Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beschuldigingen tegen HumanPlasma blijken toch waar

• arend appelberg

tja als je 16 maanden onderzoek doet en je hebt nog geen bewijs dan is het wel een broodje aap verhaal dunkt mij.

• Proost!

Art, een interessante visie! Maar denk je dat het bericht over de getuigenis van Kohl onjuist is of denk je dat Kohl niet de waarheid spreekt? Want als Kohl de waarheid heeft gesproken dan lijkt het me toch onwaarschijnlijk dat hij de enige sporter zou zijn geweest die bij Human Plasma een bloedtransfusie heeft gekregen. De door jou genoemde Duitse wintersporters gebruiken natuurlijk nooit doping.

• JCD

Moet het in de titel niet lijken i.p.v. blijken zijn?

• Proost!

Van de VRT teletekst

EX-MANAGER VAN KOHL GEEFT NU TOCH TOE

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

De ex-manager van Bernhard Kohl heeft

toegegeven dat hij de renner heeft ge-

holpen om bloeddoping te gebruiken. Dat

meldt de politie van Wenen, die Stefan

Matschiner maandagnacht arresteerde.

Lisa Hütthaler praatte hem aan de galg.

De triatlete vertelde dat ze epo bij

Matschiner kocht. Ze betaalde hem ruim

15.000 euro voor het goedje. Intussen

is Hütthaler voor twee jaar geschorst.

De Oostenrijker Kohl werd vorig jaar 3e

in de Tour, maar werd daarna betrapt op

het gebruik van cera. Hij zit daarvoor

een schoring uit van 2 jaar. Matschiner

was ook manager van Michael Rasmussen.

­­­­ Kohl vertelt aan de politie

Als dat waar is mag er natuurlijk “blijken” in de titel staan.

• aartstyle

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielrennen/090331_kohl_bekent

“De Oostenrijker verklapte de politie ook de namen van enkele atleten die ook doping hebben genomen”

Ik ben benieuwd………

• MWF

Je hoopt natuurlijk dat er geen reet van klopt.

• Leon

Beter lezen svp: het probleem in de bewijsvoering was met name dat er juridisch niks verkeerds gebeurde. Zoiets als de zaak-Fuentes dus. Daarom is de zaak met een sisser afgelopen.

Vanaf zomer 2008 is er een wetsaanpassing geweest in Oostenrijk, en omdat Kohl in september nog langs de bloedbank is geweest, kan deze zaak nu in het onderzoek betrokken worden.

Hopelijk duiken er in het onderzoek nog lijstjes uit het verleden op…

• Andere Peter

“Alleen het bewijs ontbrak of werd niet gevonden”. Tsja, een kleinigheidje.

Ik merk wel dat sommigen bijna hopen dat er een link tussen Raborenners en HumanPlasma wordt aangetoond, maar nog altijd geldt, dat geen enkel feit daarop wijst. Ik heb niet de illusie dat Nederlanders, Raborenners of wie dan ook heilige boontjes zijn. Maar er is (nog) niets, er is ook (nog) geen lijst, er is (nog) geen beschuldiging. Niemand heeft ooit ontkend dat Wenen bestaat, dat er een bloedbank zit en dat er sporters zijn die bloedbanken bezoeken. Meer dan dat heeft Kohl (nog) niet bekend gemaakt. Sterker nog: in zekere zin lijkt Kohl mij te getuigen in het voordeel van Rabobank. Als beginpunt van zijn dopingpraktijken noemt hij zijn vertrekmoment bij Rabobank.