Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bulten zitvlak

• Drs. P.

ow ja, goed wassen, :S, goed wassen, meteen wassen, met douche-gel, meteen wassen, dus niet eerst een uur gaan zitten op de bank met een zak ships en met cola en de 3daagse de panne kiekuh.

Meteen bij thuiskomst wassen met douchegel, niet eerts wachten een uur , nee meteen wassen, met douchegel of ander huidjeversterkendete middelijes zoals douchegel. Amen.

Altijd koersbroek meteen in de wasmachine, nooooooit 2 keer aandoen, altijde een schoonene.

bedankt voor advies :S

• jackie

Zinkzalf helpt te genezen. Zinkzalf zit in baby bips zalfjes zoals bv sudacreme.

Ik heb er ook vaak last van, meestal gaat het na een week weer over en anders gebruik ik wat sudacreme (grijs potje, bij Etos)

• Drs. P.

watjesz voor watjess Bah,..

• drs.P

als ze groot genoeg zijn..komen hol torren wel te voorschijn…:)

• bultje

Nu ben je echt coureur! Na een paar maanden ben je eraan gewend!

Hier in de panne is dat heel normaal..

Groeten de vacansoleil manne

• kojak

Zijn knelbulten. Heb ik zelf ook geregeld last van als mijn trainingsvolume toeneemt.

Beetje teerzalf erop en het is zo over. Mochten de ontsteking groter worden/zijn (derde bal), zou ik naar de huisarts gaan.

• reuser

als je nu echt verstandig bent ga je gewoon eerst naar de dokter, mits je er echt heel erg last van hebt.

mocht de dokter zeggen dat het een onderhuidse vocht ophoping (ontsteking onderhuids) is, dan is mijn tip:

- vraag of de dokter het volgende zalfje voor je kan uitschrijven: bactroban

- haal bij de apotheek een setje van 10 kleine injectienaaldjes

probeer met de naaldjes de huid bij de ontsteking door te prikken (ik weet dat dit zeer gevoelig kan zijn), laat het vocht/etter/bloed eruit lopen en smeer het vervolgens in met een vingertopje zalf

Je zitvlak is tijdens je training, door al het zweten, een verzamelpunt van bacterien. Het ook verstandig een goede en schone zeem in de broek te hebben, was deze bijvoorbeeld met neutral of een ander neutraal wasmiddel.

Smeer voor je training een beetje vet op je zitvlak, kan uienzalf zijn maar ook een ander soort. Er zijn verschillende merken die warming-up olie lever, die hebben ook een potje vet voor het zitvlak in het assortiment.

Zorg ook dat je een beter zadel laat aanmeten. Een fout zadel is - vrij logisch - de kernoorzaak van zitvlakproblemen. Het juiste zadel hangst af van de afstand van je bekken-botton, bij sommige mensen kan die afstand wat groter zijn. Dat is echter lastig op te meten, een praktijk test is vaak de enige mogelijkheid. Heb je nu een smal zadel, kies dan een breed zadel. Een zadel met een gleuf erin kan ook helpen. Een voorbeeld van een breed zadel met gleuf: Selle Italia SLC of SLK. Tevens zijn hier de vleugeldelen onafhankelijk van elkaar te buigen. Een ander breed zadel is de san marco classic rolls, maar is wat stugger.

Het kan zijn dat je onsteking maar aan één kant zit, dat kan betekenen:

- dat je iets scheef op je fiets zit

- met één been meer druk geeft

- je zadel iets scheef staat

- één been een paar milimeter korter kan zijn

- je schoenplaatjes niet gelijk zitten

Let daar ook oven op, maar vaak verhelp je je problemen niet zonder een ander zadel.

• flite

als je er met zekerheid af wil komen dan hou je een aantal dagen rust……totdat het helemaal weg is.

2 jaar geleden er ook mee doorgereden en het resulteerde in ziekenhuisopname, operatie en 3 maanden uit de roulatie.

als ik dat vooraf had geweten…………..!

• reemt

Naast boven genoemde oorzaken/ oplossingen,

zit ik zelf vaak te prutsen met mijn broek. Als hij te groot is, dan komt de stof/ zeen tussen benen/scrotum en zadel dubbel te zitten, en als je broek/zeem te klein is, dan gaat de huid plooien.

Dus naast dat je het door je zadel kan komen, zeker dus ook door een dubbel zitten broek zeem, of stof.