Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

KBC-Driedaagse De Panne-Koksijde (2.HC) - Etappe 3a en 3b

• Andere Peter

Ik vind zelfs dat het wielrennen ernstig lijdt onder de almacht van dit soort jury's. Nogmaals - niets te nadele van het uiteindelijke besluit. Winnaar is mooi en verdiend.

Maar het is organisatorisch prutswerk als de uitslag van de een na laatste etappe pas definitief wordt wanneer 80% van de renners al klaar is met de laatste etappe! Hoever kunnen ze hiermee gaan? Kunnen ze het resultaat van etappe 1 vandaag ook nog wijzigen? Dit moet je niet willen. hier moet een deadline voor zijn en de start van de volgende etappe lijkt mij voor zo'n deadline een geschikt moment. Het doet toch denken aan een voetbalscheidsrechter die in de 1e helt een goal afkeurt, waarna hij 10 minuten voor het einde van de wedstrijd plots meldt, dat de goal van een uur geleden toch wordt geteld. Wat een koekenbakkers.

• podium3

Dan zou het stranden op 4 seconden, Ik ben trots op mijn medefries, het beest :P

• dinges

4 NL-ers in de top 10. Gewoon goed dus.

• t Ginneken

Mee eens AP, de jury had vrij snel na de ochtendetappe kunnen beslissen dat Willems die seconden erbij zou krijgen. Wat dat betreft is het soms nogal eens amateuristisch geregeld bij de Belgen. En dat terwijl wielrennen zo'n grote sport is bij hen, en dit vaak ook prima georganiseerd is. Maar nu heb je dat incident met die motoren en de jury. Een paar jaar geleden natuurlijk het beroemde materiaalwagen incident in gent wevelgem. Het lijkt er soms op dat er kost wat kost een Belg moet winnen…

• JW

Een tweede en derde plaats van Rabo in het eindklassement is toch nog knap te noemen. Jammer van de gemiste eindwinst, maar Posthuma bewijst opnieuw dat hij in dit soort wedstrijden bij de besten behoort. En Leezer verbaast dit jaar gewoon steeds meer.

• gerd

En nogmaals wordt bevestigt hoe sterk de belgen wel zijn in het rondewerk.

Willems reed vorig jaar al een aardige Tour (voor Kontich en Reet: die eerste zin was een grapje, de rest snapte het onmiddellijk) als aanvaller op het vlakke.

Ik mag deze renner wel, hoop dat hij een goed voorjaar rijdt. Hij wordt bij wat ondergewaardeerd.

• tukje

Ik vind dat hij onverdiend gewonnen heeft.

Eerst wordt hij door motors naar de voorste groep gebracht, de sprong was weliswaar zeer netjes maar zonder die motoren had hij er niet bij gezeten!

Als Pozzato niet naar Willems toe gevlogen was had hij nooit een minuut gekregen.

Pozzato was dus verdiende winnaar geweest zelfde geld voor Posthuma maar ik vind dat Willems het niet verdiend heeft!

• Andere Peter

Tukje overdrijft. Maar met die opmerking over die jump die werd gelanceerd door de Quick-Step-motoren heeft hij per ongeluk toch wel een punt.

• Koekwaus

In tegenstelling tot de vele Belgen bij het Groot Dictee der Nederlansche Taal wordt door Gerd (of moet dit nu juist met een t?) bevestigd dat niet alle Belgen zo goed in taal zijn :D.

• Koekwaus

Voor het gemak laat ik ook maar een “d” weg :)