Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

VDB

• gerd

Ik vind dit geweldig nieuws…en tijdritten liegen niet…hij klopte toch Roesems.

Ben ik nu blij met een dooie mus ?

Natuurlijk, maar voor VDB is zelfs een dooie mus een siucces na al wat hij meemaakte.

Of dit voor de mens VDB goed is, dat is een andere vraag.

Ik denk dat de mens VDB gelukkig zou zijn zondr wielrennen.

• Goozzer

“Ik denk dat de mens VDB gelukkig zou zijn zondr wielrennen.”

Dat is altijd een heel lastige vraag. Het wielrennen, althans het succes dat hij daarin had, heeft hem natuurlijk vooral ook veel goeds gebracht. Al kun je niet voorbij gaan aan het feit dat het in zijn geval, naar alle waarschijnlijkheid, ook directe zwarte kanten gehad. De negatieve gevolgen van zijn succes, zijn roem. Het zijn sterke schouders die de roem kunnen dragen. VDB heeft helaas geen sterke schouders. Al mogen we hem ook niet onderschatten: he is still standing, vergeet dat niet. Na alle rotzooi die hij, zeker ook (mede) danzij zichzelf, over zich heen gekregen heeft…

Echter dat wil niet zeggen dat hij, als hij geen wielrenner was geworden, geen psychische en andere problemen had gekend. VDB is, zoals wel meer extreme talenten, een extreem figuur met een extreme persoonlijkheid. Het is vaak alles of niets, meeglijdend op het gevoel, de vibe van dat moment.

Op dit moment, of eigenlijk de laatste paar jaar, kun je misschien stellen dat hij beter zou proberen zijn leven op orde te brengen en die fiets beter kan laten voor wat het is. Vergeet echter niet dat het enige dat hij kan (of ooit kon) fietsen is. Het enige dat structuur in zijn leven kan brengen is de fiets. Feitelijk is hij daarvan afhankelijk, in zowel positieve als negatieve zin…

Het feit dat hij vandaag die tijdrit wint, zegt mij vooral dat hij zijn leven toch enigzins op orde heeft. Het is geen topkoers, maar winnen doe je niet als je dolende bent als de VDB van de laatste jaren…

• nonthaburi

mooi geschreven goozer.

grandioos frank,ik heb 2 weken niet gedronken, maar neem er nu een pintje op!!

ga zo door.

• Berend Botje

Vor de liefhebbers het klassement voor de laatste etappe:

Frank Vandenbroucke (Bel/Cinelli) ;

2. Patrick Gretsch (All/Thüringer Energie) à 1'';

3. Bert Roesems (Bel/Cinelli) à 1'';

4. Nicolas Baldo (Fra/Differdange) à 3'';

5. Dimitri Champion (Fra/Bretagne-Schuller) à 15'' ;

6. Allan Johansen (Den/Designa Kökken) à 15'' ;

7. Sergey Firsanov (Rus/Designa Kökken) à 30'' ;

8. Mads Christensen (Den/Designa Kökken) à 31'' ;

9. Mathieu Simon (Fra/UV Aube Troyes) à 37'' ;

10. Gaël Malacarne (Fra/Bretagne-Schuller) à 37 ;

11. Anders Hilligsoe (Den/Blue Water) à 41'' ;

12. Hannes Blank (All/Differdange) à 42 ;

13. Adrien Petit (Fra/CC Nogent-sur-Oise) à 43'' ;

14. Michaël Delattre (Fra/CC Cambrai) à 43'' ;

15. Jocelyn Bar (Fra/CC Nogent-sur-Oise) à 44'' ;

16. Clément Mas (Fra/CC Villeneuve-Saint-Germain) à 49'' ;

17. Lucas Schädlich (All/Thüringer Energie) à 49'' ;

18. Janek Tombak (Est/CC Bourgas) à 51'' ;

19. Andrius Buividas (Lit/Atlas Romer's) à 52'' ;

20. Jacob Kollerup (Den/Blue Water) à 53'' ; etc.

• arend appelberg

zo pruts is die bezetting helemaal niet. weet ook iemand de uitslag van de tijdrit?? dit is bijzonder heugelijk nieuws voor alle fans van god _O_

• Keuteberg

Dimitri Champion is toch echt geen slechte tijdrijder…

• Special1st

Waar is je gebruikelijke cynisme en sarcasme nou gebleven :P Of doe je dat alleen als het om Nederlanders gaat ;)

• arend appelberg

en gretsch al helemaal niet. 2e wk tijdrijden beloften

• gerd

Mooi stukje Goozzer, maar VDB heeft wel andere talenten.

Hij schijn een enorme wijnkenner te zijn.

Naar verluidt zijn er heel wat mensen die hem de raad gegeven hebben van een cursus sommelier te volgen, misschien kan hij voor Merijn gaan werken (dat laatste is een grap, maar de rest is wel waar).

• merijntje mortirolo

Iemand die zijn dochter Margaux noemt, mag zeker wel voor mij werken. :)

Denk echter niet dat hij het doet voor een kilometervergoeding en winstuitkering…