Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mooie prestatie Vacansoleil

• Lucho Herrera

Maar 3 tot 4 renners die een rol kunnen spelen op een WK actief in de ronde van Vlaanderen? Je hebt blijkbaar een andere wedstrijd gezien .

Ik denk dat het er minstens 15 zijn:

Boonen

Cancellara

Chavanel

Kroon

Langeveld

Flecha

Pozzato

Gilbert

Van Avermaet

Nuyens

Hincapie

Ciolek

Arvesen

Breschel

Burghardt

• gerd

In een andfer topic was de knappe prestatie een indicatie van een zwakke Ronde van Vlaanderen, hier heet het dan dat Vancansoleil goed gepresteerd heeft.

Zelf vind ik dat ook (vooral Leukemans, hahahahaha), maar als ik nu een topic zou beginnen over Preben Van Hecke, dan wordt ik hier grandioos afgezeken…

Maar ja, Vacansoleil heeft dus een knappe prestatie geleverd.

• JvW

ik denk dat hij het over de nederlanders had….

• abdou

Afgelopen week deed ik hier nog een voorspelling: het wordt een mooie dag zondag; Cees en Johnny, geniet ervan. De webmaster meende dit te moeten verwijderen.

Dat het zo'n mooie dag zou worden had zelfs Abdou niet kunnen voorzien, en ondanks het feit dat Abdou een zeer hoge pet opheeft van JH, presteerde de man uit Yse echt boven verwachting. Grandioos

• Vaasje

O.a. Westra dus gewoon perfect gewerkt voor de ploeg.

Van de Vacansoleil website:

Meerbeke, 05-04-2009

Vacansoleil Pro Cycling Team toont zich in Ronde van Vlaanderen

In de door de Belg Stijn Devolder gewonnen Ronde van Vlaanderen weet Björn Leukemans achtste te worden.

Het goede rijden van Vacansoleil in het voorjaar is door de organisatoren beloond met een wildcard voor alle grote aprilklassiekers.

De eerste in deze rij van klassiekers is de Ronde van Vlaanderen. De Ronde van Vlaanderen staat voor hectiek, heroïek en historie. Van hectiek was te spreken. Met een gemiddelde van bijna 50 per uur wist er geen enkele groep een serieuze ontsnapping op touw te zetten. Met iets meer dan 120km te gaan reed de eerste groep weg. Of beter gezegd een tweetal. Hierbij zat namens Vacansoleil de sterke Wim de Vocht.

Toen daarachter op de Patersberg de koers begon was Vacansoleil nog bezig met het terugbrengen van kopman Björn Leukemans. Nog voor de eerste helling was hij hard tegen de grond gegaan. Met een nieuwe fiets en schaafwonden tot in zijn gezicht begon hij aan een lange weg terug naar voren. Deze opmars werd verstoord door oponthoud op de Koppenberg. Vele renners stonden hier te voet en moesten in de achtervolging.

Toen na 14 van de 16 hellingen de Muur van Geraardsbergen opdoemde was de Vocht bijgehaald en vervolgens door een lekke band teruggevallen en zaten Löwik, Hoogerland en Leukemans in de groep der favorieten. Na de beklimming van de Muur kwam Leukemans met acht renners in de achtervolging op een ontketende Stijn Devolder. Deze groep redde het niet en in de sprint om plek 2 werd Leukemans acht. Hoogerland kwam in dezelde groep als twaalfde over de streep en Löwik werd eenentwintigste. Met drie man in een groep van 30 bleek ook in de Ronde van Vlaanderen de breedte van de Vacansoleil-selectie.

Voor ploegleider Van Der Schueren was het uiteindelijk een heerlijke dag. “Voor een top-10 plek in de Ronde hadden we in januari getekend. Toen we Leukemans zagen staan na zijn val leek het er even slecht uit te zien. Ondanks een pijnlijke arm herpakte hij zich fantastisch. Vierhouten, Veuchelen en Westra hebben in de achtervolging geweldig werk verricht en plots zaten we met drie vooraan. Ik ben wederom zeer content met de instelling en het resultaat,”aldus Van Der Schueren.

• Cyclad

Westra heeft geweldig werk verricht en finisht ook nog zeer acceptabel.

Niet kapot te krijgen die man.

Vacansoleil stelt hem toch wel op in de Amstel Gold Race?