Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hel van het Mergelland (1.1)

• Keuteberg

wat verwacht je, een zware heuvelachtige wedstrijd…dan zijn de namen die csf hier op papier zet gewoon sowieso veruit het sterkst..

En mol en een moerenhout zijn echt niet van dat niveau op dit terrein

• dj

CSF heeft wel een aardig dagje, met ook Pozzovivo in Lombardije.

• FAN

Waarom moet je lachen Kraus ?

• Eindhovuh

Mergelland) Koos Moerenhout mist net het podium

Het Rabo ProTeam rijdt als ploeg een goede wedstrijd, maar weet de slijtageslag niet te winnen.

Koos Moerenhout (foto) mist net het podium in een loodzware Hel van het Mergelland en met Tom Stamsnijder (zevende) en Dmitriy Kozontchuk (negende) heeft het Rabo ProTeam nog twee man in de top tien. Als ploeg kan er dus op een goede wedstrijd teruggekeken worden, maar de Raborenners hadden toch op winst ingezet en die was vandaag voor Mauro Finetto van CSF Group-Navigare. Finetto was in de finale met zijn ploegmaat Fedrico Canuti uit een kopgroep weggereden. Koos Moerenhout raakte nog met Wouter Mol in de achtervolging, maar Mol wist Moerenhout in de sprint om de derde plaats te verslaan.

Volgens ploegleider Jan Boven was het een heel zware wedstrijd. “Al na dertig kilometer waren er vijftig man gelost en werd het peloton in groepjes geslagen. Later kwam er wel weer een peloton bij elkaar, maar de finale was weer loodzwaar. Ik heb hem zelf ook ooit gereden, maar de wedstrijd was zwaarder dan ik me kon herinneren,” zo keek Boven op de wedstrijd terug. Bovendien was de Raboploeg al met een man minder gestart. Kai Reus had zich gisteren verstapt en vanochtend bleek de pijn in zijn rug te erg om te starten. “Hij heeft zich nog op de rollen warmgereden, maar het ging echt niet,” aldus Boven.

Over de wedstrijd zelf had Boven dubbele gevoelens. “De meeste renners van ons waren gestart om te winnen. Daar hebben ze ook de kwaliteiten voor, en als het dan niet lukt, is dat een teleurstelling. Maar als je kijkt hoe wij rijden, kunnen we als ploeg met een goed gevoel op de wedstrijd terugkijken. Bram de Groot en Stef Clement zaten bij een ontsnapping, Clement later zelfs nog een keer. Vervolgens neemt de hele ploeg voor de Gulpenerberg het heft in handen. Twee man raken weg, en bij de zes achtervolgers zitten drie Raborenners. Maar wij moesten samen met de twee van Vacansoleil het achtervolgingswerk doen en Finetto en Canuti konden daarvan profiteren. Ze bleven echter weg, dus waren ze ook het sterkst. Maar uiteindelijk overheerst bij ons dankzij het ploegwerk een tevreden gevoel.”

• peer

Is er geen renner van Van Vliet EBH gefinished? Dus ook niet ‘' Jun’' die hier door een ‘'kenner’' werd getipt? Niet eens met 8 renners aan de start maar met 5? Is iemand bekend waarom? Epidemie in de ploeg ? En Ronan van Zandbeek ook niet fit? Of is deze koers niet op zijn lijf geschreven en kan hij hier alleen maar verliezen?

Of komt het dat de krachten gespaard worden voor morgen; de Glazen Stad? Dat is tenslotte een thuiswedstrijd voor Van Vliet. Maar qua parcours natuurlijk niet te vergelijken met Mergelland waar alleen de echte renners de finish halen.

• FAN

Nou peer je kijk eerst naar hun progr,dan weet je ook waar ze rijden.

• Lancelot

Weet iemand de uitslag van Theo Eltink? Dit was toch één van zijn doelen?

• henk

Eltink moest eraf, ik denk op gulpenerberg, want daarna heb ik hem niet meer langs zien komen. Erg jammer!

• merijntje mortirolo

kNeem aan dat je op mij doelt, peer?

Als je goed leest, zie je dat ik inga op de posting van Cyclad die zo ongeveer alle favorieten noemde. Ik voegde enkel Kaisen toe (al weet ik bij CHot niet waar die gefinished is (daggaak zo even opzoeken)). Daarachteraan zei ik dat ik zou letten op De Maria, Jun en Hagenaars, das wat anders dan tippen. Van sommige renners vind ik het interessant de ‘ontwikkeling’ te volgen, daar horen die drie bij, vandaar mijn opmerking. Zo is er ook bijvoorbeeld Kondrut, die in Portugal goed mee doet…

Bepaalde jongeren ‘volgen’ geeft het wielrennen voor mij een extra dimensie.

(Over.)