Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nederland zwak in klassiekers

• Jorgen1982

Inderdaad Boogerd heeft jarenlang Nederland op de kaart gehouden.

En Dekker natuurlijk, maar verder weinig hoor.

De nieuwe generatie moet oogsten, vanaf heden.

• Merak

Nu doe je toch wel wat renners te kort Jorgen1982, zoals bv: Hofman, van Bon, Knaven en een van Heeswijk en ga zo maar door…

• Lucho Herrera

Winnen is inderdaad moeilijk. Dat blijkt overduidelijk uit je lijstje.

Toch zijn we er soms erg dichtbij geweest. Denk vooral aan Boogerd (2e in de amstel Gold race van 2000, 2002, 2003, 2004 en 2005 en 2e in L-B-L van 1999 en 2004), maar ook aan Tristan Hoffman (2e in Parijs-Roubaix 2004) en Léon van Bon (2e in een milimetersprint tegen George Hincapie in Gent-Wevelgem 2001) en Erik Dekker (zeer nipte nederlaag tegen Bortolomi in Vlaanderen 2001)

Hopelijk zit er komende jaren weer eens winst in!

Misschien al met Maaskant zondag. Een mens mag toch dromen nietwaar?

• Cyclad

Nederland zwak in klassiekers? Die kop is al fout.

Zo slecht doen we het momenteel niet.,

Qua cijferwerk moet ik je gelijk geven, maar als alleen de winnaar maar sterk is zijn er wel heel erg veel zwakken onder ons.

Als ik de huidige talenten aanschouw kan het best nog 10 jaar duren voordat we weer eens een klassieker winnen, maar het kan ook zomaar zijn dat Martijn Maaskant zondag Parijs-Roubaix wint.

Daarnaast denk ik dat Johnny Hoogerland ook redelijk snel iets moois gaat winnen. Hoe die kerel rijdt…formidabel!

• marc a.

tristan hofman was toch winnar dwars door vlaanderen, steven de jong winnaar kuurne brussel kuurne , Thorwald Venenberg van de Scheldeprijs, en Karsten Kroon won de henninger turm al 2 X !!!!!!

van Veenendaal-Veenendaal weet ik het zo niet , ik d8 Erik Dekker ook San Sbastian had gewonnen .

• realiteit

De meeste Nederlanders die nu prof zijn reden in hun junioren en belofte tijd onze zuiderburen vaak naar huis…. niet alleen de zuiderburen maar ook vele andere buitenlanders. Nu zijn ze prof en de rollen zijn omgedraaid…. behalve voor jongens zoals o.a Langeveld, Westra, Maaskant en Hoogerland…. Waar zou dat toch aan liggen?

• en

Junioren/beloften wedstrijden zijn zelden een goede indicatie voor internationale verhoudingen.

• Blueprint

Nederland komt er wel weer met de nieuwe Boonen (Vermeltfoort) en Di Luca (Van Winden).