Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pozzato bespuwd

• gerd

Overigens vertelde Boonen gisteren dat hij er in één van zijn eerste Parijs-Roubaix-edities ook last van had toen hij in achtervolging was op Museeuw (dat moet zijn eerste jaar geweest zijn). Hij werd toen ook bespuwd. Het is dus “een fenomeen” dat niet zo verschrikkelijk recent is.

Het is het fenomeen van een menigte die nog meer volk aantrekt. Je ziet dat ook op de zomerfestivals. Ik ben een ongelooflijke muziekfreak en ga van mijn veertiende (1976) naar festivals. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat het mij te druk begon te worden. En dan zie je inderdaad een gedeelte kaf onder het koren dat alleen maar komt om te zuipen…

Probleem is dat in de meeste fenomenen de helden goed afgeschermd zijn (muziek, maar ook voetbal, tennis en atletiek) terwijl dat in het wielrennen niet het geval is. Dranghekkens kunnen iets verhelpen, maar natuurlijk niet alles. Ik zie het nog gebeuren dat men in de Hel, op het parcours van de Ronde van Vlaanderen en bij bergritten in de Tour, Giro of Vuelta gaat moeten werken met stewards op de meest nevralgieke punten (Carrefour de l'Abre, Koppenberg, laatste col en misschien ook La Redoute en de muur van Huy).

Doodjammer.

• Birillo

Ik heb genoten van Boonens zege, maar het gedrag van de met name Vlaamse supporters verafschuwd. Ik denk niet dat het aan een nationaliteit te koppelen is, maar eerder aan eender welke gezamenlijke identiteit. Wellicht dat Pozzato werd geviseerd na zijn Ronde van Vlaanderen.

Zoals het nu ging moeten er dranghekken komen. Anders is het onwerkbaar.

• Westvlaming

gerd,ik ben het grotendeels met je eens,maar snap niet dat jij als koersliefhebber niet in een dorp zou willen wonen,waar er jaarlijks een vijftigtal wielerwedstrijden passeren.

• Mazter

Kwaad bedoeld was het zeker niet, en krokodillentranen wellicht niet de juiste bewoording. Maar er waren talloze reportages van Vlamingen die in grote getalen langs de belangerijkste stroken kampeerden. elke 2-3 meter publiek was er tenminste een gele vlag met leeuw of Belgische driekleur te zien die luidkeels boe riepen (en achteraf gezien dus ook spuwden en bier gooiden, zo nu en dan zag je inderdaad vijandelijke bewegingen richting Pozatto, maar helemaal duidelijk was het niet te zien). En 2 overstekende in dezelfde grijze sweater met blauw witte embleem erop (voor wie zouden die nu zijn?). Ik heb het in de herhaling moeten terugzien maar dit alles was duidelijk in beeld. Iemand die hierop had gelet zou dus meteen na de finish kunnen concluderen dat het er niet vriendelijk aan toe ging tov Pozzato en dat hij zo nu en dan licht tot zwaar gehinderd werd, minstens 95% kans dat het Vlamingen waren. Desondanks wist jij meteen te vertellen dat het onmogelijk was om de nationaliteit te weten. Dat mag en daar heb ik geen problemen mee. Maar jij ging zelfs nog verder door te zeggen dat er emoties meespeelden, reacties ongenuanceerd waren en dat er met de wolven meegehuild werd. Je gebruikte het zelf als excuus om bijna zelf stelling tegen Nederlanders te nemen. Terwijl je achteraf dus gewoon ongelijk had en dat had je kunnen weten, als je je emoties gewoon onder controle had tijdens je reacties en even had nagedacht.

• gerd

Mazter, niet dat het nu zo belangrijk is hoor, maar ik heb de indruk dat je mij nog steeds niet begrijpt.

Nu wordt er in de pers gemeld dat Belgen gespuwd hebben, strikt genomen is dat ook geen bewijs, maar ik neem aan dat dat waar is en ik ben dan ook zo oprecht geweest een nieuw topic te beginnen om één en ander recht te zetten.

Toch vind ik nog steeds dat niet ‘gewoon ongelijk’ had.

Ik blijf erbij dat een aantal mensen het hier blijkbaar moeilijk heeft met overwinningen van Belgische renners. Mocht Hushovd of Pozzato gewonnen hebben dan zou het er in dat topic veel minder heftig en veralgemenend aan toe zijn gegaan (“zielig volkje”). Mocht Flecha gewonnen zijn, nog minder en mocht Maaskant of Langeveld gewonnen hebben, dan was dat topic zelfs nooit ontstaan.

Maar goed, ik speculeer.

Waarschijnlijk worden we het hier nooit over eens, ik stop ermee.

Even goede vrienden.

• Michel

gerd schreef:

>

> Overigens vertelde Boonen gisteren dat hij er in één van zijn

> eerste Parijs-Roubaix-edities ook last van had toen hij in

> achtervolging was op Museeuw (dat moet zijn eerste jaar

> geweest zijn). Hij werd toen ook bespuwd. Het is dus "een

> fenomeen" dat niet zo verschrikkelijk recent is.

>

>

Tom Boonen moet gewoon zijn benen laten spreken, want uit zijn mond komen hoofdzakelijk stommiteiten.

Verliezen van Pozatto: Mijn versnellingsapparaat is kapot

Valpartij McEwen: McEwen zat fout

Pozatto bespuwd: Ikke ook bespuwd

Het is altijd wat met een ander en dat heeft een renner van zijn statuur absoluut niet nodig!

En wat betreft het gedrag van sommige Vlaamse wieler“fans”! Dit gaat ooit een keer verschrikkelijk fout. De recente misdragingen (ook WK Veldrijden in 2008 als 2009 richting alles en iedereen met maar een tikkeltje Oranje) geven die indicatie in ieder geval wel. Wat als Boonen nu door een andere renner (laat staan 'n Ollander) ingehaald wordt, dan zie ik een zatte zot in staat om diegene van zijn fiets te duwen. Dan zijn de rapen gaar en spreken we allemaal schande, terwijl de helft nu de kop in het zand steekt.

ps: kan me niet herinneren dat Nederlandse fans op de Alpe d'Huez ooit tegenstanders gehinderd of belaagd hebben ondanks overmatig alcoholgebruik, dus die vergelijking gaat voor mij niet op

• gerd

Kijk Mazter, lees bovenstaande post van onze goede vriend Michel nog eens en dan begrijp je wat ik bedoel: ongenuanceerd, onredelijk, ja gewoon oerdom…ik had het in een andere topic over klootjesvolk, wel dat is nu eenperfect voorbeeld.

Maar ik weet dat 99,99% van de Ollanders niet zo is. En laat ons eerlijk zijn: gelukkig maar.

En zo zit er dus toch geen happy end in heel deze discussie…

• Marker

Inderdaad!!