Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Topic: Ronde van Vlaanderen

• Rudy Tek

Dit kunnen we beter overlaten aan Pyama zie ik al.

De RVV onderbreken voor Handbal, schande.

• apenzoon

Flecha zo weinig….

Het mag dan wel geen afmaker zijn, maar dan zetten ze zelfs Hoste er boven. :?

• Cecchini

Voor de compleetheid

Skil-Shimano Vacansoleil Pro Cycling Team

221 Fumiyuki Beppu (Jpn) 231 Lieuwe Westra (Ned)

222 Roy Curvers (Ned) 232 Wim De Vocht (Bel)

223 Bert De Backer (Bel) 233 Johnny Hoogerland (Ned)

224 Koen De Kort (Ned) 234 Bjorn Leukemans (Bel)

225 Mitchell Docker (Aus) 235 Gerben Löwik (Ned)

226 Floris Goesinnen (Ned) 236 Jens Mouris (Ned)

227 Cyril Lemoine (Fra) 237 Frederik Veuchelen (Bel)

228 David Deroo (Fra) 238 Aart Vierhouten (Ned)

Vorarlberg - Corratec

241 Silvère Ackermann (Swi)

242 René Haselbacher (Aut)

243 Reto Hollenstein (Swi)

244 Philipp Ludescher (Aut)

245 Daniel Musiol (Ger)

246 Matic Strgar (Slo)

247 Wim Van Huffel (Bel)

248 René Weissinger (Ger)

• Sub Culture

Zo net terug van de start.

Quickstep droeg dé coolste wielertruitjes in jaren en blijkbaar mochten ze die niet dragen van de UCI, zonde, want was lekker retro.

Voorts bijzonder koud, nevelig, hopelijk kan alles via de heli's netjes in beeld worden gebracht, ik heb er zin in.

• Jos K

Mooie openingspost

• Pyama

Nee hoor. Alleen deze week had ik beetje tijd over ;). Volgende week zijn er niet zoveel koersen, maar weet niet of ik er dan ook tijd voor heb :D

• Pyama

UCI dreigde ermee Quick Step uit de Ronde te gooien

Tom Boonen en Stijn Devolder reden ei zo na de Ronde van Vlaanderen niét. De Internationale Wielerunie (UCI) pikte het niet dat ploegmanager Patrick Lefevere zijn acht jongens voor de gelegenheid in een prachtig retrotruitje van Quick Step zou stoppen.

Toen de zaterdagavond hoogte kreeg van het originele initiatief, bracht topoverleg met o.a. ProTourdirecteur Alain Rumpf en UCI-advocaat Philippe Verbiest geen zoden aan de dijk. ‘Er was geen lievemoederen aan’, vloekte Patrick Lefevere. ‘Ik had een geldboete van 2500 Zwitserse frank ingecalculeerd. Neen, zeiden ze, start je met deze uitrusting, dan gaan jullie uit de Ronde van Vlaanderen. Dat was net iets van het goede te veel.’

'Ik kom er niet bij', foeterde de West-Vlaamse topmanager. ‘Dit is nog maar eens een voorbeeld van de bekrompen mentaliteit van het hoogste wielergezag. Ik had de bedoeling met deze retro-uitrusting een ’one time shot' te maken. De kleur van Quick Step veranderde niet eens. Van blauw naar blauw. Ik herinner me dat Milram zich tijdens de Ronde van Duitsland vorig jaar ineens met witte melkvlekken op de truien presenteerde. Of dat Discovery Channel in de Tour destijds een dag met andere shirts reed. Team High Road wisselde vorig jaar drie keer van shirt en verschillende keren van kleuren zelfs. De uitvinder van dit interessante idee was destijds Mario Cipollini die gold als een vernieuwer binnen deze sport.'

'Met zo'n oubollige mentaliteit ben ik niet verwonderd dat er zich geen nieuwe sponsors aandienen in deze sport. We worden niet enkel geboycot in onze moderne ideeën, maar ook binnen de structuur van onze firma's. Het is de hoogste tijd dat alle ProTourploegen dringend op één lijn gaan staan.'

Het publiek in Brugge kreeg gisteren op de Grote Markt wél de retrotruitjes te zien. Patrick Lefevere sprak af dat zijn renners in die outfit het controleblad gingen tekenen op het immense podium en daarna terug reden naar de autocar op ‘t Zand om zich om te kleden. VRT-presentator Michel Wuyts keek verwonderd op dat hij zo vroeg Tom Boonen zag in dit mooie truitje. ’We zijn er vet mee', zei de tweevoudige ex-winnaar. ‘We mogen er niet eens mee koersen van de UCI.’ Een immens awoert steeg uit de massa op de Grote Markt op.

'Ze waren vreselijk ontgoocheld toen ik hen zaterdagavond in het Kennedyhotel in Kortrijk moest melden dat de kledijstunt niet mocht doorgaan van de UCI. Ze snapten eral evenmin de ballen van. Ze hadden onder elkaar ervoor gezorgd dat ze ook passende zwarte helm en schoentjes hadden. Zonde toch van de UCI.'

• Goozzer

Ontzettend jammer en bekrompen dat het mocht van de UCI. Een boete vooruit, regels zijn regels, maar dreigen met uitsluiting in dé koers voor die ploeg. Je moet het maar durven…

• Ene Peter

Pyama schreef:

>

> ‘Met zo’n oubollige mentaliteit ben ik niet verwonderd dat er

> zich geen nieuwe sponsors aandienen in deze sport.

Fuji

Servetto

Katusha

Columbia

Garmin

Saxo

Cervélo

Vacansoleil

BBox

tellen inderdaad niet mee als nieuwe sponsors, Patrick.

• Ene Peter

Voor de rest heeft hij natuurlijk wel gelijk, het waren mooie shirtjes.