Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

KBC-Driedaagse De Panne-Koksijde (2.HC) - Etappe 3a en 3b

  • gerd

    LOL…mijn dt-fouten zijn intussen legendarisch…ik kon je zoetzure opmerking wel smaken Koekwous…

  • rare

    weet je wel waar je over praat?

    of ken je Traksel zo goed?

    Niet zo oordelen over een ander voordat je weet wat er aand e hand is.

  • Cyclad

    Was toch weer een aardig rondje.

    Een paar bevindingen mijnerzijds:

    - Voor de echte toppers is De Driedaagse van De Panne zeer onbelangrijk (Pozzato!)

    - een renner die zeker niet de sterkste is kan zo'n rondje winnen (Willems, toch chapeau voor hem)

    - een debutant weet nu al dat hij dit rondje in de toekomst kan gaan winnen (Westra, wat een voortreffelijk optreden, jammer van z'n 1e dag, dat komt goed met wat meer ervaring)

    - de Nederlandse renners worden steeds beter in de tijdrit (Westra, Posthuma, Mouris, Flens en ook Leezer)

    - Bradley Wiggins heeft eindelijk een buitengewoon verdiende tijdritzege binnen.

    Wat zegt dit allemaal voor de Ronde?

    Alleen maar dat Boonen en Pozzato de grote favorieten blijven.

  • Cyclad

    Sub geeft complimentjes aan de jonge Belgen als Goddaert en Vanheule, maar wat te denken van de nog vrij jonge Nederlanders als Westra en Flens? Prima gereden zeg! Ook Jos van Emden en Tom Stamsnijder doen het goed tegen het uurwerk.

    Willems de verdiende winnaar, al was Pozzato inderdaad sterker. Maar ja, Willems kan er niets aan doen dat Pozzato de eindwinst laat lopen.

    Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als ik Westra zie rijden is het niet eens zo heel erg dat de prachtige carrière van der Uberjens (nee, niet Mouris) ooit stopt! :-)

  • Martijnz

    Westra is iemand die niet bang is om diep te gaan. Zeer prettige eigenschap voor een wielrenner.

    Ik vind het nog steeds vreemd waarom hij afgelopen disndag moest lossen, hij zat steeds goed voorin, reed misschien wel teveel op kop, en ineens was ie weg.

    Was ie erbij gebleven, wat met meer tact zeker mogelijk was, stond hij op 2 overall.

  • Marini

    Echt respect voor Westra!! wat een topper.

  • Goozzer

    Ik ben altijd vrij voorzichtig geweest met uitspraken rondom Westra, maar hij verdient en bewijst het nu gewoon. Na een zéér sterk optreden in de E3-prijs (waar hij naar mijn mening een enorme prestatie heeft geleverd en wellicht zelfs laten zien dat soort koersen met de besten te kunnen betwisten) en een sublieme tijdrit in de Panne, mag m.i. met recht gezegd worden dat Westra veel in zijn mars heeft. We hebben daar het laatste absoluut nog niet van gezien…

  • Kontich en Reet vlakbij

    Hey mijn naam is genoemd door Gerd, hahahaha. Willems is een 3e rangs rennertje maar wat een brave jongen is dat zeg. Echt superlief. ja ik geef het toe ik ‘zie’ hem graag hoor na dat vertederende interview op die Belzen TV zender.

  • Herogewier

    Maar wees nu eerlijk, toen Willems zonder verdere moeilijkheden vollle bak met bekende en kameraad (volgens mij toch wel redelijk in ieder geval) Pozzato ging mee rijden tot aan de finish, wist je toch al dat er op wat voor manier dan ook een reden zou komen om niet te rijden in de tijdrit van Pozatto. Dat het hem ook nog zo in de schoot werd geworpen was wer een meevaller natuurljik, maar hij had zeker niet gestart volgens mij. Dat was dinsdag al zo klaar als een klontje. Pozzato heeft nog lang zijn kruit niet verschoten en was dat deze dagen ook niet van plan, en dan al zo magistraal. Dat wordt weer laagvliegen zondag als de echte pannekoek wordt verdeeld en dan is Willems nog op de Bosberg aan het klauteren als hij al gaat zwaaien naar het publiek vrees ik :)

  • Cyclad

    Inderdaad was Lieuwe Westra dinsdag in de openingsrit te druistig :-)

    Van de website van de ploeg:

    Lieuwe Westra wordt tweede in afsluitende tijdrit Driedaagse van de Panne

    Op twintig seconden van winnaar Bradley Wiggins werd Westra knap tweede. De Fries van het Vacansoleil Pro Cycling Team toonde hiermee nogmaals zijn uitstekende vorm. De eindwinst in de Driedaagse van de Panne was voor de Belg Frederik Willems.

    Vooraleer de renners aan de tijdrit konden beginnen was er ’s ochtends nog een etappe. Etappe 3a ging over 112km en kende start en finish in de Panne. In de ontsnapping van de dag was namens Vacansoleil Gerben Löwik mee. De 31-jarige renner gaat elke week beter rijden. Helaas voor Löwik kwam alles in de laatste 10km samen en maakte het peloton zich op voor een massasprint. Deze sprint werd gewonnen door Mark Cavendish en dankzij een zevende plek in de spurt schoof Vacansoleil-renner Borut Bozic naar plek drie in het algemeen klassement.

    In de 15,3km lange tijdrit die ’s middags volgde liet Lieuwe Westra zien over veel klasse te beschikken. Achter de ongenaakbare winnaar Wiggins bleek hij de beste. Met een achtste plek reed ook Jens Mouris zich in de top-10. Mouris, die nog wat hinder ondervond van zijn val op woensdag, moest 48 seconden toegeven op de winnaar. In het algemeen klassement viel de sprinter Borut Bozic terug naar plek zes.

    Voor ploegleider Hilaire Van Der Schueren was de Driedaagse van de Panne nog maar eens een bevestiging van de brede selectie waar hij over beschikt. Hij zegt hierover; “Alle dagen doen we mee en ik zie de Ronde van Vlaanderen met vertrouwen tegemoet. Op vrijdag zal er nog een verkenning van de finale plaatsvinden en dan is het aftellen naar zondag.” Een smet op de Driedaagse was dat Westra dinsdag uit de kopgroep moest lossen. Van Der Schueren: “Ik had hem gezegd niet teveel op kop te rijden. Nadat hij veel kopwerk deed moest hij de kopgroep op de laatste serieuze helling laten gaan. Dit kost hem nu een top-3 klassering maar zal een les zijn voor de rest van zijn carrière.”