machtig! :-)

• JW

Bij de posting van Gijsje een paar dagen geleden over sterke blokken voor de RVV voegde ik Liquigas al aan het rijtje toe (in plaats van Astana). Na vandaag zullen meer prikkers dat doen, schat ik. Ook Quinziato en Bennati behoorlijk sterk vandaag !.

• Sub Culture

viertal?

• Cyclad

Yep.

Boonen, Van Impe en de 2 motoren.

• Sub Culture

goeike, ik had nog niet zo ver gedacht

(doe ik wel vaker)

• nanard

Komisch dat over die duidelijke combine van grote motoren en Boonen en Van Impe met geen letter wordt gerept op zowel de website van Sporza als Teletekst.

De verslaggevers van Sporza zijn toch immer scherp op dit soort malversaties, maar ja, kom niet aan Tommeke Tommeke. Nochtans meende ik op een van de motoren de brede bast van Noppie Koch te ontwaren.

Jammer dat Smeets geen verslag deed van dit open WK achter de grote motoren, Dan hadden we allemaal kunnen lachen. Maar op Sporza, waar de wielerverslaggeving toch immer objectief, scherp en zeer deskundig is, werd niets waargenomen. De bril van de bureauredacteuren van Sporza was vandaag wit met blauwe lettertjes.