Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beschuldigingen tegen HumanPlasma blijken toch waar

• Ronald

De beschuldigingen tegen HumanPlasma blijken toch waar. Kohl heeft toegegeven dat hij bij de Oostenrijkse firma meerdere keren bloeddoping heeft gekregen. Vorig jaar werden meerdere sporters gelinkt aan HumanPlasma. De bewijslast ontbrak destijds.

http://newsticker.sueddeutsche.de/list/id/559766

• Pritstift

Is dat diezelfde Weense bloedbank waar Boogerd e.d. aan gelinkt werden?

• Proost!

Staatsanwalt: Ermittlung gegen Humanplasma möglich

Wien (dpa) - Nach dem Doping-Geständnis des österreichischen Radprofis Bernhard Kohl sind neue Ermittlungen der Staatsanwaltschaft gegen den Wiener Blutplasma-Hersteller Humanplasma nicht mehr ausgeschlossen. Dies sagte ein Sprecher der Staatsanwaltschaft Wien der Deutschen Presse-Agentur dpa.

Kohl hatte vor Journalisten zugegeben, in den vergangenen Jahren mehrmals Blutdoping bei Humanplasma vorgenommen zu haben. Die Firma war im Januar 2008 im Zuge einer anonymen Anzeige in Verdacht geraten, unter anderem auch mehrere deutsche Biathleten und Ski-Langläufer gedopt zu haben. Die staatsanwaltschaftlichen Ermittlungen wurden am 24. März eingestellt.

© sueddeutsche.de - erschienen am 01.04.2009 um 11:43 Uhr

Ja dat is die bloedbank. Hier is al eens gesuggereerd dat het gerucht daarover niet waar zou zijn. Kohl denkt daar kennelijk anders over en een vervolg lijkt me onvermijdelijk.

• derrick

Ik geloof er helemaal niets meer van. De jongens trainen hard en eten veel pasta's.

Dat gedoe over dat bloed en zo klopt van geen kant! En Bernhard Kohl zit in een depressie (wie niet) dus die ijlt alleen maar.

• Mazter

Het Weense parket deed 16 maanden lang onderzoek naar de bloedbank, dat doe je denk ik niet als het en broodje aap verhaal is. Alleen het bewijs ontbrak of werd niet gevonden.

• pro-dope

Googie Boogie is krom maar komt berenbotje weer om.

Come Back als die nu alweer 2 jaar geschorst wordt !

• Massimo

Welke Raborenners werden ook al weer gelinkt aan Wenen?

• adri

Nu Kohl zo duidelijk heeft toegegeven en meewerkt aan het onderzoek moet hij starfvermindering krijgen…. nee, onmiddellijk vrijspraak, en Ricco ook!

Het is zo erg voor die jongens, het ligt allemaal aan de managers en de sponsors.

• Art

Volgens mij werd Kohl destijds niet eens gelinkt aan HumanPlasma. Dus de namen van alle sporters die toen wel genoemd werden, zouden wel moeten kloppen :?

Ze zijn er bij de Duitse wintersporters niet voor niets keihard tegenin gegaan. Als je weet dat er geen bewijzen zijn voor die beschuldigingen destijds, zou ik niet er alles op alles voor zetten om excuses te krijgen. Het leverde uiteindelijk toch alleen maar meer media-aandacht op.

• Keuteberg

Menchov, Rasmussen, Boogerd, Weening en Posthuma.

Buiten rasmussen (zelfde manager als kohl) geloof ik er geen reet van