Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pozzato bespuwd

• SW

Excuses zijn niet nodig.

Fans behoren zich sportief te gedragen. Ook Nederlanders. En ook Belgen.

Pozzato was een mooie tweede. En verdient alle respect. Met name van Boonen-fans. Boonen zelf zwaaide Pozzato lof toe. En zo hoort het ook.

Wedstrijden moeten fair zijn. Wie dan wint, wint echt.

Als Nederlander ben ik zo fair om België binnen het wielrennen een A-land te noemen, al is de glorie nu wel aan het tanen bij gebrek aan een Belgische ronderenner van groot niveau. Maar Mercks, nee, die hebben we in Nederland nooit gehad. En we missen een Boonen.

Square Wheels

:)

• Herogewier

Dit heeft toch niks met nederland belgië te maken, dergelijke gekken lopen er in Nederland ook genoeg, misschien niet in het fietsen nog, maar ze zijn er wel degelijk. Dergelijke mannen moeten gewoon hard aangepakt worden en zo mogelijk ver weg bij welke sport dan ook. Om hier nu zeker bij Gerd een ned/belgie te maken vind ik te zot voor woorden en net zo laag als wat die zogenaamde fans daar uitvoeren. Een fan, echte fan, supporterd zijn landgenoten en heeft respect en bewondering voor niet landgenoten en is vaak zelfs ook nog supporter van een goede sporter. Dat gaat zeker bij het wielrennen ver over de grenzen heen.

• diravi

Je maakt het jezelf niet gemakkelijk Gerd. Een ideale wereld met een harmonieuze samenleving bestaat niet. Je mag er zoveel naar streven als je wil, maar zo nu en dan krijg je het deksel op de neus. De anderen…

Bloeding stelpen, een keer achteromkijken kan geen kwaad, maar de tijd tikt verder. Volgende keer misschien beter.

• Eindhovuh

Gerd, trek het je niet aan. Dat hele België-Nederland gedoe gaat nergens over. Ik juich zelf ook iets harder voor een Nederlander vooraan. Maar daarnaast kan ik ook in mijn handen klappen als een Belse coureur iets moois doet. Hadden wij in Nederland maar een Boonen of zelfs maar een Gilbert of Devolder.

In onze beide landen heb je nou eenmaal veel kortzichtige mensen met een minderwaardigheidscomplexje. En doordat er meer Belgen naar de koers gaan komen die wat vaker in beeld. Bocht 7 op de alp is ook niet nuchter…

• Tombola

Zoals iemand al zei in een vorig topic, het is jammer dat deze mensen uit de voetbalstadions nu ook langs de weg komen staan. Net als in het voetbal zijn het 10 mensen die zo belachelijk doen en 1000 mensen worden erop aangekeken door “buitenstaanders”.

• repelsteeltje

Het ergert mij wel om steeds maar weer te horen dat wielrennen een “volkssport” is en er daarom en masse alcohol gezopen mag worden langs de weg. En niet om te veralgemenen, maar het zijn toch voornamelijk Belgen (Vlamingen) die dit roepen.

Ik dacht trouewens dat openbaar dronkenschap verboden was? Lijkt me dus vrij makkelijk tegen op te treden.

• Waarom niet?

Ik weet het niet. Door soortgelijke incidenten ga ik stiekem wel hopen dat er een niet-Belg wint, gewoon omdat ik het dat kneuterige en straalbezopen klootjesvolk langs de kant wel gun. En dat is toch wel een akelig neveneffect, want Boonen is natuurlijk een schitterende coureur.

Maar gelukkig zijn we er voorlopig vanaf, geluk bij een ongelijk dat heel Vlaanderen zich op drie weken koers stort.

• Ron Brandsteder

Ja, de Vlaming laat zich gelukkig niet zien in Wallonië!!!

• Rick

“Pozzato was een mooie tweede. En verdient alle respect. Met name van Boonen-fans. Boonen zelf zwaaide Pozzato lof toe. En zo hoort het ook.”

Dat schouderklopje van Pozzato vlak na de finish van Boonen gaf dat ook goed aan. Mooi dat voormalige ploeggenoten en nu de grootste concurrenten (in de afgelopen twee klassiekers) elkaar hoe dan ook blijven respecteren.

• Kev

Het gebeurt iets te vaak bij de Belgen dat ze hun supporterschap iets te ver doordrijven.. zal wel iets te maken hebben met het feit dat het de enige sport is waar iets te juichen valt, maargoed. Hoe dan ook, het blijft triest, maar die haag van mensen op Carrefour was daarnaast wel prachtig, heroisch en historisch, en dat mag van mij lekker zo blijven. Zolang de Belgen zich eens inhouden is er ook niet zo gek veel aan de hand natuurlijk