Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Silence-Lotto ontslaat Steels als trainer

• Frankie

Ex-sprinter Tom Steels, die bij wielerploeg Silence-Lotto aan de slag was als trainer, is ontslagen door het team. Zijn vernieuwende aanpak sloeg niet aan en de resultaten bleven uit.

Het gaat al een tijdje niet zo goed met Silence-Lotto, al waren de vierde (Hoste) en vijfde (Vansummeren) plaats in Parijs-Roubaix zeker een opsteker. Maar een grote overwinning blijft voorlopig uit en daar betaalt Tom Steels nu als eerste een prijs voor.

Hij stelde bij Silence-Lotto ‘Powertec’ voor. Dat is een modern, vernieuwend trainingsprogramma waarbij elke renner een gedetailleerd, individueel programma kreeg, dat gebaseerd was op de hartslag en het vermogen. Op basis van deze resultaten kon dan van elke renner het resultaat in kaart gebracht worden en kon de koers voor een deel ‘voorspeld’ worden. Dat is althans de theorie achter ‘Powertec’.

Niet alle renners stonden in het begin achter de ideeën van de oud-wielerkampioen. Leif Hoste stapte bijvoorbeeld niet mee in het programma. Tom Steels is dus het eerste slachtoffer van de tegenvallende resultaten bij Silence-Lotto.

Sportwereld.be

• hugo

Tja, als er dan iemand moet sneuvelen…..

Misschien ook is na de kwaliteit van de renners kijken?

• Goozzer

Op zich was het een gedachte die ook al bij me op kwam, een tijd terug…

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=870142&t=870094

Heel erg verbaast het me dus niet, al is dan wel frappant te lezen dat Hoste niet eens mee deed aan het project. Puur aan de nieuwe trainingsbegeleiding kan het dus niet liggen…

• Lucas

Tsja, Hoste deed niet mee en faalde toch ook grotendeels..

Evans deed wel mee en heeft goed gepresteerd net als Vansummeren.

Lijkt - ook letterlijk - een beetje op paniekvoetbal..

• Sub Culture

Denk wel dat Gilbert podium kan rijden straks in de Amstel.

Maar dat is natuurlijk geen wedstrijd met de uitstraling van vlaanderen, roubaix, dus zoveel zou het ook niet goedmaken

• Goozzer

Toch zou het een stuk knapper zijn om derde te worden in de Amstel dan derde in Vlaanderen of Roubaix…

http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=173&i=838107&t=838075

• Rick

Ik zie dat juist niet gebeuren. De slotklim op de Cauberg is toch wat te steil voor ‘m om met de besten (Cunego, Valverde, Rebellin, F.Schleck) mee te kunnen. Dat bewijzen ook z’n laatste twee resultaten: 29e in 2008 op ca. 2 min. en 69e in 2006 op ca. 6 min. (in 2007 was hij er niet bij). Vorig jaar eindigde Vansummeren zelfs nog vóór Gilbert en was de beste van de SIL-ploeg (17e op ca. 1 min.); Dekker werd weliswaar 5e maar dat zie ik dit jaar niet weer gebeuren.

• Sub Culture

De voorbije 2 jaar had Gilbert zijn piek dan ook al veel vroeger, in maart zelfs, gehad.

Nu is dat enigzins anders, hij rijdt vrij gereserveerd tot nu toe. Gaf in RVV blijk van goeie conditie. Ik verwacht minstens top 10 van hem. Anders ontgoochelt hij.

• gerd

Barbertje moet hangen…toen dit ‘powertec’-systeem voorgesteld werd (met zeer veel bombarie trouwens) vond ik dit al vreemd…vernieuwing en wielrennen gaan nu eenmaal niet zo goed samen…

Dit bewijst toch wel wat onmacht of zelfs onkunde. Van “polle” Hoste was al een tijdje bekend dat hij deze manier van werken niet ziet zitten en liever traint “op zijn gevoel”. Dan wordt het toch wel wat surrealistisch als de kopman dit systeem niet wil toepassen, als die dan ondermaats presteert en als de ploeg dan de trainer buiten gooit voor het falen van een kopman die niet luistert naar de trainer…Catch 22 ??? Monty Phyton ??? Fawlty Towers ??? Je merkt in elk geval nog maar eens dat wij Belgen het surrealisme uitvonden…

Beter was geweest om een andere kopman aan te trekken (Devolder bijvoorbeeld, maar dat lukt hen nooit). En misschien ook eens de moed hebben om aan Coucke te zeggen dat hij zich iets minder nadrukkelijk moeit met de interne keuken.

Maar zoals gezegd als Gilbert de AGR wint, dan is alle leed geleden.

En Sub, dat van die uitstraling, dat is larie…AGR heeft altijd een veel mooier deelnemersveld dan RVV en Roubaix. Het verbaast mij dat jij in het parochie-denken rond de Vlaamse wielerweek trapt…da's nou net het probleem van al die wedstrijden: die hebben onterecht veel teveel uitstraling.

Ik vind de AGR een mooiere wedstrijd dan Vlaanderen en Roubaix.

• Lucas

Op zich heb je natuurlijk gelijk, maar het gaat er niet om wat Sub denkt - of jij en ik - maar de meerderheid van de wielerliefhebbers die voor de sponsor het belangrijkste zijn, en dat zijn de Belgen. En die hebben in meerderheid waarschijnlijk toch liever een overwinning in P-R of RvV dan in de AGR.