Overigens is het winnen van de Ronde van Duitsland wel vrij lastig dit jaar..
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk vond dat Gesink het maandag anders vrij aardig deed op de korte steile beklimming. Heeft hij toch wel progressie in geboekt.Hij zal hier vandaag niet winnen denk ik, maar door vaak dit soort koersen te rijden toch wel sterker worden in de korte beklimmingen.
Hij zal alleen natuurlijk nooit een Boogerd worden, maar hij zal wel een keiharde tijdrijder worden. En (in de toekomst) hoge ogen gooien in de grote rondes.
Fine by me. Liever weer eens een goede ronderenner, dan een klassiekerman.
Op beklimmingen van vandaag, is dat kleine versnellinkje van Gesink geen enkel probleem. Die laatste klim flirt constant met de 10% en meer, dat is ideaal voor Gesink.
Een klim zoals de Waalse Pijl, waar zijn kleine verzet eerder een uitkomst is dan wat anders.
Laat hem maar fijn doen. Als hij wat meer macht en kracht heeft over een paar jaar, komt dat iets groter schakelen wanneer het nodig is ook nog wel.
Ik verbaas me hier toch over het extreme kritische beoordelingsvermogen wat me hier aanneemt als het om Robert Gesink gaat. Een jongen van 22 jaar die maandag bij een select groepje van 8 renners mee rijdt die allen de 25 reeds zijn gepasseert, een beetje verbazing mag dat nog steeds opleveren. Natuurlijk kennen we zijn klimkwaliteiten al goed genoeg om te beweren dat hij bij dat groepje naar boven hoorde te rijden, maar in een voorjaar waarin veel focus ligt op het tijdrit gedeelte vind ik het knap dat hij zo naar boven rijdt.
Vanaf mei waarin hij een hoogtestage gaat doen in de Sierra Nevada verwacht ik weer meer progressie in zijn klim kwaliteiten, wat uiteraard erg nuttig is voor zijn Dauphine en Tour.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?