Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Einde WADA terreur

• Lucas

Volkomen mee eens ben ik het hiermee..

On topic. An sich hebben de voetballers m.i. wel gelijk natuurlijk.

De laatste jaren lijkt het wel of het doel alle middelen heiligt in de strijd tegen doping. het is natuurlijk wel triest dat politici pas in het geweer komen als de - zo geliefde en populaire voetbalsport in opstand komt.

De UEFA en de FIFA hebben helemaal boter op hun hoofd, want die interesseren zich geen bal voor de privacy van hun voetballers, maar destemeer voor het aanzien van hun sport, die zonder twijfel meer dopingzaken te verwerken krijgt als de voetballers net zoveel en intens worden gecontroleerd als hun collegasporters.

• JW

De zaak Landis heb ik ook altijd gemengde gevoelens aan overgehouden. En ik geloof ook zeker dat er m.b.t. de positie van de beschuldigde nog best het nodige zou kunnen verbeteren.

Onschuldig veroordeeld zou niet moeten kunnen voorkomen, maar helemaal uit te sluiten valt het nooit. Zelfs in het gewone strafrecht, waar een beschuldigde heel veel verweermiddelen heeft, komt het voor dat mensen onschuldig veroordeeld worden. Zelfs (Amerika) tot de doodstraf.

Waarmee ik wil zeggen dat, zelfs als een van doping beschuldigde sporter alle mogelijke verweermiddelen - of nog meer - had die hij ook in het gewone strafrecht zou hebben, nóg niet valt uit te sluiten dat hij onschuldig veroordeeld wordt.

Tegenover de beperktere rechten staat, voor zover ik me heb laten “wijsmaken” dat de bewijslast zwaarder is. Het schijnt een reden te zijn waarom de UCI het, ondanks vele aankondigingen, nog steeds niet heeft aangedurfd enkele renners (paspoort) in staat van beschuldiging te stellen.

Ik heb niet het idee dat het vaak voor komt dat een onschuldige renner veroordeeld wordt, Maar elke fout is er natuurlijk een te veel.