Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

welke keuze moet ik maken?

• Maurice

Hallo,

Zou iemand me svp kunnen adviseren over de volgende 2 fietsen:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=2017&fs=7247&catid=2916

Bovenstaande fiets is nieuw en afgeprijsd van € 1299,00 naar € 599,00. Met SPD-pedalen + een pc kost deze me € 659,00.

Dan de volgende link http://link.marktplaats.nl/233443154

Deze fiets is 2e hands.

Deze meneer heeft de fiets vorig jaar in Aken Dld. gekocht. (blijkbaar zijn renfietsen daar voordeliger) De kale nieuwprijs was Euro 800,00

Hij wilt me de fiets voor Euro 600,00 verkopen incl. allemaal extra onderdelen; speciaal tijdritstuurtje, spd pedalen, fietscomputer, speciaal onderdeel om een band snel op te pompen.

Verder zijn de aankoopbonnen aanwezig en beweert hij dat er een groep op zit die beter is dan de shimano 105. De groep mailt hij me dadelijk nog door.

Wat is jou mening? En hoe is Giant in vergelijking met Cube? Of ik koop voor Euro 600,00 een 2e hands fiets van 1 jaar oud van Cube, of een nieuwe voor ca. € 650,00 van Giant?

Alvast bedankt voor uw mening!

• Rudy Tek

speciaal onderdeel om een band snel op te pompen?????

Ik zou voor de Giant gaan. Kan je niets mee gebeuren. Als hij nog niet de moeite neemt een fatsoenlijke advertentie te plaatsen zou ik passen. Ben ook wel benieuwd naar de groep die erop zit.

Bovendien is zo'n fiets zodra je de winkel uit rijdt de helft goedkoper. 600 euro voor een tweedehands fiets die ooit 800 was is niet echt een koopje en bij mijn weten zijn renfietsen niet goedkoper in Aken.

• t Ginneken

Cube Aerial 2008 model is afgemonteerd met Shimano Tiagra zie deze link:

http://www.cubebikes.nl/?product_id=2786&rubriek_id=340&categorie_id=3&module_id=43&detail=3

Is dus juist een mindere groep dan 105!!

Verder eens met Rudy hierboven, als iemand niet de moeite neemt om een fatsoenlijke advertentie te plaatsen met de nodige info en foto's dan moet je die minstens met een korreltje zout nemen, misschien zelfs wantrouwen.

De Giant lijkt dus een goede optie, maar let wel op dat die alleen nog maar in Maat L verkrijgbaar is, en heel belangrijk is of je daar op past.

• Maurice

De fiets is wel pas 1 jaar oud, dus dan vind je Euro 600,00 te duur?

Trouwens bedankt voor de snelle reactie!

Gr. Maurice

• Olano

ik zou ook voor de Giant gaan, al was het maar omdat je bij Salden wellicht nog garantie krijgt of evt een onderhoudsbeurt.

• Maurice

Hallo,

Mijn lengte is 1.79mtr. Maar er zijn toch meerdere framematen mogelijk? Waar kun je zien dat alleen nog L beschikbaar is?

Ook jij bedankt voor de snelle reactie!

• HP

He Maurice

Ik heb zelf een Giant TCR maat L en ben ook 1.79, let wel op dat L bij Giant nog best groot valt. Ik heb hier bewust voor gekozen, maar zou zeker nooit zonder proefrit een Giant L frame kopen. Ik zou als ik jou was even langs je lokale fietsenmaker gaan om even te gaan zitten om een maat L.

Verder prima fiets. heb zelf op marktplaats deze TCR gekocht ook 1 seizoen oud en voor 50% van de nieuwwaarde. Fietsen zijn idd echt maximaal 60-70% van de neiuwprijs waard na 1 seizoen.

• Rudy Tek

Zoals ik zeg, de fiets kost oorspronkelijk 800. Dan is 600 veel voor een tweede hands. Als er Tiagra op zit moet je het helemaal niet doen.

• t Ginneken

Maurice, dat staat boven de foto van de Giant fiets (in de link die jij plaatst).

Of de maat je past durf ik niet te zeggen. Ik ben 1.84 en rij ook een Maat L (geen Giant). de maat heeft echter alles te maken met je binnenbeenlengte, minder met je totale lengte.

• cube=troep

Je moet zeker voor de giant gaan. Ik heb ervaring met de cube agree en dat is een baggerfiets, dan zal de goedkopere versie wel nog minder zijn.

Tevens is giant ook veel betrouwbaarder qua garantie e.d.