Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Joost Posthuma 3-daagse de Panne

• Alpenroosjes

Hoe staat het met de kansen van Joost Posthuma voor het eindklassement in de Panne.

1.07 achter Pozzato lijkt wat veel op ca. 15 km. Quinziato die in dezelfde tijd staat. Voor het overige zie ik echter weinig renners bij de top 19 (enige nog enigzins reele kanshebbers op de eindzege, e.e.a. afhankelijk van de ochtendrit van morgen) die hem normaliter in de tijdrit zouden kunnen bedreigen.

Ik denk dat Pozzato niet voluit zal rijden en dat schept nog kansen voor Joost. Het verschil in tijdritcapaciteiten is (als ik me niet vergis) op een volstrekt vlak parcours wel groot. Zou dus zo maar eens kunnen.

Hoe dan ook, opnieuw zal hij waarschijnlijk een mooie ereplaats mogen bijschrijven. Hij is dit jaar wel ijzersterk bezig en de progressie die hij de laatste jaren boekt is mooi om te zien.

• Ali w

Willems hebben we ook nog natuurlijk.

• Blueprint

Pozzato is best een redelijke tijdrijder, als hij echt wil. De vraag is echter hoeveel energie hij wenst te gebruiken met het oog op de Ronde van Vlaanderen.

• arend appelberg

pozzato gaat heus wel voluit hoor. alsof je van 15 km tijdrijden 3 dagen lang niet genoeg herstelt zeg. hoste deed dat bijna ieder jaar en werd dan altijd 2e zondags door z'n domme tactiek.

• Berend Botje

Willems gat in de proloog van 9.3 km in Parijs - Nice 38 seconden toe op Posthuma.

Op een afstand van 14.2 km zal dat omgerekend 58 seconden zijn.

Posthuma moet 1.03 goed maken op Willems en zou theoretisch kunnen.

Pozzato was in de proloog van 7.3 km in de Vuelta A Andalucia Ruta Ciclista Del Sol slechts 5 seconden langzamer dan Posthuma

Rijdt Pozzato de tijdrit dan kan het volgens mij zelfs met lichtjes de handrem erop.

• inverse

Vorig jaar moest Posthuma de RVV al verlaten voordat er ook maar 1 helling beklommen was. Dat vanwege een bloedneus dat maar bleef bloeden. Jammer,want Joost kan tot de Koppenberg prima mee en dus het nodige werk verzetten.

• gregario

He alpenroosjes,

heb je Pozzato of Willems uitgespeeld in wielerkenner.nl??

• timbo

Willems had in Parijs Nice natuurlijk niets om voor te fietsen Posthuma kan in tijdritten altijd een ereplaats scoren dus vind de vergelijking niet echt veelzeggend.

• snormans

Daarbij komt nog eens, mensen die in vorm zijn (en gemotiveerd) kunnen altijd een scherpe tijdrit rijden. Gezien de (schijnbare) makkelijkheid waarmee pozzato rond rijd verwacht ik dat hij absoluut geen minuut gaat verliezen op Posthuma. Zelfs Willmes acht ik nog in staat geen minuut te verliezen.

• Alwin

Tijdrit kan ie in elk geval wel winnen.

Das ook mooi meegenomen.