Veel heldere analyses zij aan zij met bergen onzin. Laat ik nog wat onzin toevoegen.
Laffe honden of rijke renners of?
Vreemdste vind ik de klachten over een te dominant Quick-Step. Het zijn de laffe honden, -met een klein peletonneke van 30 man nog te beroerd zijn om een beetje werk te verzetten-, die deze koers in het slot gooien. Niet Quick-Step.
Of, want de camera zat veelvuldig op de kont van Stijn, er is wel degelijk met 25 man kop-over-kop gereden en was Stijn blijkbaar onmenselijk sterk vandaag. Als je een, de hele dag al in de weer geweest zijnde, Quinziato maar met moeite weet te lossen op de Muur, kun je of concluderen dat de Italiaan ook de dag van zijn leven had en met zijn stomme kop nooit in die eerste kopgroep had moeten gaan zitten of dat Devolder goed was maar niet super.
Wellicht zaten de sterkste renners wel gewoon vooraan. De demarage van Devolder naar Chavanel/Quinziato was geloof ik niet goed in beeld, maar de 30 oliebollen die dat hebben zien gebeuren waren of te dom om te begrijpen dat dit niet reageren niet evident is voor de eigen winstkansen of ze konden niet of ze waren al aan het oefenen voor de laffe honden-rol. Keffend in de aars van Trombone.
Ook Quinziato en Chavanel moeten tenminste zeer goed geweest zijn als je nog kunt demareren terwijl je terug gepakt wordt zonder dat er ook maar een frissere renner volgt. Of had dat iets te maken met: lafheid?
Of er reden heel veel laffe coureurs rond vandaag, bang voor de toorn van Quick-Step, of Lefevere heeft veel moeten telefoneren vanuit de auto of de sterkste reden vooraan. Kiest u maar.