Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

"Ook Totschnig klant Humanplasma"

• arend appelberg

wat een gelul weer. we gaan nu elke winnaar van een monstervlucht maar beschuldigen van bloedtranfusies?? hoe zou voigt dat wel niet gedaan moeten hebben?? ik weet nu ook zeker dat eros poli een bloedtransfusie kreeg toen hij over de ventoux won in 1994. dat kan anders nooit!

• Peter Winnen

Voorspelde het al … moest ook al met medische hulp de berg opklauteren …

Maar werd verguisd in eerste instantie!

• Jackie

Mijn eigen prestatie's op de Mont Ventoux en Alpen Dues worden steeds beter.

Eerst dacht ik dat ik een looser was met 1uur42 en 1uur02. Nog een paar weekjes verder en ik ben een van de snelste die deze bergen clean opreed!

• nanard

Hoezo? Reed Totschnig voor Rabo dan?

In de laatste ontwikkelingen is nog geen Raborenner genoemd. Dus waar jij jouw informatie vandaan haalt dat ‘ze’ nu ook aan de beurt komen, is mij een raadsel.

Dat Boogerd mogelijk genoemd gaat worden kan, maar de eerder al eens ooit bij gerucht de wereld ingeslingerde namen Menchov, Posthuma en Weening zouden al lang weggeknikkerd zijn bij Rabo wanneer hier ook maar een zweem van waar was. Die nemen geen enkel risico meer.

• Andere Peter

Diravi, terug in je mand. Je kraamt onzin uit met je zinloze gespeculeer over de carrièregolven van Hincapie en Totschnig.

Volg eens gewoon het nieuws, in plaats van steeds al te gretig te hopen dat er ergens een Rabo-link te maken is. Wie weet blijkt er ooit zoiets, maar dat slaat (op basis van de nu bekende info) helemaal nergens op.

http://www.kurier.at/sportundmotor/307692.php

Het uitgebreide stuk in Kurier (waar Rabo op geen enkele manier genoemd wordt, terwijl er heel wat namen genoemd worden, waaronder Gerrit Glomser) blinkt uit door het schermen dat men op de hoogte is van details, die vervolgens niet genoemd worden.

Wat te denken van: ‘de overdracht van het bloed (aan Totschnig in 2005) vond plaats buiten een dorpje’. Zo hee. Kurier heeft ook ontdekt dat men onderweg van Wenen naar de Pyreneën ‘meerdere landsgrenzen’ moest oversteken… Of deze uitsmijter, die iets over de populistische stemmingmakerij-sfeer van het stukje zegt: “Falls Georg Totschnig wissen will, wer sein Kurier war, kann ihm der KURIER gerne auf die Sprünge helfen”.

Wat een teksten zeg. Tuurlijk, het kan allemaal waar zijn, maar ik wacht nog even af, hoor.

• diravi

We wachten rustig af. Ik lekker lui in mijn mandje, jij rood aangelopen vanachter je katheder met geheven vingertje.

• Paciotti

Nog volgens Kurier is Totschnig slechts één van de naar schatting honderd Europese topsporters die klant waren van Humanplasma.

En wederom heeft iedereen het weer alleen over de wielrenners. Snap dat dit een wielerforum is, maar zolang de andere sporten alles in de doofpot stoppen. (Ja hor, zelfs in Nederland doen wij hiervoor niet onder zie het verhaal Simon Vroemen) Blijf ik het toch jammer vinden, dat er altijd zo gemakkelijk over 200 sporters bij fuentes, weer 100 sporters bij deze praktijk, alleen maar over de wielrenners wordt gepraat.

Laat er nu eens een ‘echte’ journalist op staan, die zich eens niet aan zo'n makkelijke artikelen zoals deze waagt maar eens de echte waarheden van de sportwereld op tafel legt.

• t Ginneken

“Konden toch op hun vingers natellen dat die Rabos aan de beurt kwamen.”

Wat een onzettende klets om hier de Rabo bij te halen zeg. Zij worden nergens genoemd, alleen bij enkele prikkers hier zitten de woorden Humanplasma en Rabo ergens vlak bij elkaar in de hersens opgeslagen en wanneer men het ene woord ergens leest, komt het andere vanzelf bovendrijven.

Eerst maar eens zien of er ueberhaupt iets waar is van dit verhaal want het klinkt behoorlijk suggestief allemaal. Voorlopig lijkt dit op een manier waarop een Oostenrijks suffertje wat gratis aandacht kan scoren.

(controlegetal is cooka…)

• Manolo

Deze dopingaffaire is groter dan menigeen denkt. Biathleten, cross countryskiërs, wielrenners (een complete wielerploeg zegt men!), tennissers, atleten e.d. Wsl. niet alleen beperkt tot Oostenrijk. Om de Rabo's te linken aan dit lab lijkt me niet echt waarschijnlijk, maar was Kohl ook niet ooit Raborenner???

• JasperK

Hopelijk wordt dit dan geen Fuentes-zaak. Weet iemand hoe het zit met de juridische kant. Kunnen de sporters ook in één keer aangepakt worden, of krijgen we weer jarenlang het periodiek lekken van namen, met af en toe een renner die ook daadwerkelijk gestraft wordt?