Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nederland zwak in klassiekers

• Wanny

Boom heeft tot op heden op het echte profniveau ook alleen maar het NK op zijn naam weten te schrijven. En dat was tegen andere Nederlanders die ook geen klassiekers winnen. Dus zeker niet tegen de absolute top. Dus idd eerst maar eens even afwachten.

Wat niet wegneemt dat Maaskant zondag een goeie outsider is voor winst.

• DeDikke

Mensen gewoon geduld hebben, we hebben een aantal toppers die nog moeten doorgroeien!

• Tombola

Ik wou ook niet zeggen dat Boom alles gaat winnen, maar hij beschikt wel over afmaak kwaliteiten. Of hij ook 250 kilometer kan koersen zullen we gaan zien, al ben ik niet bang dat hij dat niet zou kunnen.

• MarcoPolo

Geduld, de kansen op een Nederlandse overwinning nemen toe en met een beetje geluk moet het er de komende jaren toch één keer van komen (en misschien vaker).

• JasperK

Nederlanders zwak in de klassiekers? En daar kom je nu pas achter? ;)

We zijn gewoon een klein wielerland. Overigens vind ik je definitie van een groot klassiekerland alleen op basis van de laatste overwinning wat eng, Boogerd heeft toch jarenlang Nederland vertegenwoordigt in bijna elke kopgroep in de AGR, LBL, Lombardije en het WK.

• Keuteberg

Ach, Nederlanders hebben vooral geen geduld. Neem nu de leeftijd van de Nederlandse toppers waar het van moet komen in klassiekers

Kroon: 33

Langeveld: 24

Maaskant: 25 (in juli 26)

T.Dekker: 24 (in september 25)

Gesink: 22 (in mei 23)

En dan zetten we daar voor de vorm maar toch even Boom bij: 23 (in december 24)

Op Kroon na allemaal nog vrij jong. Er zijn maar weinigen die op die leeftijd een grote klassieker kunnen winnen. Niet iedereen komt zo snel als Boonen, Valverde of Cunego op dat gebied.

Gewoon geduld hebben, maar ja, dat hebben de meeste Nederlandse wielerfans niet, er moet al zo lang gewacht worden…

• Merak

Winnen is zo moeilijk…Maar we gaan toch echt binnen nu en een paar jaar, ergens een grote koers winnen. Heb geduld mensen, ook al is dat soms moeilijk!

• ab kaashoek

allemaal net voor L'EPOque Italien/Espagnole…

• Sanchez

Volgende week Parijs Roubaix ben ik ook nog wel optimistisch over. Maar ik vermoed dat we gisteren de hoogste klassering van een Nederlander in de klassiekers hebben gezien dit jaar.

• Herogewier

Weet je wat zo mooi is aan zo'n lijstje, dat we dan weer weten dat als we “als Nederland” een hoofdprijs binnen halen, dat ook echt heel bijzonder is. Het is echt absoluut geen vanzelfsprekendheid dat een Nederlander een grote klassieker of zelfs maar een tour zou winnen. We roepen allemaal heel hard om Gesink en Dekker en Langeveld om die dromen in te wiligen, maar de geschiedenis wijst uit dat we gewoon geen veelwinnaars van grote koersen zijn.

Daarom wel blijven hopen, iedere grote klassieker weer opnieuw en ook voor de tour hoop je dat er iemand opstaat die echt mee gaat doen voor de knikkers, maar ik vrees dat het lagelanden type mens gewoon net niet geschikt genoeg is om een heul grote te worden in het wielerpeloton. En dat je al over extreem goede kwaliteiten moet beschikken om boven het maaiveld uit te steken en uit te blijven als Nederlander.

Maar toch !!!

Kom op Boom, je kan het !!

Kom op Gesink, je kan het !!!

Kom op Langeveld, je kan het !!!

Kom op Maaskant, je kan het !!!

…..kom op Nederlanders, jullie kunnen het !!!

Van der Poel, Kuiper, Zoetemelk 't waren toch ook echt toppers of niet dan, wat hebben we van die gasten genoten !!!