Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mooie prestatie Maaskant

• tukje

Ik lees tot mijn verbazing wel dat Vacansoleil goed gereden heeft ( hebben ze ook daar niet van) maar niks van Maaskant dus bij deze.

Martijn geweldig gereden vandaag en gefeliciteerd met je 4e plaats klasse!

• Flip

Het is voor velen blijkbaar teveel moeite om meer dan 200 reacties door te lezen maar alle lof voor Maaskant en Vacansoleil vind je hier ook al: http://wielrennen.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=872678&t=872678

• Sub Culture

Maaskant heeft mijns inziens niet indrukwekkender gereden dan de Bert De Waeles, de Pichots of de Willemsens in deze Ronde.

4de of 16de.

Dat hij volgende week maar eens probeert top 10 te rijden.

• Lucho Herrera

Ik vind het meer dan terecht dat de prestatie van Martijn Maaskant door tukje nog eens apart wordt uitgelicht. 4e in de ronde van Vlaanderen is erg goed! Hij is 2e jaars prof en nog altijd maar 25.

Maaskant reed erg sterk vandaag. Zat vanaf de Kwaremont constant van voren, sloop mee met de grote mannen, schuwde het werk niet en reed ook bergop verrassend sterk. Zijn goede eindsprint verbaasde mij dan ook niet.

Een week geleden had ik dit zeker niet verwacht. Ik vond het namelijk erg verrassend dat Garmin niet startte in zowel Dwars door Vlaanderen, de E3 prijs als Brabantse Pijl. Aangezien Martijn eerder in de Omloop en Kuurne geen blijk van supervorm had gegeven veronderstelde ik dat de prestaties van vorig jaar moeilijk geëvenaard zouden worden. Martijn bewijst vandaag mijn ongelijk. Hij was ijzersterk en mag met deze conditie opnieuw top 5 kandidaat voor Parijs-Roubaix genoemd worden. Misschien zit er wel een podiumplaats in! Go Martijn!!!

• Blueprint

Als je puur naar uitslagen kijkt, dan is Maaskant op dit moment veruit onze beste kasseienvreter. 4e in Roubaix 2008, 4e in Vlaanderen 2009, wellicht podium volgende week?

• JW

't Is natuurlijk leuk om komende dagen toch nog wat vaderlandse succesjes uit te vergroten.

Over de superbenen die Kroon voor de koers al had, en waarmee hij wéér af en toe vooraan in beeld was. En, wat nog vrijwel nauwelijks is belicht, de knappe prestatie van enkele Rabo-ers om ondanks zo veel pech toch nog in de voorste gelederen te belanden. een prestatie op zich misschien.

Maar in een wedstrijd waar alleen de winst telt blijven het allemaal kruimels.

• Lucho Herrera

Hier sla je de plank mis. Maaskant wordt hier geen vierde omdat hij toevallig mee was in het grote peloton en redelijk kan sprinten. Maaskant heeft deze 4e plek zelf afgedwongen.

In tegenstelling tot de Waele, Pichot en Willems zat Maaskant constant bij de eerste 15 in koers. Hij zat altijd voor de breuk en reed steeds met de grote mannen mee. Al bij de Koppenberg zat hij bij de eerste 10 van het peloton. En op de slotklim van de Bosberg sprong hij ook makkelijk mee. Als daar een groepje met sterke mannen was weggereden had hij er ook bijgezeten en had hij dus ook een ereplaats gehaald. Bij de Pichots, de Waeles en Willlemsens ben ik daar veel minder zeker van.

• apenzoon

Ik neem aan dat er nog altijd een stijgende lijn in zijn vormpijl zit, hij zal volgende week nog beter zijn waarschijnlijk.

Als Quickstep de controle eens kwijt is of ook eens getroffen wordt door pech dan kan hij hier zo maar winnen. Een sprintje op de velodrome met Devolder-Flecha-Maaskant is dan niet uitgesloten.

• Pietje

Het is toch leuk dat er op alle fronten Nederlands toptalent is?

Langeveld, Maaskant en anderen voor het Vlaamse werk, Gesink als klimmer, Dekker als tijdrijder. En dan heb je nog Boom, Reus, Mollema en al die anderen.

Alleen een echte topsprinter ontbreekt nog. Misschien dat Theo Bos het kan worden.

• Sub Culture

Dat is waar lucho herrera, ik heb net in sneltempo via de FF nog eens snel de koers vanaf de kwaremont bekeken en Maaskant zat constant vooraan. Ik had niet echt op hem gelet tijdens het koersgebeuren en ging er gewoon van uit dat hij gewoon in dat groepje gewoon een van de renners was met een behoorlijk sprintje die nog een ereplaats mee kwam pikken.

Alle krediet voor Maaskant dus.